Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor skal vi ta turen?


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Satser på å ta båten på tur lørdag, men hvor er det best forhold nå? Alternativene jeg tenker meg er Ålfjorden, Valevåg, Bømlafjorden eller kanskje Nedstrand? Ting jeg lurer på er:

-mulighet for å sjøsette båt fra tralle

-Dyp

-Kjørelengde

Og selvsagt hvordan fisket er. For meg kan det virke som om Bømlafjorden er "hot" for øyeblikket? Var i Ålfjorden i fjor og der fikk vi nesten ingenting (utenom lange på 20kg..:lol:)

Uansett, where to??^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bømlafjorden med området rundt traavaskallen er jo helt klart ikke feil om dagen, men da bør du være klar for 1-1.2kg søkke og stri strøm.

Det er vel ca 35-40 minutters kjøretid fra Avaldsnes, ang rampe er jeg usikker. Men det er jo ett par småbåtforeniger der ute, så det bør være muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har prøvd oss litt i Bømlafjorden fra Tittelsnes til Ryvarden. Har prøvd og lagt oss der skrenter går over i stabil bunn på 250-350 meter. Fått endel, men hovedsaklig grunnere enn 200 meter. Ankrer vi dypere enn dette blir det ofte mudderbunn- ofte med oppspist makrellåte (slimål og svarthå ?). Vi har flyttet og ankret opp grunnere når dette har skjedd. Er mudderbunn uaktuelt å fiske på eller er det vi som er utålmodige ? Fisker dere på 250-350meter uten å treffe mudder ?

Endret av finnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen tips på denne ? Er mudderbunn = uaktuelt å fiske på ?

Nei, men agnet blir fort spist opp av slimål, svarthå, hågjel og grunnlus. Skater ligger ofte på mudderbunnen, store kveiter kan treffes på mudderbunn, brosme er ikke like knyttet til fjell og skrenter som lange, og kan treffes på mudderbunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.