Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddene ved Rånåsfoss og meg!


Eirik
 Share

Recommended Posts

sitat:Lengde på Gjedde??

Tok ei Gjedde på Tyrifjorden .. Den var 98cm 9550gr..

Har også fått gjedder på +/- 7,5kg under 90cm på Steinsfjorden..

Ja på innsjøer som Tyrifjorden, Steinsfjorden, Jarenvannet, Einafjorden osv. er det mulig med ei og annen ekstrem gjedde.

Klart og næringsrikt vann og masse sik og mort som gjeddemat er helt klart kombinsjonen som skal til for fedme hos gjedder. Og hvis man får gjeddene på våren før gyting hjelper jo det en del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe verre en å ikke bli trodd eller at en skal ha kommet med en fiskeskrøne.

Jeg satt i dag tidlig å lurte på hva jeg skulle gjøre enten argumentere eller forsøke å dokumentere gjeddene bedre.

Vel jeg gikk for siste så jeg tom med meg tommestokk, plastsekk og et bedre kamera å satte nesa til samme plass.

IMG_Bil.jpg

Fra 1200 til 1600 så var det ikke så mye som et napp, tror ikke det var gjedde vær i dag.

Vel da får jeg forsøke det første.

I går så var det en utrolig dag for meg.

Jeg fikk en fisk som jeg har jobbet for lenge og var vel rimelig i 100 + + + (iflg caddis som jeg snakket med unner veiingen av fisken) Jeg hadde kun denne vekten

IMG_0508.jpg

Den ble også brukt til å måle fisken.

Vekten hang i kystmeite stativet som Tom Ole selger og fisken lå i et veienett.

IMG_0502.jpg

Målingen ble foretatt i snøen og målebåndet gikk i bunn. (det er 100 cm + litt)

Målingen av lengden ble gjort litt over en fisk som ikke ville ligge rolig hele tiden.

Om den var 100 / 105 eller lengre er jeg ikke helt sikker på.

Men.

Nå ser jeg at det pokker ikke holder med tommestokk eller digitale vekter.

Jeg skjønner det nå slik at andre fisker også settes tvil ved, eks den i Sverige om ble tatt i et “Put and Take” vann.

Vel, jeg syntes det var gøy å skryte av gode turen og legge litt jobb i det selv de turene som en ikke fikk noe stor.

Men om det nå er slik at en ikke blir trodd så vil jeg sterkt vurdere å kutte ut C&R eller å skrive innlegg med vekt eller mål.

I går hadde jeg ikke noe kamera og måtte da bruke mobilen til å ta to elendige bilder, men jeg lot fisken leve.

Når nå det er sagt så takker jeg nå for alle de gratulasjonen jeg har fått her.

Jeg vet med meg selv at jeg hadde POKKER til herlig dag i går og fikk 2 feite gjedder som jeg var kjempe glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

28 og en halv gratulant og en og en halv kritiker - ikke vanskelig å se hvem du skal legge mest vekt på :D Ikke la tvilerne ødelegge fiskeopplevelsen, Eirik!

GliZ, vel nå skal det sies at det er IKKE Arnt-Aages innlegg som gjorde meg sur.

De utfordret meg til å ta turen opp IGJEN i dag.

Har all respekt for AAB. [ :D ]

Men jeg skal tilbake og ta den på nytt!

Da skal det jaggu bli bilder og mål som holder for Guinnes Book of records!

he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Eirik

Men om det nå er slik at en ikke blir trodd så vil jeg sterkt vurdere å kutte ut C&R eller å skrive innlegg med vekt eller mål.Håper det siste i så fall. [ :D ]

sitat:Jeg vet med meg selv at jeg hadde POKKER til herlig dag i går og fikk 2 feite gjedder som jeg var kjempe glad for.Og som allerede påpekt av andre her: det er jo dette som er viktig, ikke hvorvidt folk tror du skrøner eller ei. Gratulerer med gjeddene fra meg også, og lykke til med den videre gutsinga fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Du får tan på nytt! Hva var det som gjorde deg sur??

Skal det, var der i dag men for bra vær eller noe....

Det var andre påstander om at gjeddene samt en ørret ikke hang på greip.

Vel, fra nå av skal jeg passe "litt" på hva som skriver når det gjelder vekt og lengder.

Men uansett, det skal IKKE knuse gleden med å fiske eller å dele opplevelsene med gjengen her.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gutsa i nysnøen det Eirik!(må nok ut i snøen å teste gjedda i helga selv) Hadde jo vært kult hvis du hadde fått de samme fiskene igjen, samme om det blir i vinter eller til våren. Hadde vært fett å se noen bilder av slike Glommagjedder.

Ellers tror jeg at en slik "debatt" vi har hatt i denne tråden, og ellers på forumet, bare gjør oss alle mer opplyste og kunnskapsrike innen fiske og fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for dere som er kjent der oppe - dere ser vel kanskje hvor det er ut fra bildet til Eirik[ :D ]?

Tror ikke dette stedet er direkte kjent som en bra fiskeplass - jeg har som sagt fått noen pussige blikk fra lokalbefolkningen når jeg står der - men både tidligere fangster jeg har fått der (gjedde og lake), og ikke minst fiskene til Eirik viser jo at det er et greit sted...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glomma går kansje for att de fleste gjedder er lange å (tynne).Det er tatt ganske mange gjedder i glomma (askim) med meget bra kondis..gjedder på 9+ på under metern. så en på 10,2kg 104cm... Helt RÅ

Så Eirik .. Fiska På... Har selv glemt kamera en gang 10,2kg og 107cm ... snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.