Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret turen til Sverige


Eirik
 Share

Recommended Posts

Sitter her og tripper....

I går pakket jeg ned alt som jeg kan trenge til fiskinga.

Bagen ble “bare” på 9,5 kg! [:0]

I dag skal jeg ut å skaffe mark og annet agn.

Yndlingsvannet er stengt ut året så vi skal teste to nye vann for oss.

Etter å ha søkt litt på nettet så har jeg funnet ut at rekken min på 2 kg kan slås i morgen.

Største regnbuen som er tatt i det ene vannet er på 6 kg, hmmm setter nok ny rekord for vannet oxo! [ :D ]

He He He..... Vel trua er nå der.. Så var det fiskelykken da!

Skal se om jeg får oppdatert denne tråden med bilder og rapport på lørdag kveld fra Sverige.

Må si at jeg gleder meg sykt til å fiske.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggnæsdypen,glem ikke det Erik og Nord i vannet.

Banker på stor Regnbåge.

Men regner med at du er rimelig kjapt tilbake i Oslo når meldingen begynner å komme inn ang. fangst i Oslofjorden.[8D]

Lykke til Eirik og husk å oppdater meg

God helg !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis og Havengel

Men regner med at du er rimelig kjapt tilbake i Oslo når meldingen begynner å komme inn ang. fangst i Oslofjorden.[8D]

&

Skitt fiske! Håper det blir noe større enn det du har tatt i fjorden i det siste.

Kommer tilbake på søndag og har vært og handlet nye wobblere i dag.

Ja nå skal alle KG en ikke har fått samles i -EN- fisk og den blir STOR! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen.

Var ute 0445 på lørdag og fisket i 2 økter fram til ca 1500

Det ble forsøkt bunnmeite, dupp samt ørretbombe + + +.

Det ble forsøkt 5 forskjellige plasser i 3 vann.

Det blåste til tider så mye at det var hvite topper på bølgene selv i små vann og tempen var lav.

Men det ble ikke mye å skryte av.

Ikke så mye som et napp fikk jeg... [ :D ]

Vi avsluttet lørdagen med en fjelltur og ga blanke f... i fiske.

Ja jeg var rimelig sur og det hjalp lite at Caddis da sendte SMS fra Oslo om knall forhold og fisk! [ ;) ]

Vel er nå blid igjen nå, så det blir nok ikke lenge til neste tur ut!

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang tar du med deg rogn og bunnmeiter med, hvis du vil ha regnbue da. Legg de i nesten kokende vann i 30 secunder, ta de ut og varm opp litt honning som du blander ut med vann, la dette være samme konsistens som rømme ca, legg rongklaser oppi det i 30 minutter, ta de ut, rist litt av og pakk inn i gladpack! Da har du grom agn for regnbue mr... Rogn i seg selv fungerer og utmerket etter regnbue!!! Fisker du på natten kan du godt ha noen beads som er selvlysende (grønne eller gule) som du har rett ved agnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Neste gang tar du med deg rogn og bunnmeiter med, hvis du vil ha regnbue da. Legg de i nesten kokende vann i 30 secunder, ta de ut og varm opp litt honning som du blander ut med vann, la dette være samme konsistens som rømme ca, legg rongklaser oppi det i 30 minutter, ta de ut, rist litt av og pakk inn i gladpack! Da har du grom agn for regnbue mr... Rogn i seg selv fungerer og utmerket etter regnbue!!! Fisker du på natten kan du godt ha noen beads som er selvlysende (grønne eller gule) som du har rett ved agnet...

Hva slags rogn bruker man til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Et annet superagn til regnbue er vanlig pillede reker i lake gjærne farget rosa med rød konditorfarge.

Fisket med Reke samt Mark men vurderte ikke å farge reka...

Det jeg vurderte var å la marken svømme i TomOle´s BlueCrab mix.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reke fersk eller frosset eller i lake (fersk/frosset best) gjerne med skall men uten hode, det er gode greier til buen.

Andre ting som funker meget bra er sluker i vekltklassen 5g-15gram av type møresild og Spesial. Min absolutte favoritt, den jeg hiver på når jeg har sett bue, er en Spesial 44 (blå/blank røde prikker) i str 10gram. Den er meget god til bue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.