Gå til innhold
Fiskersiden

Metropolfiske...


Borre
 Share

Recommended Posts

G'day maties!

Sydney! Australias selvutnevnte midtpunkt og metropol. De fleste forbinder vel denne byen med Operahuset, Harbour Bridge ( der hvor fyrverkeriet sendes opp på nyttårsaften ), Bondi Beach, Darling Harbour og flotte sandstrender med mætta damer og bajsbrune karer i thongs.. Joa, flott alt dette, men jeg visste også at det gikk ann å fiske her :D

Fikk kontakt med en lokal helt som nok hadde vært ute en tur eller to før. Scott inviterte meg med på fiske etter Kingfish, og jeg sa ikke nei. Karen er kjent for å få mye og stor fisk. Legende i fiskesjappene ;)

Det var forresten her vi plukket all agnfisken vår, Yellowtail. Masse burley og masse fisk. Men sjukt vanskelige å få til å ta!

19793_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8055/19793.jpg

Til slutt fikk vi nok agn og satte kursen utover. Mange flotte plasser, og hvilken utsikt! :blink:

19795_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8055/19795.jpg

Det ble til slutt her vi ankret opp på ca 20 meters dyp, rigget stengene med sylskarpe kroker i tandem, sideleads, og en sprellende Yellowtail.

19794_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8055/19794.jpg

Blei rimelig solbrent etterhvert ja :D I bakgrunnen skimtes Manly Beach. Her ligger forresten en mega fiskesjappe! Mye snadder. Kan forøvrig nevne at det var i overkant av 30 grader ..pluss altså ;)

19796_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8055/19796.jpg

Vi hadde en del run, men fikk ingen til å sitte skikkelig! Var meget frustrerende! Mistet mange fisker og agn. På tampen av dagen skiftet vi taktikk. Eller Scott skiftet kroker og krokoppsett mao. Og det skulle vise seg å funke! Etter ca 1 min i vannet fikk den siste agnfisken sin ilddåp. BANG! Stanga til Scott flexer rett ned i vannet på 0,5 sec!! Første tanken er Kingfish, men etter en stund dabber fisken av. Det viser seg at det er en monster Flathead. Og det viser seg også at det er den nest største Scott noen gang har fått.

70cm... Tok en 30 cm Yellowtail. Turen gikk fra flott til super. på 0,5 sec :D

Bilde av fisken

19798_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8055/19798.jpg

19799_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/8056/19799.jpg

Det ble en konge tur alt i alt! Og flere turer blir det. Stay tuned!

;)

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Kingfish: Prøv med en yellowtail med en semisirkel igjennom nesa (neseboret, kun en krok) på størrelsen 2/0. La det være ca 40cm opp til blyet. Blyet må være tungt nok til at du klarer å holde fisken nede.... Dette funker som pokker etter Yellowfin Kingfish i NZ. Og ja, agnfisken må være levende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Kingfish: Prøv med en yellowtail med en semisirkel igjennom nesa (neseboret, kun en krok) på størrelsen 2/0. La det være ca 40cm opp til blyet. Blyet må være tungt nok til at du klarer å holde fisken nede.... Dette funker som pokker etter Yellowfin Kingfish i NZ. Og ja, agnfisken må være levende :P

Høres egentlig fornuftig ut. Stusset litt over måten han festet krokene på, men jeg kunne jo ikke motsi en som har LITT mer ferdselstid etter Kingfish enn meg :)

Vi sjekket agnfisken regelmessig. Så fort det sluttet å vippe i tuppen på stanga var det bare å heise opp og skifte bait.

Trym: Du ville blitt overasket over hvor "Beiwåtchstemning" man får av slikt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skrinlegger det prosjektet gitt. Har ikke kommet skikkelig regn her nede på laaang tid, så alle vanna hvor det normalt sett fiskes mye på er nesten tomme. Da snakker vi ikke noen meters regulering som type Mjøsa, men sjuke mengder vann som er borte. Det prates stadig om vannkrise her nede, og at vannet i Sydney kun vil holde et års tid dersom befolkningen ikke begynner å drikke resirkulert vann. Det sier seg selv at fisket er ganske labert i vanna også :lol:

BTW: Fader'n nevnte at det IGJEN var avbildet abbor på henholdsvis 4,2, og 3,4 i Oppland Arbeiderblad. Fiskene skal være fanget i 1952 i Finnskogen. Noen som så dette? Kunne vært gøy å sett om det var realistiske vekter i forhold til bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt å høre at de fortsatt mangler vann. Var villt tørt der når jeg var nedover i høst også. Australia er nok det "vestlige" landet som har mest utsatt for små endringer i klima. Særlig fordi de selv har gjort så mye tull i historien. Du får komme deg til havs og fiske der. Gleder meg til fler rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skrinlegger det prosjektet gitt. Har ikke kommet skikkelig regn her nede på laaang tid, så alle vanna hvor det normalt sett fiskes mye på er nesten tomme. Da snakker vi ikke noen meters regulering som type Mjøsa, men sjuke mengder vann som er borte. Det prates stadig om vannkrise her nede, og at vannet i Sydney kun vil holde et års tid dersom befolkningen ikke begynner å drikke resirkulert vann. Det sier seg selv at fisket er ganske labert i vanna også :D

BTW: Fader'n nevnte at det IGJEN var avbildet abbor på henholdsvis 4,2, og 3,4 i Oppland Arbeiderblad. Fiskene skal være fanget i 1952 i Finnskogen. Noen som så dette? Kunne vært gøy å sett om det var realistiske vekter i forhold til bildene.

Så det desverre ikke, men hvis det ikke er så fryktelig lenge siden kan jeg jo prøve å leite opp avisa :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.