Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan Meite Asp??


UnderFakern
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke fisket mye etter asp, men har kjørt laue under dupp som meite og vanlig spinnfiske med spinner og små sluker som sveives høyt og fort i vannet. Det samme med fluefiske - hurtig inntrekk - gjerne med poppere. Foreløpig er det ca 15-1 til flue/spinn kontra meite med laue under dupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fisket mye etter asp, men har kjørt laue under dupp som meite og vanlig spinnfiske med spinner og små sluker som sveives høyt og fort i vannet. Det samme med fluefiske - hurtig inntrekk - gjerne med poppere. Foreløpig er det ca 15-1 til flue/spinn kontra meite med laue under dupp...

Ditto. Meite funker dårlig sammenliknet med sluk/flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

god kveld kompis..

fylla slår ann ell?? mens du begynte med ølen så dro jeg i dynovika for å prøve meg frem litt..

kan tenkes at du må ta turen hit i morgen for å helbrede fylleangsten..

endte med ei lita gjedde (ca 1,8 kg), 4 sluker revet vekk grunnet det råttne snøret på snella til magda og ei brasme på rundt 1,5kg..

fant ett par bra plasser, me tror vi får prøve å få noen lokale til å guide oss litt..

ANYONE?? noen frivillige som kan guide ett par nes gutter rundt etter asp og gjørs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens :)

Da prøver jeg meg på sluk/spinner/laue :)

er det lurest med blanke sluker/spinnere?

Må bare si meg enig med Espen og Tom Ole: Selv om jeg er meitefisker av sjel og legning har jeg (og andre) veldig dårlig erfaring med meite etter asp, og må bare innrømme at dette ikke er en typisk meitefisk. Diger spinner som sveives raskt like under overflaten funker ihvertfall veldig mye bedre (sikkert samme med flue/popper, som skal prøves i år...).

Ikke dermed sagt at du sikke skal prøve, men jeg tror jeg vil ha prøvd et litt "aktivt" meite, med laue som taues like under overflata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.