Gå til innhold
Fiskersiden

Røyemoro med litt trist slutt


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Jeg og en til var en tur i Østmarka for å prøve oss litt etter røya. Brukte teleskopstang på 6 meter (med snelle) og det holdt fint til å komme ut til røyene. Jeg fikk 11 og han andre (som desverre ikke hadde lengre stang enn 5 meter) fikk 4. De fleste rundt 2 hekto (og kanskje litt mindre også). Uansett en skikkelig hyggelig og morsom tur. Bilde av fangsten minus en som jeg fikk like etter å ha tatt bilde: http://foto.aftenposten.no/stream_thumbnai...600&dx=127dy=68

På hjemveien fant jeg ut at jeg kanskje skulle få med meg skumringsbittet på et av varpene i Lutvann, og vips så var jeg der! På første nedslipp beit det med en gang røyeblinken og maggoten traff bunn, og kort tid etter lå en grei røye (ikke akkurat gytedrakt på den) og sprellet på berget ved siden av meg.

http://foto.aftenposten.no/show_image_stre...1&dx=580&dy=181

Jeg slapp blinken ut igjen, og den sank og sank. Med i stedet for å treffe bunnen fortsatte det bare å renne snøre ut av snella, raskere og raskere.

Det som senere skjedde var vel egentlig ikke noe morsomt å oppleve, utstyret mitt var ikke beregnet på slikt, og da jeg temmelig lenge etterpå sveivet inn det slakke og avslitte snøret, betydde ikke alle disse små-røyene så mye lenger.

Neste gang jeg skal til Lutvann blir det med kraftigere utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Og det regner jeg med blir i morgen...?

Blir nok desverre ikke allerede i morgen, dvs i dag. Men jeg har fisket mye der uten å ha vært borti noe skikkelig stor fisk, så jeg må vel regne med ganske mange turer før jeg får en ny sjanse. Men de vanlige røyene er der i hvertfall, så de stifter jeg nok snart bekjentskap med igjen!

sitat:Jeg hadde egentlig planer om å dra tidlig i dag til Øyungen men det ble litt for seint i går kveldMå man ikke være der sinnsykt tidlig om morgenen for å få plass på varpene i Øyungen i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Venta på et call fra deg i går ang. joininga med båten min i går! Vurderte det, men det ble såpass sent på ettermiddagen at jeg heller tok timen før det mørknet i Lutvann. Var også veldig trøtt etter å ha stått opp så sinnsykt tidlig, så det var mindre styr å bare svinge innom Lutvann og fortsette med langstanga. Holdt du på helt til det ble mørkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.