Gå til innhold
Fiskersiden

Web-kamera Driva


KjellM
 Share

Recommended Posts

Jeg har Mac så det er mulig jeg må laste ned noen drivere, men det pleier å funke på andre web cam.

Kanskje bra å drite i det, kan fort bli en uvane.

det er ikke så farlig heller, det er bare en sjøørret/laks,

som svømmer rundt der av og til: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er live og ekte greier for dere som lurer på det. Den hølen det er plassert i er en høl hvor mye fisk går opp på floa (floa går ikke så mye lengre). Det at det er ei bru i øvre deler av hølen gjør vel også sitt til at fisk stopper der. Har fisk endel i sunndalsfjorden de siste fjorten dagen i forbindelse med at jeg er på smoltfangst i Eira. Den siste tia har det det kommet endel støing ut i fjorden så det forbauser meg ikke at det blir observert fisk jevnlig foran kamerat. Det er forøvrig veldig mye fisk rundt 25-35 cm i år. Også bra med fisk opp mot 1,5 kilo og fra 3-4 kg. Det lover bra, rent bortsett fra at enkelte er helt nedsylta av lus. Tok en sjøørret på 3,8 her om dagen. Den hadde i overkant av 70 voksne lus og ca 50 % av dem hadde eggstrenger. Fy f.. sier nå jeg.

Kameraet er forøvrig plasser litt rart nå, men vil bli flyttet etter at den værste flommen har gitt seg.

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet er forøvrig plasser litt rart nå, men vil bli flyttet etter at den værste flommen har gitt seg.

Det stemmer. Fikk mail fra lederen i SJFF og den vil bli flyttet etter verste flommen. Regnet med mye aktivitet foran kameraet fra andre uken i juni.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var innom siden og kikket nå. Men nå må man registrere seg nå og betale 200,- for et år. Sikkert vært mye trafikk på sidene og de har vel tenkt at "her er det penger å tjene". Synd, for jeg vil tro at det virket som god reklame for elva.

200kr For og kansje se laks? hvor mye koster det og fiske der da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom og kikket jevnlig, ikke minst mens jeg var ei drøy uke i området og vurderte å ta en tur. Det var imidlertid svært sjelden fisk å se. Kanskje det er for å unngå dårlig reklame at det nå må betales? Nå er det vel bare de som fisker i elva uansett som bruker det!

Litt mer seriøst tror jeg kameraet kunne bidratt til større interesse for fisket i elva. (hvis det var fisk å se da) Når du må betale tror jeg ikke det fungerer som rekrutteringstiltak akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.