Gå til innhold
Fiskersiden

En fin ettermiddag på Jæren.


Karleif
 Share

Recommended Posts

Dro en tur ned på stranda i det nydelige været i 3-tiden i dag. Rigget opp 2 stenger med makrellstrimmler. Det gjekk vel ikke mer enn et par minutt før det nappet i den ene stanga. Ei lita flyndre. (usikker på om det var rødspette eller sandflyndre)

Like etterpå nappet det igjen. Denne gang en Sø i meget god kondisjon.[ :( ]

Den første timen fekk eg 4 flyndrer og 2 Sø, største sø 900 gram. Etterpå var det stort sett dødt. I skumringen fekk eg 2 flate til, før eg pakka samen og reiste fornøyd heim.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

For mitt vedkommende er sjø-ørret en bifangst langs strendene under piggvarfiske - vi får vist mer av den enn piggvar.

Piggvartackle med lang, tynn makrellfilet kastet ut med et 100-150 grams gripesøkke med en 3-punds karpestang. Prøv, du VIL få sjø-øøret.

Jeg fisker etter samme prinsipp ... får også til stadighet SØ, gjerne de rett UNDER minstemål [} :D ] Men - lurer fælt på når de første Havabborene vil dukke opp på samme måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

For mitt vedkommende er sjø-ørret en bifangst langs strendene under piggvarfiske - vi får vist mer av den enn piggvar.

Piggvartackle med lang, tynn makrellfilet kastet ut med et 100-150 grams gripesøkke med en 3-punds karpestang. Prøv, du VIL få sjø-øøret.

får mye sjøørret for tia, men dette hørtes spennende ut! 3 punds karpestang har jeg stående i kjelleren, så dette MÅ prøves ut.

er det nødvendig med surfsneller/baitrunner-sneller, eller går det greit med ei stor haspelsnelle?

er godt kjent langs jærstrendene, men da først og fremst etter sjøørret med sluk.

har dere tips om plasser der dere får mange flate+ sjøørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av limanda

Snakker vi om pigghå her, eller...??? Fortell, fortell?? Husker at kystmeitepionerer tok noen svære pigghåer rundt Egersund 20-25 år tilbake, men ikke lest mye om kystfanget hå etter dette.

Klarer ikke å finne det igjen, men eg mener å ha lest en plass om hai som kommer inn på grunnt vann langs strendene for å føre slekta vidare[:I]

Husker ikke hvilken art.

Kanskje forumets selvutnevnte haiekspert kan uttale seg her[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Er visst snakk om pigghå som jakter hvitting - og hvittingfisket på grunt vann nattestid er allerede i gang her i Egersund. Må prøve dette haifiske "Namibia-style". En liten lokal samling "når tida er inne"?

jeg kommer, bare datoen passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Interresant dette her Øystein, passer datoen er jeg med..

Regner medat du sponser turen i betaling for 2 stk signerte Enslaved album :-)

De er betalt, og de kan du gi til Olaussen eller Jøssang dersom det skulle passe før lørdag. Så kommer jeg opp og henter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.