Gå til innhold
Fiskersiden

Glommatur 9. mai


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Som tittelen sier ble det en tur i Glomma på onsdag. Etter bomturer i Glomma, Bergsjøen og Åkersvika tidligere på sesongen, var målet for turen å innta årets første.

Hadde fulgt med på vannstanden, og jeg visste den var høy, men også at den var synkende, så derfor var optimismen på topp da jeg og en kamerat dro av gårde.

Jeg endte opp med å få 4 ørreter, 3 av dem var grei matfisk, men en var liten og fikk friheten tilbake. Halvparten ble tatt på mark, mens andre halvdelen ble tatt på rapala.

Kameraten min endte opp med 7 harr, og en liten ørret som ikke lot seg redde da kroken satt langt nede i magesekken. En harr ble tatt på rapala, resten ble tatt på mark.

Det var en artig tur, og turen vil nok gå dit igjen om ikke så altfor lenge. Det som var litt oppsiktsvekkende var at jeg hadde fått 4 ørreter da han hadde fått 7 harr, det er noe av det merkeligste jeg har vært med på ettersom vi fisket med det samme og på de samme stedene.

Legger ved noen bilder hvor ørretene er mine, mens harrene er kameraten min sine.

11052007143218S6v9YIO4qEM5.jpg?89

110520071432187w9clT4J5aLo.jpg?2

11052007143218WubEH46eBx8W.jpg?79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.