Gå til innhold
Fiskersiden

Stadig nye ting på forsiden


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi minner om at havabborartikkelen ble relansert på hovedsiden for noen dager siden og nå har vi også lagt ut en artikkel med duggmark hvor man steg for steg ser plukkesekvensen og det også er noen tips om oppbevaring og bruksområdet for denne store marktypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fiffig pulleytakkel. Men dersom søkket sitter fast i bunn, vil man dra stasjet på krokfortommen ned mot kroken og sena vil krølle seg og takkelet vil vel bli mer eller mindre ødelagt. Eller er det noe jeg msiser her?

Fox sine pulleybeads er forresten litt skumle syns jeg, har opplevd flere ganger at de skjærer inn i takkelsena og kutter den. En gang skjærte sena seg helt igjennom pulleybeaden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer av noe slag med noen pulleybeads, men jeg bruker også vanlig svivel innimellom og skriver derfor også dette på tegningene, men tegner som regel inn med pulleybeads da det blir penere på tegning ;-

Tror du skal sitte bra fast før du får noe særlig krøll på 0,80mm, men dersom man ønsker kan man jo legge på en crimp mellom bleksprut og perlen ovenfor, men da mister man noe av poenget til opphavsmannen, nemlig at pynt og agn blir stående rett ut når man har strammet opp og ettesom han har tatt noen kveiter på dette så regner jeg med at han stort sett har opplevd takkelet som problemfritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal sitte bra fast før du får noe særlig krøll på 0,80mm, men dersom man ønsker kan man jo legge på en crimp mellom bleksprut og perlen ovenfor, men da mister man noe av poenget til opphavsmannen, nemlig at pynt og agn blir stående rett ut når man har strammet opp og ettesom han har tatt noen kveiter på dette så regner jeg med at han stort sett har opplevd takkelet som problemfritt...

Stemmer Espen har ikke hatt de problemer som han snakker om. Men kan heller ikke huske å ha sittet så hard fast at eg har kunne teste dette. Hvis så skjer skal eg opplyse om dette :)

Flotte tekninger..... :blush:

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Espen har ikke hatt de problemer som han snakker om. Men kan heller ikke huske å ha sittet så hard fast at eg har kunne teste dette. Hvis så skjer skal eg opplyse om dette :)

Flotte tekninger..... :blush:

Skjønner. Skal ikke se bort fra at jeg tester dette til våren igjen (kveitetid her i Trøndelag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.