Gå til innhold
Fiskersiden

Praktisk begynnerkurs i meitefiske


syver
 Share

Recommended Posts

Har gått og lekt litt med tanken på å arrangere et to kvelders begynnerkurs i meitefiske på østlandet. Aktuelt tidsrom er mai/juni.

Tenkte på at det kunne være greit å sette av en kveld til duppmeite og en kveld til bunnmeite.

Foring, tackling, praktisk fiske. Har lekt med tanken også på at det kunne settes sammen et lite begynnersett med utstyr som kunne være en del av kurspakken. Dupper (avon, stick, wagler) swimfeedere litt fôr og litt smådims. Utstyrspakken blir "optional" . Dvs har du utstyr så trenger du ikke å kjøpe. Kostnad for kurset vil være selvskost for utstyret og bensinpenger for meg fordelt på antallet kursdeltakere. Burde i så måte bli ganske billig. Alt du trenger for å være med er deg selv og en egnet stang med snelle. Feks en lang lettspinn med haspel. Har du meitestenger er det selvsagt en fordel.

Er dette noe som låter interessant?? Noe du kunne tenke deg å være med på??

Edit 7/5-07:

Jeg har anskaffet litt småtteri av utstyr til 10 nybegynnerpakker med dupper og dims. Jeg har avventet litt med å fastsette en tid da det har vært veldig mye om og men på andre baner.

Nå ser det ut til at vi kan dra igang. Mitt forslag er at vi tar det en torsdag kveld klokken 1800 i Nitelva i første omgang. Aktuelle datoer er 24,31 mai og 7 juni. Hva passer best for flest?? Er det fortsatt noe interesse for dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sted så ser jeg for meg et sted på østlandet som kan nåes på ganske kort tid for flest mulig og hvor det er gode muligheter for å få fisk og ganske bra med plass. Jeg er veldig åpen for forslag. Nitelva ved Hellerud er jo en grei plass. Nitelva ved Slattum er heller ikke så værst. Drammenselva er også en mulighet. Er som sagt åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynovika er vel også en mulighet?

Finnes jo mange arter der,samt at det er nok plass?

Har alderi fisket der før,så veit ikke hvordan bunnforholdene er.

Ganske nærme oslo med tanke på offentlig transport,samt at jeg kunne plukke opp noen på oslo-s.

Drammens elva betyr 8mil kortere vei for ryggen min,samt norges beste pub

Nemelig aass bayer i tappetårnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynovika er vel også en mulighet?

Finnes jo mange arter der,samt at det er nok plass?

Har alderi fisket der før,så veit ikke hvordan bunnforholdene er.

Ganske nærme oslo med tanke på offentlig transport,samt at jeg kunne plukke opp noen på oslo-s.

Drammens elva betyr 8mil kortere vei for ryggen min,samt norges beste pub

Nemelig aass bayer i tappetårnet :)

Drammenselva er jeg også klar for :)

Er jo garantert fisk der.. Stam og vederbuk i store mengder. Mulighet for stor stam er det også selv om jeg ikke har fått større enn 2,0kg vet jeg om flere på 2,5-2,9 derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.