Gå til innhold
Fiskersiden

Fisketurisme i hardt vær


Recommended Posts

Er litt uskikker her jeg.

Hadde det ikke vært bedre å forby en del av de fjordfiskerne å fiske da? De tar vel mye mer fisk en noen tyskere og tyskeren legger jo igjen mer penger i norge en det fiskeren fører inn? Bare lurer, korriger meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uskikker her jeg.

Hadde det ikke vært bedre å forby en del av de fjordfiskerne å fiske da? De tar vel mye mer fisk en noen tyskere og tyskeren legger jo igjen mer penger i norge en det fiskeren fører inn? Bare lurer, korriger meg hvis jeg tar feil.

Hei Ravanus,

Nei, du ta egentlig ikke feil. En fisk på stang betyr mye mer for Norge en en fisk på garn (økonomisk sett i hvertfall).

Men uansett, folk som bare kommer til Norge for å høste flere hundre kilo fisk for å ta med seg er ikke akkurat den type fiske-turist som vi ønske oss, og er heller ikke den type som legger igjen så mye penger.

Kevin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting å si for Svenskene.

Svenske Tullverket: "Resor inom EU

Det är i princip fritt att föra in livsmedel till Sverige från annat EU-land för dig som resande.

Undantaget är att max 15 kilo fisk får föras in till Sverige från annat EU-land."

Hvordan det er med de andre nasjonalitetene vet jeg ikke, men det er vel rimelig bra å kan ta med seg 15 kilo med fiskefile pr. person.

I tillegg kan du vel ta med deg en trofefisk ut av landet.

Synes det er greit med noen regler som kan hjelpe de som ikke har magemål.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.