Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på gjedde!!


Ray
 Share

Recommended Posts

Dagen start ikke bra med alt for mange minus på gradestokken. Da vi ankom plassen var det minus 12. Så det vare bare å bite i det sure eplet. Ismeiteutstyret og agnet ble liggende igjen i bilen mens vi gikk for å dra litt småfisk. Etter noen timer og noe småfisk kjentes være mye bedre ut, dro frem gradestokken og den viste minus 4. Det var stille og knall sol så vi løp etter utstyret for å meitet en kort periode.

Fikk gått fem meter etter å ha satt ut stang nr tre da det plinga bak meg, dagens første gjedde :) Denne var vel ca 4 kilo men ble ikke veid. Vi dro raskt tre gjedder til, der den største var 5140g. Så ble det helt stille...

Men så :)

Satt vel bare fem meter fra stanga da den beit. Baitrunner'n dro pent avsted :) Men da jeg kroka ble det liv kan man si. Det første jeg sa var Fy F... Etter noen heftige utras kom fisken oppunder hullet. 15Kg utbrøt Lars Ola! Det kan den da ikke være svarte jeg. Etter nye utras og nye turer oppunder hullet skjønte jeg detta var noe ekstra ekstra stort. Prøvde å vri fisken oppi hullet, noe som var vanskelig. Men greide det etter et par forsøk. Fisken fylte mye var 250mm hullet! Etter veiing, måling og fotografering kunne man nesten se ørevoks i munnvikene på det brede gliset :lol:

Ikke hver dag man får gjedde på 15420g/121cm som er 61,5 rundt buken.

18409_s.jpg

18408_s.jpg

18406_s.jpg

18244_s.jpg

18407_s.jpg

Endret av Ray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.