Gå til innhold
Fiskersiden

Drar til Thailand, Malaysia og Singapore 16 feb - 18 mars


Daniel
 Share

Recommended Posts

Som trådtittelen sier, så skal jeg på ferie snart.

Skal først 3 dager til Bangkok, så skal vi til Krabi i 10 dager. Etter det skal vi til Phuket i 7 dager, så drar vi til Kuala Lumpur i 6 dager og Singapore i 3 dager.

Blir ikke no fisking i Bangkok og Singapore, men har planer om å få fisket en del de andre stedene.

Har sjekket litt på nettet, og funnet ut at det er ganske mange aktører og muligheter. Men jeg har også fått høre om dyre fisketurer, som har vært veldig dårlige. Vil prøve å unngå de store "fellene", setter derfor kjempestor pris på om noen kunne gitt meg noen tips :rolleyes:

Alt av fiske er intressant, men har sett mest på big-game i salt vann.

Jeg har vært i Thailand 2 ganger før, og fisket begge gangene. Men da har det bare vært snapper og tunfisk å få. Tunfiskfiske var veldig kult, fisket samtidig etter barracuda, men fikk ingen.

Har også hørt at det er muligheter for å gjøre noe veldig gode deals på fiskeutstyr også. Har hørt at det er noen steder i Kuala Lumpur, som selger via e-bay, men har ikke funnet noe selv.

Noen som har handlet noe sånt der før?

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket på Krabi. Gikk til en av de som arrangerer øy-turer (ikke i Krabi Town men ved stranden - lå helt i begynnelsen av gaten ned mot stranden) og spurte om de hadde noen fisketurer. De fikset en tur med en lokal fisker som hadde stenger som vi kunne dorge med. Det var meg og kona og vi betalte vel det samme som de vanligvis betalte for øyturene - ikke billig men ikke dyrt - var med lunsj og frisk frukt og sightseeing til noen av øyene. Fikk to fisker (var ikke Barracuda sesong). Vi fisket ikke lenge og hadde også innlagt øy turer som sagt (kona var med). Vet ikke hvordan det er der nå, fordi de prøvde vel å få flere turister dit + at vi var i lavsesong, så......

Det var rett og slett kjekt og lot fiskeren beholde fisken + at han tjente noen ekstra kroner fordi vi selvsagt sa ja til at han kunne ta med noen som hadde blitt etterlatt ute på en strand.... Så han var kjempefornøyd.

Båtene (long tail) rullet og er nok ikke de beste fiskebåtene, men kjekt var det. Det finnes også helt sikkert dyre turer med "skikkelige" båter, men jeg syntes ihvertfall at dette var ok.

Anbefaler dere også til å ta en kanotur i "jungelen" utenfor Krabi med et firma som jeg ikke husker navnet på, men det er miljøfirma med gule kanoer - flotteste turen vi hadde på 3 uker i Thailand. Har T-skjorte hjemme så kan finne ut av navnet hvis du er interessert.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en relativt gigantisk tabbe å ikke teste fisket i Bung Sam Lan Lake når man er i Bangkok da, men deg om det...

Ok, visste ikke at det var no særlig fiskemuligheter rundt Bangkok. Har googlet det nå, og fant mye intressant der. Skal prøve å få meg en tur dit ja :lol:

Postet 13.02.2007, 12:59 Postet 13.02.2007, 12:59

Jeg har fisket på Krabi. Gikk til en av de som arrangerer øy-turer (ikke i Krabi Town men ved stranden - lå helt i begynnelsen av gaten ned mot stranden) og spurte om de hadde noen fisketurer. De fikset en tur med en lokal fisker som hadde stenger som vi kunne dorge med. Det var meg og kona og vi betalte vel det samme som de vanligvis betalte for øyturene - ikke billig men ikke dyrt - var med lunsj og frisk frukt og sightseeing til noen av øyene. Fikk to fisker (var ikke Barracuda sesong). Vi fisket ikke lenge og hadde også innlagt øy turer som sagt (kona var med). Vet ikke hvordan det er der nå, fordi de prøvde vel å få flere turister dit + at vi var i lavsesong, så......

Det var rett og slett kjekt og lot fiskeren beholde fisken + at han tjente noen ekstra kroner fordi vi selvsagt sa ja til at han kunne ta med noen som hadde blitt etterlatt ute på en strand.... Så han var kjempefornøyd.

Båtene (long tail) rullet og er nok ikke de beste fiskebåtene, men kjekt var det. Det finnes også helt sikkert dyre turer med "skikkelige" båter, men jeg syntes ihvertfall at dette var ok.

Anbefaler dere også til å ta en kanotur i "jungelen" utenfor Krabi med et firma som jeg ikke husker navnet på, men det er miljøfirma med gule kanoer - flotteste turen vi hadde på 3 uker i Thailand. Har T-skjorte hjemme så kan finne ut av navnet hvis du er interessert.

Takk for bra svar :lol:

Den kanoturen frister, hvis det ikke er for mye bry så hadde jeg satt pris på navnet ;)

Reiser i morgen, men tar med meg laptopen min. Så legger jeg evt bilder og rapport inn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg vært borte i 2,5 uke, og endelig fått fiska litt :angry:

Etter å ha vært i Bangkok og Krabi har vi kommet til Phuket.

Bestilte en tur fra en brosjyre som het "big game fishing". Havna desverre på teqila fylla dagen før så ingen var helt i slaget. Etter å ha sett fiskeutstyret hadde vi ikke akkurat trua, men snellene og båten var ihvertfall bra :angry:

Her tøffer vi av gårde fra havna i Phuket, med 2 stenger for mindre fisk(tunfisk). Og 2 stenger etter større (marlin, wahoo, barracuda, dorado osv):

20305_s.jpg

Etter en times tid roper den ene dekkgutten: "tona, tooona". Jeg våknet opp, fikk stanga i hånda og beskjed om å sette meg i stolen. Fisken dro greit i perioder, men ble ganske fort sliten. Kjente med en gang at det ikke var noen kjempe akkurat.

20306_s.jpg

Fikk den lett opp i båten, fikk ikke veid den. Men som dere ser var den ikke akkurat stor :angry:

20304_s.jpg

Fikk noen fler tunfisk, strørste på ca 3kj.

Så kom vi frem til håndsnøre stede, der vi fikk utdelt noen enkle snører agnet med blekksprut. Fikk raskt opp noen raringer, noen fikk leve mens andre ble lunch sammen med tunfisken. Fikk desverre ikke tatt noen bilder av de andre fiskene, de var sløyd før jeg fikk vite om det :rolleyes:

Legger ved noen andre feriebilder :)

Andreas med en massasjedame, pom pooi blir han kalt her nede (betyr egentlig gravid) :)

20302_s.jpg

Disse var det masse av i klongene i Bangkok, noen som vet hva det er?

20300_s.jpg

20309_s.jpg

Hoppa i strikk :)

20303_s.jpg

God øl som de vet hvordan de skal servere her nede :)

20301_s.jpg

Håper det er no is igjen på innsjøene i Oslo området etter 18 mars. Savner tro det eller ei isfiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke hellige karper. Tror det er catfish. Har vært og matet disse på samme måte. Sikkert samme sted også:rolleyes:

Men du må dra hit:

Bungsam lan lake!!!

http://www.fishing-khaolak.com/freshwater_...ng/bangkok.html

Morro uansett. Vært og få med seg.

Tips hvis du skulle dra er og leie utstyr fra den profesjonelle sportsfiske butikken. Den ser du etter at du har passert den første utleie butikken ved inngangen. Bra butikk med stort utvalg innen det beste. Stella, tiagra osv. Det er kun de som leier ut bra nok utstyr til og få opp en av de virkelige store Mekong cat fiskene.

Har vært der to ganger og det har vært j.... gøy vær gang. Men ta det for det det er. Er tatt 7 verdensrekorder i det vannet.

50 arter inkludert arapaima giga. Det "vaket" en rett foran beina mine. Den var vel ca 40cm bred over ryggen og laaang

Største fisken jeg fikk, 20 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke hellige karper. Tror det er catfish. Har vært og matet disse på samme måte. Sikkert samme sted også:lol:

Men du må dra hit:

Bungsam lan lake!!!

http://www.fishing-khaolak.com/freshwater_...ng/bangkok.html

Morro uansett. Vært og få med seg.

Tips hvis du skulle dra er og leie utstyr fra den profesjonelle sportsfiske butikken. Den ser du etter at du har passert den første utleie butikken ved inngangen. Bra butikk med stort utvalg innen det beste. Stella, tiagra osv. Det er kun de som leier ut bra nok utstyr til og få opp en av de virkelige store Mekong cat fiskene.

Har vært der to ganger og det har vært j.... gøy vær gang. Men ta det for det det er. Er tatt 7 verdensrekorder i det vannet.

50 arter inkludert arapaima giga. Det "vaket" en rett foran beina mine. Den var vel ca 40cm bred over ryggen og laaang

Største fisken jeg fikk, 20 kg..

Beklager så ikke nøye nok på bildet, at det var blant husene. Men jeg har vel rett i (mener å huske) at det var en del hellige karper på enkelte steder? Mener det var ett par steder vi var i Bangkok ved templer, hvor de foret noen karper ved elvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.