nordang Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Var på veg heim til Norangdal på helgebesøk, i Norangsdalen var det flaum, har aldri sett vatna gå så store. Hadde vore i kontakt med broderen som er fastboende for å høyre om han hadde testa bettet. Svaret kom sporenstreks, det er alt for tidlig, vent til i slutten på mai. Vel, eg har ei lite Clas Ohlsson stang i bilen, og tenkte eg kunne prøve et par kast. Kasta ut og sveiva inn, uten napp. Prøvde så eit kast til, kjente med ein gang at sluken hadde hengt seg opp. Sveiva raskt inn igjen, vent; der følgte etter ein fin kilosørret. Kasta ut igjen i ei viss fart og der sat han. 1,3 kg og rekordfeit ørret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Sjå det var ørret med k-faktoren sin det! Målte du lengden? Hadde vært artig å visst hva k-faktoren var, må jo ha vært borti 1.4-5 eller deromkring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chironomus Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Grattis med fleskeberg ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tequila Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Grattis med fleskeberg ! Bedre kan det ikke sies - har ikke sett maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David L Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 Grattis!! Litt misunnelig ja... Vurder sterkt å ta en tur ut å prøve lykken i kvled David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speydork Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 FY F.. det var den fin ørret. Grattis med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daggers Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 (edited) Oioioi. Skulle ønske jeg var fisk, da hadde jeg også fått skryt for kroppen min... gratulerer med flott kubbe Edited May 14, 2007 by Daggers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nordang Posted May 15, 2007 Author Report Share Posted May 15, 2007 Sjå det var ørret med k-faktoren sin det! Målte du lengden? Hadde vært artig å visst hva k-faktoren var, må jo ha vært borti 1.4-5 eller deromkring? Har den i fryseren på hytta, så eg kan måle den til helga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravanus Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 Det var en feit ørret ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Vik Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 Helt ålreit kondis! Nydelig fisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tequila Posted May 15, 2007 Report Share Posted May 15, 2007 Har den i fryseren på hytta, så eg kan måle den til helga Måles det fra snuten til ytterst på halerota eller i kløfta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts