Gå til innhold
Fiskersiden

Web-kamera Driva


KjellM
 Share

Recommended Posts

Det står nå en der nå iallefall. Merkelig at det skulle stille seg opp en vilkårlig laks rett ved kameraet, så tidlig !

Vanskelig å se på filmen, men jeg syntes den så slank ut, kanskje en støing ?????

Men at det er villaks på vei opp enkelte elver nå, er jeg ikke i tvil om.

De første har nok allerede gått et godt stykke opp i enkelte elver.

Må være en spesiell plass akkurat dette, der kameraet er satt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykninger i kastearmen, åndenød, nære besvimelse. I går var jeg ute og gravde mark! Ikke det at det egentlig behøves, men i dag blir det opprydding og sortering av fluer og sluk. Og det er sikkert noen fluer som må bindes. Ikke det at jeg strengt tatt behøver det heller. Men sånn er det bare! Timen er rett rundt hjørnet. Men først blir det en tur til Hamburg med fruen . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den liker å titte inn i kameraet. Tydeligvis en sjø-ørret støing ja.

La seg med hele bredsiden foran kameraet og tittet rett inn i linsa. Mange store prikker nedenfor sidelinja.

Må være den samme fra igår, da det ser ut som den er skikkelig skadet ved det ene gjellelokket som den igår.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det første som slo meg, merkelig at det skal stille seg opp en fisk akkurat foran kamera, og være der i dagesvis. Virker litt tilordnet, kanskje for å lage litt PR (???)

Sannsynligheten er nok tvilsom. Står fisken i ett lukket system ?

Det jeg reagerte på var at lysforholdene ikke står i stil med døgnets tider. Er ikke forskjell i Sunndal og Tr.heim ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for at denne fisken er fisket opp nylig. Og den er blitt krøket/skadet skikkelig.

Og jeg går for at den er plassert i et stengsel i elva rett foran kamera, for å lure folk til å tro at det er ekte.

Skal godt gjøres å se laks/sø lenge i et web-kamera under vann. Da må det være plassert i ei laksetrapp eller på en meget strategisk plass i elva hvor det meste av fisken må stoppe innenfor noen kvadratmeter.

Og det er helst mye lenger opp i elva, ved utpregede stopplasser. Det var nå rart at denne fisken kun kretser rundt kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.