Gå til innhold
Fiskersiden

Oslofjorden 31.03-01.04-07


erik
 Share

Recommended Posts

Egentlig var planen å bruke helgen til flytting, men med det været som ble meldt, var det ikke noen annen utvei en fisking. Siden planer måtte endres og ting omorganiseres, kom vi oss litt sent på vannet på lørdagen, men rundt 14-tiden var skuta på Vannet ved Jeløya utenfor Moss.

Etter kun å ha dorget i 10-15 minutter smeller det til på flatlinestangen, og Stradic`en hyler av glede! Uten tvil en pen sjøørret, men dessverre slapp den etter et par minutter. Dette skulle vise seg å bli turens gjennomgangsmelodi. Det er lenge siden jeg har mistet så mange antatte ørreter på rad...... (Ja, jeg har bra kroker). De ville rett og slett ikke sitte fast denne helgen, verken på riggen eller på den "vanlige". Heldigvis fikk utskremt hjelpematros Stian opp en ørret på 1,8 i morges, så turen ble uansett vellykket. Etter litt regning kom han frem til at dette var en 4-dobling av persen hans, så han var godt fornøyd. :)

Han fortjente den etter en litt småkaldt natt i hans ikke altfor varme sovepose. Når vi våknet i morges var soveposene dekket med rim, og hans litt tilårskomne Iglo var nok ikke helt den rette posen da. :)

Uansett en bra tur med kongevær! Den eneste virkelige nedturen var å se at det er minst like mange garn langs strendene i år som i fjor. Ørreten til Stian hadde forøvrig garnmerker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pers på matrosen din :) Det var helt nydelig ved oslofjorden i helgen ja! Stod en liten time ved jeløya selv, på jakt etter inspirasjon og SØ :P

Husker dere hvor garnene stod? Jeg skal nok ut en tur i området i kveld også, jeg kan ta en kikk etter dem og evt melde dette videre.

Ulovlige garn bør meldes i fra om: http://www.ulovligegarn.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke vanskelig å finne garn utenfor Jeløya. I fjor ga jeg rett og slett opp å dorge på utsiden av øya, pga at jeg måtte kjøre sikksakk mellom garnene. Denne turen så jeg at idiotene satte garn på utsiden av Bilen, og flere steder i Nesbukta. :angry: Helvetes møkkafolk!!!! Dersom ikke vinden tar helt av, blir det en ny tur til helgen. Dersom jeg ser de samme båtene ute nå, kommer ikke de garnene til å få ligge i fred.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Statens Naturoppsyn Østfold har mobilnr 95967507. Sto i en annen tråd her, så la det inn på mobilen.

De har tatt en garnfisker i Skjebergkilen nå i dag.

PS Grattis med pers for matrosen...

Så de fikk tatt én? gode greier. Var på en tur nedenfor reierstranda i går, ser ut til at noen har kommet meg i forkjøpet - to umerkede flytegarn lå i en haug på land :lol: SØ'en vaket som aldri før rett utenfor :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.