Gå til innhold
Fiskersiden

KIS leter etter ny bil


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Har hatt:

Corolla (1977 modell - min første kjerlighet) - flott, aldri feil på 150.000

Passat(2000 mod) - fin bil, men småplukk og dyr service

Passat(2004 mod) - fin bil, endel småplukk men garantien tok det

Camry(1995 mod) - suveren fiskebil med enorm plass, aldri feil (150tkm)

Hyundai Accent (2000 mod) - Perfekt liten billigbil - noe småplukk med tenning og låser - men reparasjonene kostet ikke mye mer enn èn bussbillett.

Xsara(1998 mod) - 100.000 km - eneste feil var defekte dørlåser som måtte byttes.

Spacewagon (1992 mod) - 100.000 feilfrie også der

Berlingoen min rundet i dag 70.000 km - og den er fremdeles like billig og fornøyelig å kjøre (fornøyelig i den forstand at jeg ikke føler at pengene renner ut av lomma mens jeg kjører)

Min neste bil blir en Citroen - men kun fordi de ikke lager Camry lenger.

Og ja - hadde jeg vært millionær, så ville seff valgene vært annerledes.

EDIT:

Denne er jo knall da KIS - billig, med mye hester, og driftssikker som få.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4a-Nw-TdM883211

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De sjekker litt mer enn blinlys på Eu kontroll mr Håkonsen

Agree Jarl Fr. Hadde en artig sak i køen sørover på E6 hjem fra jobb forrige uke. Køen lå og putret i 40 etter Ryen - og jeg hadde ca 2 sekunders avstand til bilen foran. Så kom Mr Audi og la seg opp i rævva på meg og blinket. Det han ikke visste var at jeg som regel gir ***** i bilen min - og derfor bråbremset jeg med hodet godt plantet inn til nakkestøtten. At Mr Audi krasjet med en annen bil i høyre fil når han skulle unngå meg var heldigvis ikke mitt problem. Fingeren min og smilet mitt derimot - er nok hans problem hele veien til verkstedet :-)

MEN - Audi er dritfine biler - synd det bare er så mange såpekokere bak rattene der ute. Hederlige unntak finnes sef :-)

Så han blinket fordi du ikke kjørte fort nok eller fordi du hadde vært rass tidligere og ikke sluppet inn? Må føye meg i køen at det er altfor mange middelaldrene menn som kjører Audi og kjører som tullinger. Jeg kjører bare som tulling, men ***** å dyktig jeg er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett, men mao har DU vært grunnen til mere kø enn normalen en dag :P

Her om dagen stod det 11 biler, ja ELLEVE biler opp til ryen i tunellen. Alle konkte.... Herregud! Og for å ikke snakke om pakkisa på vei hjem fra sverige i en BMW som etter at jeg gjorde samme stunt som deg fulgte etter oss hjem til en kompis, vi hoppet ut av bilen før de og løp mot deres bil og slo i panseret og spurte hva F¤%¤% de ville.... "Eh....h..h... ha du trimma bilen eller?" var svaret før de stakk. Jævla idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre AUDI diskusjon-mer hjelp til kis.

Har på mange måter til en viss grad kokt det ned til en VW Golf, en Skoda Octavia og en Opel Astra pr.nuh.

Er så mye bil der ute at det er jo umulig å finne det "perfekte"kjøp- så jeg prioriterer til en viss grad lokalforhandler i valget mitt ser det ut til.

Det er flere her som har tipset deg om det "perfekte" kjøp men du vil jo ikke høre etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agree Jarl Fr. Hadde en artig sak i køen sørover på E6 hjem fra jobb forrige uke. Køen lå og putret i 40 etter Ryen - og jeg hadde ca 2 sekunders avstand til bilen foran. Så kom Mr Audi og la seg opp i rævva på meg og blinket. Det han ikke visste var at jeg som regel gir ***** i bilen min - og derfor bråbremset jeg med hodet godt plantet inn til nakkestøtten. At Mr Audi krasjet med en annen bil i høyre fil når han skulle unngå meg var heldigvis ikke mitt problem. Fingeren min og smilet mitt derimot - er nok hans problem hele veien til verkstedet :-)

MEN - Audi er dritfine biler - synd det bare er så mange såpekokere bak rattene der ute. Hederlige unntak finnes sef :-)

Er det mulig ,hvor gammel er du ? Du er en fare i trafikken og komplett idiot . At du gir ***** i bilen din gir jeg ***** i ,her snakker vi menneskeliv ! "Artig sak " ??? Hallo !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja :P Årsmodell og km.stand? Kjøpte du den ny?

Hoffa:

Sikkert ikke dumt kjøp egentlig men 14år gammel bil..... vil ha "ny" bil jeg :D

Eldre bil ja -

Vil du ha ny bil så bør du jo nedprioritere antall seter da... :-)

Angler: Enhver billist har lov til å bråbremse uten at man skal få bulk i bakskjermen. Spør forsikringsselskapet. Ja jeg bremset med vilje - noe man gjerne gjør når man bremser.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at jeg vil ha konkrete innspill til biler jeg kikker på :P

Forøvrig er 14år mye selv om bilen er relativt lite kjørt-og var dyr ny. Særlig mtp rust og sikkerhet egentlig. Og jeg er ikke helt enig i at en gammel dyr bil er bedre enn en nyere billigere bil. Utviklingen går fort, f.eks på forbruk, karosseribehandling og sikkerhet.

På de aller fleste bilene jeg ser på er airbag, aircondition, og rustbeskyttelse standard (mange ha rogså ABS) ette var dyrt ekstrautstyr for ikke så mange år siden :D

Jeg trodde skoda`n i Bergen skulle bli valget men etter å ha lest tilstandsrapporten mistet jeg litt godfølelsen for den. Akkurat nå vipper jeg som sagt mellm en opel, en skoda og en vw. Og derfor er det veldig verdifullt med konkrete tiops/innspill.

La oss f.eks si at opelen til Ginny er av noenlunde samme type/alder som den jeg ser på og han har gode erfaringer med den- da forteller det meg ganske mye egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre bil ja -

Vil du ha ny bil så bør du jo nedprioritere antall seter da... :-)

Angler: Enhver billist har lov til å bråbremse uten at man skal få bulk i bakskjermen. Spør forsikringsselskapet. Ja jeg bremset med vilje - noe man gjerne gjør når man bremser.

Setter du liv i fare (med overlegg),driter jeg i hva forsikringseskapet mener (kan bevise ) ! Tenk deg om ,ta det med ro i trafikken selv om du kanskje har rett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du liv i fare (med overlegg),driter jeg i hva forsikringseskapet mener (kan bevise ) ! Tenk deg om ,ta det med ro i trafikken selv om du kanskje har rett !

Selvsagt - og jeg har kjørt skadefritt i 15 år - 50.000 per år. Og jeg tok det med ro i trafikken også den dagen - jeg bare bremset hardt. Når det er sagt så var det ingen bråbremsing - men det hjelper skremmende lite når du kjører skilt mot skilt i aggresjon. :angry2:

KIS - bare kjøp deg en bil. Bil er forbruksvare som alt annet her i livet. Skodaen ser bra ut :)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ligger kanskje denne best an til nå :

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3abcFVIm5138585

Ny reg.reim, full service før overlevering og 3mnd full garanti gjør opp for litt mer km- og synes skoda får mye skryt uansett hvor jeg spør.

Dette er sikkert et fornuftig kjøp tror jeg. :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt - og jeg har kjørt skadefritt i 15 år - 50.000 per år. Og jeg tok det med ro i trafikken også den dagen - jeg bare bremset hardt. Når det er sagt så var det ingen bråbremsing - men det hjelper skremmende lite når du kjører skilt mot skilt i aggresjon. :D

KIS - bare kjøp deg en bil. Bil er forbruksvare som alt annet her i livet. Skodaen ser bra ut :hailfs:

"Skadefritt " forde du presser andre trafikanter over i ett annet felt og i " ræven " på en annen bil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ville jeg kikket litt nærmere på:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5aG7icm5J616109

Peugeot 406 har tøft design, god plass som stasjonsvogn, hyggelig franskt interiør med myke seter.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...=xz5aG7icm5J730

318i har friskt utseende og mindre plass, men morsommere kjøreegenskaper og mer utstyr.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5aG7icm5J768189

Passat, fin bruksbil med dieselmotor og lavt forbruk, mye bil for pengene.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5aG7icm5J977559

Nissan Primera har kjedelig design, men er et billig bruktkjøp, få feil og driftsikker, et fornuftig kjøp.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...5aG7icm5J296834

Mondeo er svær bil med plass til alt, som er veldig god å kjøre, bra sikkerhet og mye utstyr i disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skadefritt " forde du presser andre trafikanter over i ett annet felt og i " ræven " på en annen bil ?

Jeg har ikke presset noen - jeg bare bremset. At sjåføren bak ikke holder god nok avstand er faktisk hans lovbrudd - ikke mitt. Var det du som kjørte som en vårkåt amerikansk soldat eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke presset noen - jeg bare bremset. At sjåføren bak ikke holder god nok avstand er faktisk hans lovbrudd - ikke mitt. Var det du som kjørte som en vårkåt amerikansk soldat eller? :D

Ikke ditt ansvar nei .Artig type du .Ser nå at du oppfordrer til å stoppe volden før det går flere liv ?? Er liv mindre verdt i trafikken ? Sålenge du ikke bryter loven ,dvs bråbremser ,gliser og viser fingeren så kan det gjerne gå til helvete med de andre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.