Gå til innhold
Fiskersiden

tur til trolla i natt (og børsa i går)


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Etter å ha fått luftet stengene på Børsa måtte jeg ta en liten tur i går keld også, da til Trolla. Var der litt over kl 11 og J**** kaldt var det (-12 når jeg dro hjemmefra), men med mye klær gikk det egentlig ganske greit, bortsett fra noen utrolig sure vindkast. Som forrige gang nappet det tvert jeg hadde fått kastet ut. Opp kom denne tassen:

img92035lb.jpg

Gjennom natten nappet det vel i stengene ca hvert 20 minutt, men fast fisk ble det sjelden. Prøvde både sirkel og J-krok uten at jeg merket særlig forskjell. Hadde 2 faste fisker på sirkelkroken i løpet av natten, men begge disse ramlet av underveis i oppsveivinga. En til skulle det likevell bli ca midtveis i fiskeøkta. Denne var litt mindre og veide 1,17kg, som jeg likevell anser som bra hvitting.

img92115ew.jpg

Jeg pakket sammen sakene ca kl 4 i natt, så turen ble ikke så kort likevell. Ikke noe fantastisk resultat, men blanking slapp jeg unna enda en gang!

img92194dj.jpg

(Litt mørkt bilde, men så var det mørkt også da...)

Blir nok ikke å dra til Trolla igjen på en stund, ettersom det er meldt mer snø, og det var ikke brøytet ned til brygga, så måtte vasse meg gjennom snøen. Er jo ikke SÅ langt da, men er man lat så er man lat..

I går var jeg på brygga på børsa i 10 timer sammen med en fra ett annet forum.

Resultatet for min del etter denne lange turen i meget varierte værforhold ble denne torsken på 6,6KG:

torsk7in.jpg

Ellers ble det ett lass med svarthå og ny beskjeden pers på 240g for min del. Han andre dro også opp masse små svarte i tillegg til en hågjel (*misunnelig*), sypike og en trollkrabbe! Selv uten hågjel på stangen min var det en kjempefin tur! :)

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.