Gå til innhold
Fiskersiden

Ullevålsveien 63 med ny beboer


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Thomas heter han, hunden heter Lucy. Sort og hvit, utrolig symetri mellom kropp, hode, labber, hale etc. Vunnet 4 / 5 show så langt

Her har du ett bilde fra i fjord da vi fisket:

lucy.jpg

He, he... Denne bikkja var jævlig lik dreveren min etter at den hadde snust på en huggorm! :D

Ellers så må jeg berømme enkelte fiskere for å holde seg med agn... Maggot til isfiske og meiting, mark til det samme og katter til krepsinga. Alt for hobbyen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ da er det greit, sålenge man ikke avler dem til å mislike mennesker ?? Du er klar over at hundekamper er forbudt ??

Selvsagt er det alltid enkelte hunder som f.eks ikke liker andre hunder , men dette er faktisk problemhunder så lenge de ikke godtar noen andre hunder, det seg være tisper, valper eller hanner. Dette er UNORMAL oppførsel for alle hunder! At en hannhund eller tispe ikke godtar en annen hann eller tispe som utfordrer stilligen dems er en ting, men hunder som skal ta og drepe mer eller mindre alt de ser er ikke greit (selv om de er glade i mennesker)

Eg er da FULLSTENDIG klar over at hundekamper er ulovlig! Ka tar du meg for?

Hundeagressjon er langt mer vanlig enn du tror faktisk og dyr vil forsatt være dyr selvom vi krever at dyrene skal være mer siviliserte enn oss selv. Eg snakker ikke om hunder som vil ta livet av alt og alle men om hunder som rett og slett ikke går med andre av samme skjønn. Eg snakker ikke om hunder som vil drepe alt som beveger seg for da er eg enig at det er unormalt oppførsel.

Let me refrase that: Eg vil heller ha en hund som godtar ukjente mennesker med engang men som ikke vil ha noe med andre dominante hunder av samme kjønn enn en som fungerer "fint" blant andre hunder men som man må passe på litt når det kommer folk på besøk.

Det er forøvrig litt morsomt syn du har av disse hundene når du selv har boston terrier (mener eg å huske) og vil ha bullterrier. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er da FULLSTENDIG klar over at hundekamper er ulovlig! Ka tar du meg for?

1.Hundeagressjon er langt mer vanlig enn du tror faktisk og dyr vil forsatt være dyr selvom vi krever at dyrene skal være mer siviliserte enn oss selv. Eg snakker ikke om hunder som vil ta livet av alt og alle men om hunder som rett og slett ikke går med andre av samme skjønn. Eg snakker ikke om hunder som vil drepe alt som beveger seg for da er eg enig at det er unormalt oppførsel.

Let me refrase that: 2.Eg vil heller ha en hund som godtar ukjente mennesker med engang men som ikke vil ha noe med andre dominante hunder av samme kjønn enn en som fungerer "fint" blant andre hunder men som man må passe på litt når det kommer folk på besøk.

3.Det er forøvrig litt morsomt syn du har av disse hundene når du selv har boston terrier (mener eg å huske) og vil ha bullterrier. :P

1. Har altså hatt hund mer eller mindre kontinuerlig i 20 år, så jeg påstår fort og lett at jeg har mer erfaring enn deg her... Så å påstå at det er ett større problem enn jeg tror blir for dumt! Hundeaggresjon (vi snakker da om hunder som går noe forbi å bare vil ta de andre dominante hannene) vil pr.definisjon ICKE forekomme på en hund som er frisk i toppen og er sosialisert på riktig måte. Så hvorfor skal man godta det ?

2. Hvorfor ikke begge deler, det er nemlig mulig på en hund som er frisk og rask i hodet!

3. Må lese nøyere, har vært bull terrier eier i ca 10 år. Og om du sammenligner bull terrier med AmStaff og Pitbull i oppførsel osv så kan du MYE mindre om hund enn jeg trodde. Og begynner å lure på om du kanskje er en førstegangshundeeier med AmStaff ?

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har altså hatt hund mer eller mindre kontinuerlig i 20 år, så jeg påstår fort og lett at jeg har mer erfaring enn deg her... Så å påstå at det er ett større problem enn jeg tror blir for dumt! Hundeaggresjon (vi snakker da om hunder som går noe forbi å bare vil ta de andre dominante hannene) vil pr.definisjon ICKE forekomme på en hund som er frisk i toppen og er sosialisert på riktig måte. Så hvorfor skal man godta det ?

2. Hvorfor ikke begge deler, det er nemlig mulig på en hund som er frisk og rask i hodet!

3. Må lese nøyere, har vært bull terrier eier i ca 10 år. Og om du sammenligner bull terrier med AmStaff og Pitbull i oppførsel osv så kan du MYE mindre om hund enn jeg trodde. Og begynner å lure på om du kanskje er en førstegangshundeeier med AmStaff ?

Så alder er viktigst her også ja. ***** da vil alltid de eldre "vinne" over meg. :P

Du liker å gå til "angrep" når noen sier det imot merker eg?! Eg er kanskje som deg også oppvokst med hunder og driver mer med hunder enn eg driver med fiske så eg vet ikke helt kordan vi skal måle opp her. :D

Den optimale hunden ville nok være den som fungerer med alt og alle men ser du litt på hunder idag vil du nok finne få hunder som er på denne måten og spesielt av bull&terrier raser. Selv din rase er veldig utsatt for hundeagresson og selvom akkurat din hund er harmonisk med alt av hunder er det forsatt noe som ligger der som kan trigge den endag. Dette vet jo du for dette er noe som er typisk med bull&terrier rasene.

Når eg sammenligner bullterrier med amstaff/pitbull så snakker jo eg naturligvis om risikoen om hundeagressjon. Dette burde du har skjønt eller? Amstaffen min er min første selveid hund ja dog det er ikke min første hund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi må da være verdens snilleste hund :P

Fishingbuddy: jeg skjønner desverre ikke helt hva du og vil fram til. Er ingen problem å ha hunder som kommer godt overens både med mennesker og andre hunder. Jeg sier som Ole Brumm - Ja takk begge deler

Denne så forøvrig veldig sinna ut

17975_s.jpg

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele "eksploderte" når eg skrev at eg HELLER ville ha en hannhund hissig hund enn en med sterk vaktinstinkt.

Vi kan diskutere til vi blir blå rundt kjeften men vi vet at det alltid er folk bak stygge episoder og som påvirker oss andre.

Edit: Skjønn vofs! :P

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alder er viktigst her også ja. ***** da vil alltid de eldre "vinne" over meg. :P

Du liker å gå til "angrep" når noen sier det imot merker eg?! Eg er kanskje som deg også oppvokst med hunder og driver mer med hunder enn eg driver med fiske så eg vet ikke helt kordan vi skal måle opp her. :D

Den optimale hunden ville nok være den som fungerer med alt og alle men ser du litt på hunder idag vil du nok finne få hunder som er på denne måten og spesielt av bull&terrier raser. Selv din rase er veldig utsatt for hundeagresson og selvom akkurat din hund er harmonisk med alt av hunder er det forsatt noe som ligger der som kan trigge den endag. Dette vet jo du for dette er noe som er typisk med bull&terrier rasene.

Når eg sammenligner bullterrier med amstaff/pitbull så snakker jo eg naturligvis om risikoen om hundeagressjon. Dette burde du har skjønt eller? Amstaffen min er min første selveid hund ja dog det er ikke min første hund. :D

Nei, det hadde strengt tatt ikke noe med alder å gjøre. Mer det at du forteller meg at hundeaggresjon var ett større problem enn jeg visste...

(altså, du belærer meg - jeg belærer deg :D

Og igjen forteller du meg at hundeaggresjon er ett stort problem med bull terrier... hvor tar du det fra ? Ja, selvsagt er det enkelte hunder som vil ha dette. Men du skal lete langt og lenge etter en rase som har lenger lunte enn bull terrier, i motsetning til bl.a pitbull. Klart at når det endelig smeller for en bull terrier, så bør man ikke være i "the receiving end". Men som sagt, veeeldig lang lunte på dem! Så risikoen den er langt mindre på bull terrier en på de 2 andre rasene du nevner. Du må ikke glemme at bull terrier har de siste 150 år vært avlet som en familiehund, kontra de to rasene amstaff/pitbull som fremdeles (i pitbullens tilfelle) blir avlet nærmest primært som kamphund.

Denne saken har vel ikke så mye med om noen sier imot meg... det var det igrunn ingen som gjorde i utgangspunktet i denne saken. Det var vel mer det at folk mente det var greit med aggresive hunder...

Men klare problemer med AmStaff er altfor mange useriøse oppdrettere og eiere... Noe som beviser det er vel antallet AmStaff som ble produsert mens man utarbeidet den nye hundeloven... Det er useriøst det, det finnes definitivt ikke stort nok bra avlsmateriale i Norge til å produsere så mange Am.Staff på så kort tid, noe som MÅ gå ut over noe... da gjerne hundene helse, samt at altfor mange eiere får den slags hund (da snakker vi om eiere som ikke er i stand til å ta vare på en slik hund)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen forteller du meg at hundeaggresjon er ett stort problem med bull terrier... hvor tar du det fra ?

Blant annet rasebeskrivelser og oppdrettere av rasen.

Er vel over 100år siden sist amstaffer ble avlet for kamper og heller fungere som familiehund.

Kordan kan vi måle lunten til bullterrier kontra amstaffens?

Du skriver også at pitbullen blir pirmært avlet som kamphund....Snakker om du om idag? Kan du begrunne dette? Du vet at det er også over 100år siden amstaffen ble avlet til kamper ikke sant?

Eg tålerer ikke agressivitet fra min hund og han fungerer utmerket med andre tisper, hannvalper og voksne hannhunder som underkaster seg men med dominante hunder kan han være kranglete med og derfor er eg ekstra nøye med hvilke hunder kan omgåes med. Eg som SERIØS eier passer da på at han ikke kommer i situasjoner som kan være uheldige og da er jo alt helt fint og dette spesielt siden alle har et dårlig bilde av disse hundene og minste ting blir det automatisk amstaff sin skyld.

Eg er enig med deg at det finner altfor mange dårlige eiere der ute som ødelegger for andre.

Dette skulle egentlig bli en kattetråd ja. :D Sånn kan det gå.

EOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.