Gå til innhold
Fiskersiden

Stangspørsmål


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Har fisket en stund nå med min DAM steel power-stang, og den er som navnet tilsier stiv som stål. Kunne sikkert dratt opp en ubåt uten noe videre. Det jeg nå vil ha er en stang som kan ta fisk opp til kanskje 6-7 kilo, men som allikevel er morsom å fiske 1kgs fisk med også..Finnes denne!?

Fisket er variert fra 20-120 meter går jeg utifra. Har en Ambassadeur 6000C jeg har tenkt å bruke med den.

Dersom noen har noe brukt de vil selge er det bare til å si ifra..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte for noen år siden ei Napp Saltwater som var klasset til 30 pound. Han som satte klassinga på den stanga måtte ha hatt en skikkelig hangover for den gjør det morsomt å kjøre fisk i de størrelsene du nevner. G-sport til 700 kr.

Ellers er det vel stenger i klassen 10 til 15 pound som passer til det du nevner. Se på Shimanos utvalg. De har stenger fra 6-8 pound (Antares), til 10-20 pound (BeastMaster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket en stund nå med min DAM steel power-stang, og den er som navnet tilsier stiv som stål. Kunne sikkert dratt opp en ubåt uten noe videre. Det jeg nå vil ha er en stang som kan ta fisk opp til kanskje 6-7 kilo, men som allikevel er morsom å fiske 1kgs fisk med også..Finnes denne!?

Fisket er variert fra 20-120 meter går jeg utifra. Har en Ambassadeur 6000C jeg har tenkt å bruke med den.

Dersom noen har noe brukt de vil selge er det bare til å si ifra..;)

Shimano Antares 6 - 12 lb er stanga du ville ha likt. Er usikker på om den er i handelen nå, da den ikke var i Elbe - katalogen 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano Antares 6 - 12 lb er stanga du ville ha likt. Er usikker på om den er i handelen nå, da den ikke var i Elbe - katalogen 2006

De har nå en modell som kalles Antares Braid, som bl.a finnes i 12-20 Ibs.

Mine favoritter er Shimano Diaflash 12-20Ibs og Fladen Maxximus Solid Carbon 25-45Ibs(burde vært 12-20Ibs, snål klassing!!). En kamerat skryter uhemmet av Shimano Speedmaster serien, så den bør du og kikke på. Siege 12Ibs, kan du få bra tilbud på nå, sjekk denne , har bare kjent på den i butikken, men den virker meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur nedom Baardsen idag og så på Beastmaster 20-30lb. Denne virket veldig fin til mitt bruk. Jeg vet ikke hvem som har feil, men den lignet ikke mye på f.eks. min 30lb Dam-stang. Jeg ville kalt denne stangen for 12-20elns.

Er det noen der ute som tror de har et bedre forslag til stang enn denne så bare si ifra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beastmaster er strengt tatt "bare enda en stang for dypet"... skal du ha en som du kan bruke til mer flyndrefiske osv så finn en mykere en. De har vel den gullfarga Ticaen eler hva den er... men spør og Frode om han ikke har en Mustad Multi-tip Boat på lur...

Hvor tunge søkker er Mustaden beregnet for?

Må man ha multisneller til havfiske, eller kan jeg bruke biomasteren inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tunge søkker er Mustaden beregnet for?

Må man ha multisneller til havfiske, eller kan jeg bruke biomasteren inntil videre?

Lurer også på hvilke søkker den er laget for. Det er helt klart en fordel med multisnelle til havfiske, da det generelt sett er en tøffere påkjenning for utstyret.. Med det sagt kan du sikkert klare deg til lettere havfiske med biomasteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.