Gå til innhold
Fiskersiden

rapport fra jerktur i kveld


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Hva kan vekten på en gjørs som er mellom 80-90 cm være slik ca ??

bilde av gjørsen.........

260420072329NqxonL2k449mxLXAYs.JPG?59

så noe jerkbilder

men nei da så, her sitter vi Ståle. smack in the back.............

260420072358o4q4h1CVl5BQjmZ1KA.JPG?17

6kg blank

260420072345BX2K4WOccX9KkaWR5n.JPG?1

var ekstrem fet. Tok ikke lengden på den.

260420072335KHuL8xSz2UFnevIp4x.JPG?33

så var det beveren

260420072314Fd5qWYF96rFsTdtYlU.JPG?40

260420072336mxh1wc83OwUVDKNnRa.JPG?7

fikk vel en 8-10 gjedder med den på 6 som topp. En flott kveld, med godt selskap

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan vekten på en gjørs som er mellom 80-90 cm være slik ca ??

Fin gjørs det der ja!

Har tidligere fått og sett sommergjørser på 85cm og bare 5kg, men denne er nok litt tykkere enn det. Kanskje 6-6,5kg!?

På f.eks Akersvannet hadde en gjørs på 90cm fort veid 9kg nå om våren til sammenligning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gjørs det der ja!

Har tidligere fått og sett sommergjørser på 85cm og bare 5kg, men denne er nok litt tykkere enn det. Kanskje 6-6,5kg!?

På f.eks Akersvannet hadde en gjørs på 90cm fort veid 9kg nå om våren til sammenligning!

ehehehehe nja hva skarn si. 85 cm och 6,58. Var en av våre nye landsmenn som fikk den, og nå er den på veg i ovnene.

Får en liten følelse av at du har fisket litt før AAB

:):D

Se der ja gutta.Vekten på gjørsen klarer jeg ikke (ifrykt for å drite meg ut),men det så ut som en fin tur :P

skal si deg det var gøtt å få jerket litt igjen, nesten over en uke siden. Og det gikk faktisk veldig bra.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke vi som fikk den, derfor har jeg fjernet ansiktet. Så ut som en grønn jigg eller noe, men dette er det andre som vet bedre en meg.

Den ble tatt på en grønn jalla-jalla polski-jigg... :D Og som AAB tippet så var den ordentlig feit...

Kan nevnes at en stakkars land-jerker ikke hadde så mye som et napp idag... :)

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker Erik. Ståle fikk du ingen eller?

Bever helt ned mot øyeren?

Faktisk er det mye bever i deltaet, de har lagd hytter på de merkliste steder som midt ute ett av de mest strømsatte områdene i glomma. Oppdager beveren deg mens du er i båt er den ikke så ekstremt sky som hvis den ser deg på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitelva :)

Ser ut som dere hadde det koselig Erik.Pen pen gjedde også :D

koselig å koselig, det begrenser seg selv da man er ute med et klan-medlem. Men lukker igjen øra når telefonen ringer og små nynner hele turen, så jeg slipper å høre på mannen. hehehhehe

Men klart å være VIF pateriot nå er jo ikke greit, å bli det nok ikke fremover heller.....................

Flotte fisker Erik. Ståle fikk du ingen eller?

Ståle fikk nok mest fisk han men de større .............................. B)

Faktisk er det mye bever i deltaet, de har lagd hytter på de merkliste steder som midt ute ett av de mest strømsatte områdene i glomma. Oppdager beveren deg mens du er i båt er den ikke så ekstremt sky som hvis den ser deg på land.

Denne var ikke veldig skvetten av seg så lenge den var i vann. Når vi så den satt den på land, men valtet seg ned rimelig kjappt. var vel som nærmest to meter fra båten. En liten unge var nok dette. Litt stor rotte liksom.

pst. kona har med seg baits til deg Thilesen. Lykke til med jerkinga. hehhehe så var du fanget i jerkhelvete også, hva var det jeg sa !!!!!!!! :D:)

260420072342dWGgb5UuB9w8nnITjW.JPG?4

260420072328xDxWiB5eU764pESVqt.JPG?16

hadde fått med meg 8 bait fra Nicklas (muskynicke) i Gøteborg og de tre jeg prøvde i går ga fisk.

Gryma gryma beten..............

denne var med, godt brukt

30671-m.jpg

Denne er også i Norge, men fikk ikke prøvd ut den, da den ikke har kroker enda.

30232-m.jpg

Denne er med, var denne som fångade 6kg's i går.

28502-m.jpg

och denne går to i går.......

28264-m.jpg

Grymt bra beten som gir godt med hugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger du noen? B)

mmm vanskelig spørsmål, men alt kan vel selges så lenge prisen er den rette. Til og med kona går for en bra pris........

Det er noe ved disse betene som trigger gjedda, de har en flash som jeg ikke har sett i andre beten, og nærmere en skad fisk kommer man ikke tror jeg. Vanskelig å forklare en gange når den er så spesiellt grym. De er veldig fint fiskende, små små nyck og så smack i backen. Ståle kan nok bekrefte at disse betene gir hyffsad med fisk.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du har kommet deg ut på tur igjen Erik!

Håper det går bra med hånda/finger'n

mmm vanskelig spørsmål, men alt kan vel selges så lenge prisen er den rette. Til og med kona går for en bra pris........

Aner jeg en akusjon snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du har kommet deg ut på tur igjen Erik!

Håper det går bra med hånda/finger'n

Aner jeg en akusjon snart?

tror vel kona vil ha et ord med i laget på det Trym hehehhe Men klart hadde jeg blitt kvitt hu så kunne jeg ha sååå mye fiskeutstyr jeg bare orka.

Utrolig godt å komme ut, men klart gipsen hemmer meg litt, holdt faktisk på å miste stange uti når jeg fikk den på 6kg. Og det å kroke av fisk er veldig vanskelig. Får ikke noe ordentlig grep om stanga. Men etter å ikke fått fisket på nesten en uke så måtte eg bare ut. I helgen varver jeg ned å tar med båten og kona ( hvis hu ikke er solgt) og et vennepar til Dypvåg. Det er nå 8,5 grader på 1 meter å da er vi på en temp som gjør at ørreten kanskje er på hugghumør. Gleder meg som en unge i forhold til å teste ut jerkfisket på havsøringen. Slik jeg ser det så vil det være mange nye viker å fiske i med disse illex beten som kan fisket rett under overflaten, og jeg tviler på at sø klarer å holde seg når han ser denne kommer svømmende i noe rare bevegelser. Kommer til å ta den som om det var dens værste fiende, og med en 7 fots walker og stum line så tror jeg dette kan være et fiske som kan bli utrolig kult......

Fine jerker,likte den musky fargen best. Hva er måla på beten(tipper 8" 4oz).

Vekten ligger på opp i mot 150gr og ned til 100gr. Lengden vil jeg tippe ligger på 16-19 cm.......

Se der ja - da er Walmann i sving igjen!!! Flotte greier.

Ser fram til mange underholdene rapporter fra jerk-turene deres. B)

Og som du sier: Gratulerer med å ha vært på tur!

heheheh takk for det Svein. Synes jeg kan lese mellom linjene at du snart har både jerkstang och beten i ditt arsenal ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å koselig, det begrenser seg selv da man er ute med et klan-medlem. Men lukker igjen øra når telefonen ringer og små nynner hele turen, så jeg slipper å høre på mannen. hehehhehe

Men klart å være VIF pateriot nå er jo ikke greit, å bli det nok ikke fremover heller.....................

Ståle fikk nok mest fisk han men de større .............................. B)

Da skjønner du sikkert hvordan jeg har det B) Eller nå blir det vel HADDE :o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fangster Erik og flott å se at du kommer deg ut og fisker igjen :D Trodde kanskje du hadde blitt litt redd for gjedder nå :)

Syns jeg hørte han mumle noe om å ha på seg hanske når de skulle ha opp den på 6 kg... :D:P

mmm vanskelig spørsmål, men alt kan vel selges så lenge prisen er den rette. Til og med kona går for en bra pris........

Det er noe ved disse betene som trigger gjedda, de har en flash som jeg ikke har sett i andre beten, og nærmere en skad fisk kommer man ikke tror jeg. Vanskelig å forklare en gange når den er så spesiellt grym. De er veldig fint fiskende, små små nyck og så smack i backen. Ståle kan nok bekrefte at disse betene gir hyffsad med fisk.

Ja, hva skal du ha for et par beten? Ikke noe sted som selger de? Er vel bare en "swede" som lager de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.