Gå til innhold
Fiskersiden

gratulerer med 30års dagen til.....


kim andre
 Share

Recommended Posts

KARLEIF!!

Av alle dager å fylle året på! Tenk når mora di sa: nå komer jævleungen! –ikke fane svarte far din, og dermed ble det hjemmefødsel i gamma på Høgjæren….

Vil med denne tråden gratulerer Karleif med 30 år, 30 år vokst opp på hjemmebrent og poteter fra Jærens beste strøk…

Som mange av oss andre startet Karleif tidlig med å fiske, og det gikk mye i ørret i øvre deler av Håelva og i de mindre vanna i fjellområdet der.

Hvem skulle tro at denne jaren skulle utvikle seg til en av de beste kystmeiterne vi har i på vestlandet i dag?

Ikke mange som trodde det når denne tråden kom på FS, en av Karleif sine første fisker etter at han ble medlem…

Laksen og sjøørreten var som regle ikke trygg når Karleif trålet Håelva eller Jærkysten med sluk og flue, men etter hvert startet Karleif med kystmeite etter piggvar og andre arter…

noen arter har sitti laaaangt inne, slik som brungylten, men han ga seg ikke

310320071914agDtfkxAbYgLG8ohJ9.jpg?38

En av karleif sine sterke sider som fisker er evnen til å planlegge fisket, og å gjøre det så enkelt som mulig. Og så har han en utrolig evne til å tilpasse teknikk til fisken. Det er forklaringa på mange tøffe arter…

Det er alltid kjipt å sitte hjemme når Karleif er på tur etter nye arter, eller en opprømt fyr ringer for å fortelle om den nye arten som jeg knapt har hørt om før…

bla er lomrene virkelig noe Karleif har kontroll på, så lenge de er under vann

3103200719552qjkb751ySZrZcmxxB.jpg?52

og ikke nok med det, men microartene drar han mer av enn de ann alle andre jeg kjenner!

310320071958Mv2N8jqbGidzmWXPtk.jpg?44

3 tangkvabber

310320071900o7VVuyAjKuFAEoJxE4.jpg?26

ålebrosme

310320071911TVVpZbL1bmgJ9jj3w8.JPG?93

hågjel 100g (ups! den skulle ikke være her, eller jo)

310320071916CuYB5Hbe6bR2XyXKt1.jpg?28

karpevannet innfridde også

310320071906ibvBtNhKfJ21KjfBKb.JPG?58

310320071914cNiK7ZtypzRAfDkSHY.JPG?37

og han kliner selvsagt til med to kloskater i år...

En annen side som Karleif har, er at han faktisk er grei å være med, oppmuntrende ord når du trenger det, og bra humor gjør turene alt for korte

Men når det kommer til de negative sidene, er det en som kan være litt morsom for oss andre, nemlig den ekstremt korte lunta. Da er trusler om bank og lemlestelse en vanlig del av ordforrådet til karleif, og selvsagt kjører jeg på med rå latter når det er knuter eller bånnfast for 5. gang på rad med pulleytacklet…

Noen morsomheter har det og blitt, ting vi kan le av etterpå (som karleif ikke ler av)

- Karleif drar med seg kjerringa for å fiske skate på Bokn, da de langt om lenge kommer frem og har lagt bak seg en del meter fra bilen, går en viss herremann med kort lunte på tryne og brekker stengene. Vet ikke hva som ble sagt da, men jeg grovtipper på at kona husker den dagen GODT! At det topper seg da han i tillegg får en fartsbot på en del kroner, er jo noe vi virkelig gapskratter av….

-

- Karleif er ute for å gutse i snøstormen, piggvarmammaen skal på land, koste hva det koste vil... Karleif bruker pvc-rør som stangholdere på jærkysten, og disse må presses ned i sanden med litt tyngde, og det hadde Karleif. Faktisk såpass mye at røret knakk og ødela et par ribbein. Men fiske måte han, og dermed var persen en realitet.

-

- Så har vi et typisk eksempel på Karleif si korte lunte: vi har århundret rødknurrsatsing i gandsfjorden, og da passer det bra at en mongoloid jævel kjører båten 5 meter fra land, og over snørene på to av stengene til Karleif. Båten tar med seg 80-90 meter snøre +topshot og vellagde tackler. Hugo og jeg måper av tullingen, mens Karleif på sin side kjører på med planlegging av banking, bilvelting, og verre ting som båtfyren skal igjennom når ahn kommer inn igjen… det ender med at Karleif i sinne pakker sammen og reiser hjem, etter en time med "århundrets rødknurrsatsing"

Karleif er for meg en god venn, ikke bare som fiskekopis. Han stiller alltid opp, og får meg på en merkelig måte alltid i godt humør med sine fiskeplaner om nye steder og nye arter. Det er ikke få timer vi har på msn der vi planlegger sprøe turer, turer som kommer til å bli gjennomført.

Grunnlaget for det jeg kan i dag som kystmeiter, fikk jeg av Karleif, og mange av mine lomrefangster er helt og holdent på grunn av Karleif sin kunnskap om denne arten.

Er utrolig glad for at jeg ble kjent med deg karleif, setter pris på det vi har hatt av turer til nå, og gleder meg enda mer til de neste: karpe over 5kg, rødflekka småhai, skater, piggvar i megaklassen, og andre mer sære satsinger.

og snart ligger denne i dine hender… en liten greie fra Hugo, Øystein, Lars og meg. Dette har Hugo ordnet…

We have received and are processing the following order

at Veals Mail Order.

******************************************************

Order Number:

Order Date: 31 March 2007 09:28 GMT

Ship To: miss Hugo

******************

Shopping Cart (Prices in British Pounds)

DESCRIPTION QUANTITY PRICE COST

----------------------------------------------------------------------

************************************* 1 £2000000 £200000

======================================================================

Subtotal: £200000

Total: £200000

******************************************************

Sincerely,

Veals Mail Order

306 Central Park

Hengrove

Bristol

BS14 9BZ

United Kingdom

01275 892000

01275 892777

sales@veals.co.uk

Ha en alle tiders dag, ønsker deg skitt fiske og mange gode turer med fiskegjengen!

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Order Date: 31 March 2007 09:28 GMT

Ship To: miss Hugo******************

surfmaster850.JPG

Denne var fin KimAndre. :D

Gratulerer så mye Karleif. Endelig har du kommet deg på den rette siden av 30. Nå er du også klar til å sovne før nytt på nytt er ferdig på fredagene. Fest uten måte og kos deg med fremgangsrikt artsfiske de neste årene. Snart skal du også få piggskate.

:rolleyes:

:D

B)

Endret av gjørs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.