Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags sluker til sjøørretfiske?


 Share

Recommended Posts

Ta med noen klassikere som Møresilda, Viking Herring og Toby, i tynne (og noen få i tykke) utgaver. F.eks Viking Herring i 15 g (tynn) og 22 gram (tykk). Blå/sølv og svart/sølv er vel best sånn stort sett.

Ja, og en Jensen Pirken på 25 gram vil du garantert være glad for å ha i boksen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

Jeg er ny innenfor sjøørretfiske og jeg vil vite hva sluker som er kjekke å ha i slukboksen. Det skal vere sluker til alle forhold. Har tenkt i å investere for rundt om 400- 500 kr. Maks vekt på slukene skal vere 25 g.

Har god erfaring med atomsilda og møresild ,har fått to fisker over to kilo siste mnd.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! Møresilda fra 15g til 22g er vel noe en sø fisker må ha.

Har også fått en del på Hammer 12g. Blank med blå rygg.

Ellers er toby`s i forskjlige farger gitt meg mang en fisk.

Prøv kobber farget sluker ved sterk sol og blanke ved grått vær.[ :D ]

Bytt heller litt ofte slukene så får du vel fort noen favoritter. Lykke til![ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har provd alle disse slukene med ikke noe særlig fisk. For fire måneder siden begynte jeg å bruke Rapala in sølv og svart. Det har ikke vært en dag uten SØ!!!

I går i to timer fikk jeg 490g, 430g og 270g SØ. Jeg har hatt til sammens 20 SØ, 2 torsk og en laks fra sjøen i de siste måneder!!!

Kjøper bare den 'Long Cast'(Den veier 12g og er veldig lett å kaste) sølv og svart Rapala og du vil få fisk, or your money back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintertid er det kun 1 sluk som gjelder for min del: Seatrout Spoon. Den brede, flate formen er perfekt for fiske inne på grunnene og sakte innsveiving. I tillegg har denne sluken en sinnsyk gange i vannet. På vinteren bruker jeg stort sett den helt hvite varianten.

Er det forresten noen som har erfaring med å feste "opphengerflue" nedenfor sluken? Ofte følger SØ'en 20-50 cm etter sluken. Kanskje kunne det hatt noe for seg å knytte en senestump i selve kroken på sluken og hekte en flue på denne, ca 30-50 cm bak sluken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

Er det forresten noen som har erfaring med å feste "opphengerflue" nedenfor sluken? Ofte følger SØ'en 20-50 cm etter sluken. Kanskje kunne det hatt noe for seg å knytte en senestump i selve kroken på sluken og hekte en flue på denne, ca 30-50 cm bak sluken?

Har forsøkt dette ved ett par anledninger og har funnet ut at det er svært vanskelig iht. kast pga. det har en tendens til at fluen som er mye lettere enn sluken henger seg opp i sena over sluken og danner knuter og annet tukkel, men det er en god ide, selvom jeg ikke har fått det til. Kan muligens funke ved dorging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve Spanyid Raider, fåes i 10,20 og 40 gram. Lawson har en som heter coast i 12 og 18gram, Lawson Heksen er også et spennende valg men finnes bare i 14 gram. Kleppesluken 12,15,18, og 24

gram og prøv også en Devon 2,5"-25gram. Viking Herring er allerede nevnt, har selv god erfaring med 18gram prisme firetiger, og prisme ørret.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.