Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret


Tobbi
 Share

Recommended Posts

Det er gang i SØ fisket.

Åptafjorden og i Flekkefjord har gitt oss fisk over kiloen siste uka.

Som i fjor har også vår tyske fastboende "venn" vært ute med garna sine.

På 60 meters dyp, like utenfor stedet Davidsen tok sin 6kg Havabbor fikk han 14 Havabbor i ett garn.

Den største ca. 3kg, alle med rogn/melke. (dette sjedde for 2 uker siden).

Det bekrefter nok en gang at Havabboren overvintrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med første sjøørret. Det er noe spesielt, og gjorde meg hekta hvertfall :) Var det noe størrelse på den da...??

Velkommen til forumet forresten

Takk.

Hekta ja. Jeg kom ned til plassen og det var vak. Den satt på tredje kastet. ikke veldig stor. 7 - 800 gram.

Jeg var nede dagen etter også, men da var det dødt. Uansett, nå vil jeg ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjøørret for tida ! Fantastiske fiskeforhold også . Hatt mye morsomt fiske i det siste , mye fisk på land også. Ingen tvil om at fisket har tatt seg opp , og stammen virker solid. Lett å få fisk nå , så lurt å slippe ut fisk , eventuelt gi seg når man har til middag. Nå er sjøørreten å få overalt og med høytrykket blir det lavt vann , det liker jeg da fisken blir lett å se mange steder!

En sjøørret på 7- 800 hekto er bra det :) Folk rundt forbi som ikke er vant til sjøørretfiske og sammenligner med torsk og andre arter tror at en sjøørret på to kilo er ganske vanlig . Det er noen stykker av de men ikke vanlig å få . Det er enkelte steder man kan fiske målrettet etter de store , men selv syntes jeg det blir fort kjedelig. Er blitt glad i snittfisken og rett som det er smeller det på sjøørret fra 1 opp til to kilo .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.