Gå til innhold
Fiskersiden

Turboneger


StåleG
 Share

Recommended Posts

Jeg satt i bilen igår, på vei til karpeforing, og måtte lytte til radio pga ødlagt cd-spiller når vertinnen slengte på "High on the crime" med overnevnte band. Etter å ha sett et intervju og noen bandbilder av disse gutta har jeg etter beste evne forsøkt å unngå dem, men igår glapp det altså.

Det var med få ord så dårlig at jeg lurte på om det var noe jeg ikke skjønte av det som ble levert! Når de midt inni en fantastisk patetisk tekst stjeler gullkorn fra The Clash slo jeg av radioen og satt litt uptight og forarget i stillet resten av turen... Den eneste gangbare forklaringen for meg må være at dette er et tulleband ala Hurra torpedo eller noe parodigreier som jeg frem til nå ikke har skjønt.

Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Det er du som ikke "tar den".

Jeg har altid forstått Turboneger som et parodiband. En parodi på rockemyten, i steden for å være selvhøytidlige og tøffe i trynet er det koz og klemz hos tubojugend, litt naziflørt for å være morsomme samt en dose homoflørt, alt ufarliggjort og totalt ufarlig. Tekstene understreker det hele.

Er jeg på bærtur? :-)

Turbokoz og klemz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Det er du som ikke "tar den".

Jeg har altid forstått Turboneger som et parodiband. En parodi på rockemyten, i steden for å være selvhøytidlige og tøffe i trynet er det koz og klemz hos tubojugend, litt naziflørt for å være morsomme samt en dose homoflørt, alt ufarliggjort og totalt ufarlig. Tekstene understreker det hele.

Er jeg på bærtur? :-)

Turbokoz og klemz!

Nei, jeg tror du er på rett spor. Slik jeg oppfatter dem også. Uten at jeg er noen kjempefan. Uansett endrer ikke det det faktum at Ståles musikksmak lukter tåfis.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er konge musikk. Beste liveband noen sinne synes nå jeg.. :)

*Turbojugend*

>Det er du som ikke "tar den".

Jeg har altid forstått Turboneger som et parodiband. En parodi på rockemyten, i steden for å være selvhøytidlige og tøffe i trynet er det koz og klemz hos tubojugend, litt naziflørt for å være morsomme samt en dose homoflørt, alt ufarliggjort og totalt ufarlig. Tekstene understreker det hele.

Er jeg på bærtur? :-)

Turbokoz og klemz!

Bra oppsummering! :) Et skikkelig " Gi F***-band"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er konge musikk. Beste liveband noen sinne synes nå jeg.. :)

*Turbojugend*

Da er du for ung til å ha opplevd Imperiet da, tenker jeg.

Men er det ikke på tide å komme seg ut å fiske da gutta, når dere slår ihjel tid med å diskutere musikksmak?!?!

:)

Mvh Bad2 (som forøvrig skal ut å fiske om et par timer når vakta er ferdig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke på tide å komme seg ut å fiske da gutta, når dere slår ihjel tid med å diskutere musikksmak?!?!

:)

Får ikke lov å fiske før jeg har slått plenen, men gidder ikke å slå plenen så da sitter jeg her og diskuterer musikk og motiv.

Da er du for ung til å ha opplevd Imperiet da, tenker jeg.

Det er vi vel alle.

EDIT: Og så liker jeg mine leverandører av metal selvhøytidlige og tøffe i trynet. Er de ikke det er det ikke metal!

Endret av StåleG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så liker jeg mine leverandører av metal selvhøytidlige og tøffe i trynet. Er de ikke det er det ikke metal!

Aaaahhhh...

Nok en Manowar-fan står frem. :)

"But what's coolest? Manowar roaring about being nationslaying warrior kings or KoRn whining about mom?"

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel aldri Turbo spilt metall. Definerer det hvertfall selv som deathpunk...

"Love it to deathpunk"

Kan til nøden definere fiske etter sjanger . Slik som : fluefiske = fiske ,dorging (trolling ) = hyggelig tur med god mat og drikke (ikke noe med fiske å gjøre ). Musikk derimot synes jeg er god eller dårlig ...ikke behov for å plassere i sjanger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til nøden definere fiske etter sjanger . Slik som : fluefiske = fiske ,dorging (trolling ) = hyggelig tur med god mat og drikke (ikke noe med fiske å gjøre ). Musikk derimot synes jeg er god eller dårlig ...ikke behov for å plassere i sjanger ;-)

Toppers! Jeg gjør det samme med mennesker: teit/grei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers! Jeg gjør det samme med mennesker: teit/grei

Hehehe jeg operer med grei/ugrei eller "her var det litt skurr" :lol:

Turboneger er fantastisk patetiske..som alt annet "rockeopprør"

..og hvis man sidestiller dde og sputnik med turboneger DA er man "off" da(med vilje)....

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man seg selv for alvorlig, nei da liker man ingen ting da..

Hmmm, mulig det er det som problemet mitt; jeg tar meg selv så alvorlig at ingen eller ingenting aksepteres som bra nok? Det hadde forklart hvorfor jeg ærlig talt ikke setter pris på mye av den kultur, musikk og halspastiller jeg kommer over daglig, og ikke minst hvorfor de aller fleste havner i "teit"-kategorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mulig det er det som problemet mitt; jeg tar meg selv så alvorlig at ingen eller ingenting aksepteres som bra nok? Det hadde forklart hvorfor jeg ærlig talt ikke setter pris på mye av den kultur, musikk og halspastiller jeg kommer over daglig, og ikke minst hvorfor de aller fleste havner i "teit"-kategorien...

Neineinei!

Det er et sunnhetstegn å synes at 98 prosent av det man ser og hører av musikk,film osv er skvip,bortkastet tid og fyllmasse.Vakuøs møkk fyller radiokanalene og tv-stasjonene .

Problemet er ikke ar du tar deg selv på alvor..

-men at du tar tull og tøys produsert av folk som ikke har noe å si,på alvor.

Ta det med ro.

Ikke ha noen forhåpninger om at en artist/kunstner/skuespiller har noe viktig å formidle..

Tygg på en mentoltyggis,jekk opp en smirnoff ice.

Kjøp det nyeste albumet til odd nordstoga eller puff daddy.

Få en blåsejobb av en svensk fremmedarbeider.

Bestill juni måned på et laksevall i Namsen

Forfallet er.her Go with the flow,vær som oss andre..

:):)

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.