Gå til innhold
Fiskersiden

Fiketur. Hovden i Setesdal


T..V
 Share

Recommended Posts

Satt hjemme forran bindestikka i kveld og bandt noen fluer. Fikk da selvfølgelig "fiskesuget".

Turen startet med en halv times biltur fra hovden til Haukeli, der en elva som renne ut i ett vann ved en plass som heter Edland.

Vell fremme med elva blei fluestanga satt sammen og det som hører til gjort klart. Hadde store forventninger for kveldens fiske med nybundenen fluer. Det var ingen fisk og se i overflaten men måtte jo prøve likevell. Men etter 2 timers fiske og bare ørreter på henholdsvis 30 - 60g var håpet mitt borte. Klokken hadde blitt 00,00 å fiske lenger her var ikke akktuelt.

Men så på vei hjemmover fant jeg ut att noen kast med slukstanga i en liten strømm mellom to vann ikke kunne skade. Så jeg kjørte ned til vannene og rigga slukstanga og satt på en møresild i 10g kobber og svart. Men her virket det helt alldeles dødt her også. de to første kastene gikk skrått nedstrøms men uten resultat. Jeg snudde meg rundt og så oppover mot det andre vannet, å der viste en fisk seg bak en stein. Stor var den ikke , (tilsynelatende). Kaste gikk opp rett forran steinen og sveivet sluken inn i hunrtig tempo. Og PANG der satt'n. Fiske gikk rett oppstrøms og hadde ikke sjans til å holde den igjen med stanga mi på 6,7 fot og 016,mm snøre. Etter en kort men hekktisk fight fikk jeg den i håven. Fisken var DIGER, etter min mening. Dro vekta ned til 990g og kvelden var redda.

Like etter att jeg hadde fått roa nærvene litt var det en til oppe ved den samme steinen som den første fiske tok. Etter 5 kast tenkte jeg att den var skremmt og satte meg ned i 5 minutter. Funderte litt på om jeg slkulle dra hjem å la det bli med den ene, men måtte jo bare prøve ett kast til. Å før jeg fikk sakt A satt den andre fisken. Denne var seigere å trøtte ut på den lille stanga. Men omsider etter 4-5 forholdsvis lange utras havnet denne også i hoven. Vekta stoppet på 1000g. Å jeg strålte av lykke og kunne med god samvittighet sette meg i bilen og kjøre hjem igjen. Med ett Stort smil om munnen.

2 fisk på hennholdsvis 990g og 1000g på 9 kast er ikke akkurat dårlig mener jeg.

FÅr ikke satt inn bilde.... skjønner ikke det der med GIF tingen... men hvis noen forklarer hvordan... Ja da kommer bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tja.... Nei det har da seg sånn att jeg var rett og slett drit lei av å stå å kaste med flue ...

Men må legge inn ett bilde til ... var på samme plassen sisste uken i juli å det resulterte med en enda flottere ørret på 1560. g. og fikk ny perrs.

Har alt i alt denne sessongen tatt 3 ørreter på over kiloen på denne plassen... Å ikke minst så er det bare jeg som vet om denne plassen!!! Tror jeg da!!

1560 g.

34203.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.