Gå til innhold
Fiskersiden

Konurransen neste år (AvKroken)


avkroken
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Enig, da går jeg for Flemms forslag (kredit til Flemms). Skal sette opp tellende arter snart. Synspunkter her tas også med takk.

Artig at jeg kunne bidra med noe konstruktivt, takk for kredit "kroken" [ :D ]

Tilbake til tidligere spørsmål om det trengs både salt og fersk-vann klasser i fluefiske; Ja så absolutt. Ferskvanns fluefiske etter gjedde, abbor, gjørs, Stam og Buk o.l tror jeg bare kommer til å ta mer og mer av!

Dette blir bra, jeg skal melde inn i det vide og brede[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artene bør være av den litt vanlige typen. Foreslår f.eks populære arter som berggylt, skrubbe og rødspette.

Til ferskvann passer jo gjedde, abbor, ørret, stam, vederbuk f.eks

Men: Min problemstilling var var som følger: Jeg har mulighet til å vinne åpen klasse, og så får jeg en fin poengfisk på meite. Kan denne da meldes inn i åpen klasse?

Problemet kan selvsagt løses ved at en har forskjellige arter i klassene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at man har en konk for meite = agnfiske uten noen form for lokkende effekt (unt. fôr).

en konk for flue = hva som helst bare snøre er det som skyter ut agnet (lukt+smak forbudt)

da må åpen dekke det resterende = sluk/pilk/myskcha osv samt flue med lukt og meite med røyeblink osv.

For at dette skal funke må man vel melde inn i den klassen fisken tilhører, og kun den.

Ligger du på annen plass i åpen klasse og så får en knallfisk på flue, som gjør at du vinner åpen hvis du registrerer den der, blir det feil. Poenget er at du skal vinne allroundklassen = sluk!. For du ikke den siste fisken ppå sluk!, ergo er du ikke vinner av klassen.

Dette ble litt rotete, men jeg skjønner hva jeg mener:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.