Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva


hassebasse
 Share

Recommended Posts

Hmmm, driver og vurderer et døgn der fra søndag 21 til mandag 21. Har plukket et halvt kilo duggmark og greier, og både slukboksen og tubeflueboksen ligger klar.

Men stusselig å stå inne i bukta på rød - liker meg bedre ute på skjærene eller på Grevlingen. Må nesten kjøre dit i morgen ettermiddag og se og ta avgjørelsen der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm, driver og vurderer et døgn der fra søndag 21 til mandag 21. Har plukket et halvt kilo duggmark og greier, og både slukboksen og tubeflueboksen ligger klar.

Men stusselig å stå inne i bukta på rød - liker meg bedre ute på skjærene eller på Grevlingen. Må nesten kjøre dit i morgen ettermiddag og se og ta avgjørelsen der og da.

Den 21. er langt frem i tid. Det kan forandre seg mye innen den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, litt uklart fra min side. Mente søndag i morgen! fra klokka 21:00

Har greid å forhandle meg fram til fiske da, og er veldig gira på å prøve etter laksen nå.

Ah! Da er jeg med! Kulefiske kan jo være bra. Åpninga i fjor var jo knall! :unsure:

Da mener jeg på Kula altså! :) Ellers i elva blei det ikke tatt noen

det første døgnet.

Endret av gyro`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekte forhold for kulefiske ifølge de lokale fiskerne - blir nok mange der i morgen til tross for at plassen ikke leverte så bra i dag.

Jeg tok turen dit i går og valgte å prøve med på Blå Vest (døgnkort fra i går til i dag kl:21:00) - mest fordi det blir skygge der allerede i 2-tiden, mens rødsonen bader i stekende sol helt til sola går ned (og det blir litt vel varmy for meg). Det viste seg å være et uheldig valg av meg, for det ble ikke tatt en eneste fisk på Blå Vest - ikke engang en gjedde eller "hersling" :)

Det ble tatt en liten en (vistnok lang og tynn, men ikke støing ble det sagt) i evja på Rød, og en på 9,2 fra Landskjæret

04062007232651cc258Nc46UE3.jpg?97

Og så ser jeg på lista at det ble tatt en 10-kilos på Blå Øst, men aner ikke hvor på sonen.

04062007232651J5CH3b5M5842.jpg?77

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekte forhold for kulefiske ifølge de lokale fiskerne - blir nok mange der i morgen til tross for at plassen ikke leverte så bra i dag.

Jeg tok turen dit i går og valgte å prøve med på Blå Vest (døgnkort fra i går til i dag kl:21:00) - mest fordi det blir skygge der allerede i 2-tiden, mens rødsonen bader i stekende sol helt til sola går ned (og det blir litt vel varmy for meg). Det viste seg å være et uheldig valg av meg, for det ble ikke tatt en eneste fisk på Blå Vest - ikke engang en gjedde eller "hersling" :angry2:

Det ble tatt en liten en (vistnok lang og tynn, men ikke støing ble det sagt) i evja på Rød, og en på 9,2 fra Landskjæret

04062007232651cc258Nc46UE3.jpg?97

Og så ser jeg på lista at det ble tatt en 10-kilos på Blå Øst, men aner ikke hvor på sonen.

04062007232651J5CH3b5M5842.jpg?77

Mulig og sende meg de 2 bildene på mail. int å se hvor mye vann som går.

bjsmit@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker dem vel ukomprimert og i større utgave slik at han kan zoome inn og se nøyere etter på kjennemerker som forteller om vannstanden. Har sendt de aktulle bildene til nevnte epostadresse så får jeg håpe de er til hjelp ;)

Verd å merke seg at fabrikkstrømmen går svakere enn normalt akkurat nå, det gjør at det er sterkest strøm på rødsonesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker dem vel ukomprimert og i større utgave slik at han kan zoome inn og se nøyere etter på kjennemerker som forteller om vannstanden. Har sendt de aktulle bildene til nevnte epostadresse så får jeg håpe de er til hjelp :)

Verd å merke seg at fabrikkstrømmen går svakere enn normalt akkurat nå, det gjør at det er sterkest strøm på rødsonesiden.

Det hjalp meg det ja. måtte ha større bilder så jeg fikk somet inn. takk skal du ha.

da er det kulten for meg i morgen.

her er geir sin Laks på 10 blank

633166806712968750IMG_0068.JPG

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært i Hokksund og fisket denne uka?

Etter det jeg ser på børsen så har det vært dårlig, eller er det

at det er veldig få som har fisket?

Hei.Jeg var der ifra mandag til tirsdag,men det var dårlig fiske.Det var folk og fisket men det ser ut som det er mye vann mellom hver fisk der nå.Vet ikke hva som er årsaken til det.Ser at det ble tatt mere fisk der ifjor en det er tatt til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært i Hokksund og fisket denne uka?

Etter det jeg ser på børsen så har det vært dårlig, eller er det

at det er veldig få som har fisket?

Fisket fredag og lørdag på flue vest. vi så fisk og jeg kjørte på en fisk på fredag, men mistet den etter en kort stund. det ble tatt en på midtskjærret og på flue øst siden. ble sett mye fisk oppe ved fabrikken, men den vil ikke ta. lørdag så vi en fisk og det var mange som fisket,men uten hell.

Men det ble mye god drikke og lite søvn :D

Endret av hassebasse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.