Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første Suter


Flemms
 Share

Recommended Posts

Pål Sindre og undertegnede tok årets første suter tur i går. Den etterlengtede suteren skulle til pers, men var det for kaldt...?

Lenge så det ut til at vann tempen skulle sette kjepper i hjula for oss, men etter litt forsiktig fòring løsnet det og Pål Sindre kunne lande årets første suter, hakk i hel tok jeg min først for året. Herligt....! Suter'n bøy som vadlig opp på en frisk fight på lett utstyr, selv i det ikke alt for varme vannet!

24797_s.jpg

Pål Sindre var først ute til å knekke nolla i år med denne lekre saken!

040520072214108TepYL9S5Hfx.jpg

En smukk sak på 1830g, turens største.

04052007221411dKnF6Td12QYv.jpg

Slike fisker vil man ha i fremtiden også, gjerne større!

Dagen derpå, tok undertegnede inn forspranget og parkerte fiskemakker, eller skal man si syvsover.. <_<

04052007221411qrnN49gRh39f.jpg

Snork snork, en behagelig natt i bedchair...Kan jo nevnes at det var -1 på morgenkvisten. Rim og frost på sove poser!

Det ble med tre deilige suter-klumper på undertegnede og en på "syv soveren"! Noen friske brasme figheter ble det også, spessiellt heftig når to av de ble feilkroket i halefinna <_<:)

Takk for en fin tur!

Meta på!

PS! La ut en liten variant jeg også Pål Sindre :P , hadde skrivd den så før jeg så din...knabba et bilde av deg også.

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga,bugga... :) Kjenner formelig frostriene langs ryggen når jeg tenker tilbake på et par tidlige maiturer til indre østfold for en del år siden. Var så kaldt om natta at jeg trodde jeg skulle flippe.

Ikke var suterne særlig medhjelpelig heller. Nei..takke meg til suter om sommern. Når det er sagt så har jeg full forståelse for at man trenger et gjensyn med tinca tinca...

Grattis med fin fin fisk Flemms.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Knut. Var vel til tider litt småfrøsen, men "no guts no glory" som de sier :)

Er noe i det bla Jens Ploug Hansen(RIP) sa i sin "Suderfiskeri" film; Et dypt blikk inn i suterens rubinrøde øyne, og du er fortapt for alltid! Kjerighet ved første blikk!!!

Sommeren og varme er velkommen nå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se suteren, men jeg foretrekker å vente på juni....(og myggen!)

Er dette fra et velkjent vann i Svinndal?

Er det forresten noen som har fått suter lenger nedover i det samme vassdraget? Det ble jo tatt en del diger brasme i noen mindre kulper/dammer der for mange år siden. Har noen fisket der i dette århundret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har fått suter lenger nedover i det samme vassdraget? Det ble jo tatt en del diger brasme i noen mindre kulper/dammer der for mange år siden. Har noen fisket der i dette århundret?

Det er vel ikke mer enn et par sesonger siden det ble tatt brasme over 3 kg der, Lars. Hvis jeg ikke husker helt feil da. :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt brasme for lengst oppi der, mnd's tid siden. Ikke noe nevnverdig str, men kun en rekognoserings tur! :)

Men hva med suteren? Finnes den også i kulpen(e).

Har kun vært ved "kulpen" en eneste gang for mange år siden. Så på "Norge i bilder" at det er flere kulper. Er alle fiskbare, og er det suter nedover der, eller er de bare i vannet...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på "Norge i bilder",så er det etter noen kulper et lite vann med en øy i. Har vært der å sett på bever flere ganger,men alldri sett noen fisk. Jeg synes heller ikke vannet minner mye om flesjø,virker mere som et litt mørkt skogsvann uten mye vannplanter. Ned til Høljeren har jeg ikke gått,så hvordan det er vet jeg ikke. Er jo en artig tanke at det kansje går noen fisk i de vannene også,kansje jeg får prøve en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.