Gå til innhold
Fiskersiden

Pulk til isfiske.


Aalerud
 Share

Recommended Posts

Audun S. hadde en artikkel om ismeite etter gjedde i JoF. Han hadde rigga seg en helt genial pulk med alt han trengte av utstyr. Han anbefalte å sjekke med produsent/selger av barnepulker om de hadde noen som skrog var vraket det gikk an å få kjøpt for en billig penge...

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ismeite-gutta i klubben har denne pulken, og den fungerer fint den. Men den kan bli litt lett/lav hvis det er mye snø. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan du pakker den.

Et pluss er at den er veldig enkel å få med seg i bil, siden den er ganske fleksibel.

(Jan hadde fått inn en forbedring av den forrige pulken, nesten helt identisk men litt høyere foran. Denne er bedre hvis det er en del snø på isen)

EE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier Leirud selv om pulken:

sitat:Denne pulken har vi i vårt miljø brukt i mange år under alle forhold. Ingen av oss (6 stykker) har hatt noen problemer med holdbarheten til denne pulken, selv om den virker veldig tynn og spinkel. Noen pulk for terrenget er det ikke, da blir den nok litt for ustabil med tung last.

Vekta er ca 1,9 kg lengde 165 cm bredde 57 cm og dypde ca 17 cm.

At den er lett er en fordel da man skal ha med mye annet som veier.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Får jeg lov til å svare på denne ? Siden den er så gammel? :D

Så Leiruds pulk i aksjon for noen dager siden og bestemte meg for at en slik vil jeg ha!

Nå ser det ikke ut til at det blir så mye isfiske på meg i vinter da jeg har valgt å bruke flere av de aktuelle helgene i saltvann så innkjøp av den + 205-bor blir først til neste høst. Evt til våren hvis noen som leser dette skal selge unna til bunnpris etter isfiskesesongens slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.