Gå til innhold
Fiskersiden

agn til abborteine


Dæljer'n
 Share

Recommended Posts

Ingen ting.

Kuper settes vel ut i abborens gytetid. Det vi gjorde var å legge granbar inn i åpningen slik at de følte det som et hjemested.

ahh! det streifet faktisk taken min.. da prøver jeg det Walmann!:D

Takk for tips:)

men det funker kun i abborens gytetid.. eller kan det gå nå og?... hehhe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert fungere nå også. Abbor tiltrekkes jo ofte til vasar. Vasar ble jo ofte lagt ut på isen på vinteren og så sank de i det isen ble borte. I og rundt disse vasene er det ofte alltid mye fisk.

Så fyller du en kupe med granbar så vil jeg vel kanskje tro at det skulle være mulig nå også, men dette vet jeg egentlig alt for lite om til å kunne komme med et standpunkt i forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert fungere nå også. Abbor tiltrekkes jo ofte til vasar. Vasar ble jo ofte lagt ut på isen på vinteren og så sank de i det isen ble borte. I og rundt disse vasene er det ofte alltid mye fisk.

Så fyller du en kupe med granbar så vil jeg vel kanskje tro at det skulle være mulig nå også, men dette vet jeg egentlig alt for lite om til å kunne komme med et standpunkt i forhold til det.

Man trer vel bare granbarkvister rundt åpningen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader vel ikke å kle hele teina med granbar heller. Abboren finner seg en god mørk og trygg gyteplass (tror den), og når man drar teina har man en million tusenbrødre man kan lage èn fiskekake av + en haug klaser tusenbrødrerogn man kan lage en liten boks kaviar av:)

Har aldri testa teinesetting vinterstid, men kanskje jeg skal prøve. Om ikke annet så er det jo en grei måte å få resikulert juletreet på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.