Gå til innhold
Fiskersiden

Konurransen neste år (AvKroken)


avkroken
 Share

Recommended Posts

Trenger litt hjelp fra dere.

Har lekt litt med tanken på hvordan konkurransen skal fungere neste år, og det som for tiden tiltaler meg mes er å opprette foskjellige klasser etter fiskemetode.

Slik det er i dag vil jo f.eks ikke en kystfisket torsk kunne konkurrere med en havfisket torsk.

Det jeg har tenkt da er å dele opp i følgende klasser:

Meite - ferskvann

Kystmeite/surf fra land

Havfiske, uansett metode men fra båt.

Fluefiske (etter VLs regelverk)

Trolling/dorging

Spesielle arter vil være tellende innenfor hver gren.

Innmelding foregår i hht fiskemetode som ble benyttet.

Premiering i alle klasser. For å klare dette regner jeg med at mine leverandører hjelper til med premier og da vil det alltid funke slik: Jo flere som melder inn fisk, jo bedre premier.

Vil gjerne ha deres synspunkter og kommentarer til dette oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Thile

Høres fornuftig ut dette, men har du glemt de som verken meiter eller troller?

Her kan du se noe tilsvarende det du skiserer http://home.eunet.no/~runsto/04%20hoved.htm

Yepp det var glemt. Hva med:

spinnfiske ferskvann

spinnfiske saltvann

Hvor dette da blir en form for alt fiske som ikke inngår i de ovennevnte.

Kanskje isfiske også burde tas med?

Problemet kan fort bli for mange grener.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel dukke opp enkelte grensetilfeller som må grupperes.

Faren kan jo være at det blir for mange klasser.

Saltvann:

Duppmeite fra land er i kystmeite klassen, men hva med duppmeite fra båt (fremdeles i saltvann), fremdeles kystmeite ?, eller er det havfiske nå ?

Stein

Det er jo en fare for at det ender opp med for mange klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av erlend

tror kanskje det skulle vært med en flueklasse også.

Tror dette blir en drøy kamel å svelge[ :D ]

Jeg skjønner poenget deres.. Men så slipper vi å høre fluefiskerne sutre hver gang det blir snakk om konkurransen også... dessuten er det jo en gylden mulighet til å få en skikkelig konkurranse i forhold til hva som er den beste metoden :-)

Det er selvfølgelig Tom Ole som avgjør hvordan han vil ha sin konkurranse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fossen

Støtter Mortens forslag,greit med så få klasser som mulig. da bør det bli enda bedre premier i de og??

bedre premier= økt interesse og flere som melder inn fisk.

Kan også ha kun en klasse ferskvann og en i saltvann?

Sitat fra starten av tråden : "Slik det er i dag vil jo f.eks ikke en kystfisket torsk kunne konkurrere med en havfisket torsk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av erlend

tror kanskje det skulle vært med en flueklasse også.

Tror dette blir en drøy kamel å svelge[ :D ]

Etter hva jeg kan se av Tom Oles første innlegg er jo kamelen allerede svelget.[ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

sitat:Opprinnelig postet av erlend

tror kanskje det skulle vært med en flueklasse også.

Tror dette blir en drøy kamel å svelge[ :D ]

Etter hva jeg kan se av Tom Oles første innlegg er jo kamelen allerede svelget.[ :D ]

- Håvard

Prøver å få han til å hoste den opp igjen og spytte den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------------------------------------------------------------------

Opprinnelig postet av Fossen

Støtter Mortens forslag,greit med så få klasser som mulig. da bør det bli enda bedre premier i de og??

bedre premier= økt interesse og flere som melder inn fisk.

Kan også ha kun en klasse ferskvann og en i saltvann?

--------------------------------------------------------------------------------

Sitat fra starten av tråden : "Slik det er i dag vil jo f.eks ikke en kystfisket torsk kunne konkurrere med en havfisket torsk."

Men må man ha så mange klasser? er det ikke bedre med oversikt og evnt bedre premiering i få klasser. blir sikkert på kanten til urettferdig i noen ater,men det må man bare godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back (mye å gjøre på jobben i dag gett).

Syntes Flemms kom med det nesten ultimate forslaget. Flue må inn, da det ikke finnes (meg bekjent) noe liknende for disse utøverene i dag. Dette har ikke Sååå mye med butikken å gjøre, snarere å få opp interessen for aktivitetene vi bedriver + flere treff på mine hjemmesider (smil)

Men holder det ikke med en kombiklasse for fluefiske eller må denne deles i fersk- og saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik

Det ser bra ut dette.

Men prøv å fiks det sånn at det er morro å melde inn fisk selv om man ikke har sjangs til å vinne.

Lag en rank liste der alle er ført opp liksom :D

Ja, det vil bli mulig å finne navnet sitt uansett. Sånn er det i dag også. Vil også legge ut en link over innmeldinger som er for små for lista, da det er mye nyttig data å fange opp på slike lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Etter å ha lest igjennom denne tråden så tror jeg de som er rene fluefiskere ikke akkurat er fristet til å bli med på noen konkuranse tenker da på holdningene.

Nå tror jeg jaggu du har lest noe som ikke står i innlegget Rolf[ :D ][?] Hvilke holdninger er det du og alle fluefiskerene sliter med? At Avkroken som eneste seriøse "meitebutikk" i Norge vurderer å inkludere fluefiskere i en konkurranse hvor man kan vinne noe? Skjønner at dette er dypt krenkende....[ :D )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at en butikk med fluefiske ville opprettet en konkurranse hvor meitefiskere fikk en egen klasse, for å si det sånn ;-). At det er flaut å melde inn fluefisket fisk? Da har man dårlig næringsvett isåfall. Det vanker jo premier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.