Gå til innhold
Fiskersiden

Skatte av jobbparkering?


Bunker
 Share

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke at dette er noe å bry seg om...

Vi andre som IKKE har gratis parkering på jobben betaler da skatt (i form av moms) på den parkeringen vi har behov for.

Dersom man nå må betale for den goden man får fra arbeidsgiver blir det vel kompensert ved neste lønnsforhandling.

Slik gikk det i hvertfall for meg når jeg måtte skatte ekstra på grunn av fri telefon fra arbeidsgiver.

Storm i et vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette faller jo sammen med endel andre slike "goder"- parkering, aviser, internett, telefon, firmabil, barnehage osv osv.

Når slike goder er en del av lønna blir det rettferdig at det også skattes av dette. Det blir faktisk mye penger av det over tid. Det er ingen som sier at slike goder ikke skal kunne brukes, bare at det skal ses i sammenheng med lønn og skatt også i forhold til de som ikke har disse godene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi skatt på mobiltelefon via jobb, internett via jobb, nå parkering, skal skattelegges. Videre er forslaget å ta bort taxfree, bensinpriser på 18kr litern, pluss pluss ... Trym, om du syns det er ok så er jo du bare en ekte ola nordmann... Jeg syns det er helt på tryne... Kis tror han vet hvem jeg stemmer på tjisk tjisk

Dette faller jo sammen med endel andre slike "goder"- parkering, aviser, internett, telefon, firmabil, barnehage osv osv.

Når slike goder er en del av lønna blir det rettferdig at det også skattes av dette. Det blir faktisk mye penger av det over tid. Det er ingen som sier at slike goder ikke skal kunne brukes, bare at det skal ses i sammenheng med lønn og skatt også i forhold til de som ikke har disse godene.

Ofte er det de som ikke har noen av godene som igjen kan rettferdiggjøre forslagene også :unsure: Godene er gjerne trekkplaster for å få folk i en jobb. Stort sett alle større og mindre seriøse firmaer i dag har feks fri tlf, parkering om man er heldig, internett etc etc. pensjonsparing, forsikringer osv. Kanskje skatte av de to siste som er nevnt og når man først er i gang. Om man har så jævla lyst på godene at man blir missunnelig på andre som har de og syns det er helt greit at de som har det må skatte for det, da burde man kanskje heller finne en jobb som har godene eller slutte å syte om det.

Og kanskje skatt på fiske, feks laksefiske siden det er en luksus gode burde bli vurdert. :D Hvis noen absolutt skal sitte og ta i mot alle forslag denne patetiske regjeringen driver med, kan man ikke bare holde kjeft og ta de i mot og heller bruke energien på noe annet? Så kan de som ikke liker det stå opp og si i fra. Er jo tydeligvis ikke "deres" sak alikevel, så da kan man likesågodt holde seg unna.

Og er vel forskjell på å jobbe på Karmøy, eller andre bygdesamfunn enn i Oslo, er ikke parkeringsplasser overalt. Om man får en via en jobb er jo dette bare bra, koster spenn så det holder, men firma dekker. At man i bygde norge kan kaste bilen bak ett hvert tre når man skal på jobb betyr ikke at man kan det i Oslo feks.

Dette er sikkert like irriterende for folk i resten av norge når folk i oslo komenterer eller bestemmer hvordan dere skal ha det når vi ikke har en anelse om hvordan dere har det. Likeså går dette andre veien! Tenk på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er vel forskjell på å jobbe på Karmøy, eller andre bygdesamfunn enn i Oslo, er ikke parkeringsplasser overalt. Om man får en via en jobb er jo dette bare bra, koster spenn så det holder, men firma dekker. At man i bygde norge kan kaste bilen bak ett hvert tre når man skal på jobb betyr ikke at man kan det i Oslo feks.

Dette er sikkert like irriterende for folk i resten av norge når folk i oslo komenterer eller bestemmer hvordan dere skal ha det når vi ikke har en anelse om hvordan dere har det. Likeså går dette andre veien! Tenk på det

Dette er jo hele poenget er jo at de som bor utafor byen vår skal forsøkes tvinges til kollektivbruk, så vi som bor i byen slipper å ånde inn dritten de legger igjen siden de er vaksinert mot samfunnets fellesløsninger. Ingen tjener mer på dette forslaget enn beboere i Oslo, og der er her du vil finne mange som har ønsket dette lenge.

Det hadde kanskje til og med vært fornuftig å bare innføre det i store byer, da det vil være vanskelig å håndheve i bygdenorge med gratisparkering overalt. Er dessuten vanskelig å ha kvartersruter på bussen fra Dombås til Oppdal.

MAO- Ja til tvang når folk ikke klarer å velge riktig sjæl. :):D

Og kanskje skatt på fiske, feks laksefiske siden det er en luksus gode burde bli vurdert. :) Hvis noen absolutt skal sitte og ta i mot alle forslag denne patetiske regjeringen driver med, kan man ikke bare holde kjeft og ta de i mot og heller bruke energien på noe annet? Så kan de som ikke liker det stå opp og si i fra. Er jo tydeligvis ikke "deres" sak alikevel, så da kan man likesågodt holde seg unna.

Så en skal bare stå opp hvis en er i mot noe, aldri hvis en er for?? meningsløst.

Selv om jeg veit du tuller, må du selvfølgelig allerede skatte av fisketurer betalt av jobben. Hvis det ikke er tilfelle hos enkelte melder jeg dere gladelig til skattefuten. :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å tvinge folk til kollektivbruk uten å oppgradere kollektivnettet er jo på trynet! Det er allerede fullt på toga så man må stå hvis man ikke kjører fra endestasjonen, skal man noe viktig etter jobb må men enten avslutte i god tid eller kjøre bil. Regner jeg sammen hvor mange timer NSB stjeler av livet mitt hvert år blir det faktisk noen fridager på jobben. Regner med at dette kan trekkes fra på skatten som tapt arbeidsfortjeneste. ;)

Ellers merkes det at det er flere som tar kollektiv fra Asker, kommer man etter kl 8 er det ikke en plass å oppdrive på månedskortparkeringen. Alternativet er da å parkere til kr 12 pr time og ta toget. Det blir kjapt et par hundringser pr dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forvente at folkk bruker kollektivtrafikk dersom det ikke tilrettelegges for det, den saken er klar.

Kapasiteten er fortsatt større i Oslo og omegn, selv om en del folk liker å syte. Dog skal sies til havengel at mest pressa i dag er nok togstrekka Asker - Oslo.

Stikke tidlige for å rekke noe viktig må du dog med bil også. Ikke helt til å stole på den bilkøen <_< .

Og Pota, det finnes ingen annen farge enn grønn :)

Desverre er senterpartiet grønnbrunt, ap brunrødt, og sv grønntrødt, ellers høyre er grønnblått, frp blåbrunt, venstre blåhvitgrønnt og rødt, tja de er vel mest rødt og desverre bittelitt brunt.

Jeg er fryktelig redd for at framtida i politikken er fargeblind og ensretta i hele paljetten. Det frister langt mer å engasjere seg i de som jobber for en god sak, Bellona, Fremtiden i våre hender, SOS- rasisme, blitz, amnesty osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som pendler inn til oslo hver dag og har en forskjell på reisetiden med 1,5 time tur/retur hver eneste dag hvis man regner bil kontra buss+tog ser tidstapet og kjedsomheten av og vente på forsinkelser i all slags vær som god grunn til og kjøre egen bil.

Hvordan man skal ordne seg med kjøring og henting av barn i barnehagen og kollektivtransport til og fra jobb er jo også noe man må tenke på.

Hvordan Kristin har tenkt og skattlegge kjørelag skal jo bli interessant.

Men det er lenge siden jeg har bekymret meg over SV's innflytelse i denne regjeringen. De driver jo politisk yoga. Og det til Ap's store fornøyelse. De er jo glade bare de har Jens ved roret. Sp er vel det partiet som har kommet seg best ut av situasjonen. Bare operan står ferdig sånn at fjøslukta kan spres inn i den norske kultureliten kommer Åslaug til og smile bredt hele veien opp til kongen ved neste politiske korsvei. For de var jo ikke med på skatteregimet til Kristin og Jens? Neeeidaaa <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvinnende lille delen av lønnen som da skal være skatt på goden gratis parkering vil UANSETT være betydelig mindre enn hva man må betale for en parkeringsplass i sentrum av Oslo.

Videre vil høyst sannsynelig alle som får denne ekstra skattebelastningen bli kompensert for det ved neste lønnsoppgjør.

Signaleffekten er det aller viktigste her. Kjør kollektivt.

Om tilbudet ikke er bra nok, så må tilbudet utvides.

Det gjelder også parkeringsplasser ved togstasjoner slik at småbarnsforeldre kan kjøre og levere og kjøre til tog.

Jeg ser nå at NHO viser uvilje til dette fordi det blir så vanskelig å følge opp.

Alt nytt er vanskelig. NHO er en bunch med sengevætende mammadalter om de ikke er villig til å prøve å slå et (om enn så lite) slag for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forsvarer skatten på feks mobil, nett og pplass så virker det som folk ikke tenker langt nok. Om man tar en jobb med disse godene, er det ofte at den jobben er noe mindre betalt enn en jobb med godene, ergo, som kompensasjon mot lønnstrinn får man goder som pplass, telefon etc. Er verd å merke seg dette og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skatten på godene vil UANSETT være betydlig mindre enn verdien av godene.

Et poeng som tydligvis går deg hus forbi Remy.

Nei, det går meg ikke hus forbi. Men fordi du sier ellr påstår en ting så vil jeg ikke være enig eller legge meg flat. Skatt på dette er totalt tull, et misslykket forslag fra en sosialistisk regjering som totalt misslykkes i deres forsøk. Forskjellen mellom rike og fattige har aldri vært så stor som under den rødgrønne regjeringen. Og hva pokker skjedde med dokumentavgiften på omregistrering av kjøretøy som geniet Halvorsen skulle fjerne først som sist? hahaha...

Og hvor har du det fra? Har man tlf via jobben er det 3000 i året i skatt, har man internett og er det litt over 5000 i året. At det er BETYDELIG mindre enn hva godene koster er litt feil å si. Noe mindre, men langt fra betydelig lille venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går meg ikke hus forbi. Men fordi du sier ellr påstår en ting så vil jeg ikke være enig eller legge meg flat. Skatt på dette er totalt tull, et misslykket forslag fra en sosialistisk regjering som totalt misslykkes i deres forsøk. Forskjellen mellom rike og fattige har aldri vært så stor som under den rødgrønne regjeringen. Og hva pokker skjedde med dokumentavgiften på omregistrering av kjøretøy som geniet Halvorsen skulle fjerne først som sist? hahaha...

Og hvor har du det fra? Har man tlf via jobben er det 3000 i året i skatt, har man internett og er det litt over 5000 i året. At det er BETYDELIG mindre enn hva godene koster er litt feil å si. Noe mindre, men langt fra betydelig lille venn.

Vel... jeg ringer for vesentlig mer enn 3000 i året og når den ordningen med skatt på fri telefon ble innført gikk jeg opp i lønn med først vanlig lønnstillegg så 3500 ekstra som kompensajon for økt skatt.

Selv uten den ekstra (ekstra) lønnsøkningen er verdien av goden mer enn utgiften for mitt vedkommende.

Internett fra jobb har jeg ikke, så der har jeg ikke satt meg inn i reglene.

Uansett så får vi bare bli enige om å være uenige.

Jeg syns det er på sin plass med ekstra skatt på goder som direkte og indirekte gir oss miljøproblemer, slik at mer miljøvennlige tiltak benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man forsvarer skatten på feks mobil, nett og pplass så virker det som folk ikke tenker langt nok. Om man tar en jobb med disse godene, er det ofte at den jobben er noe mindre betalt enn en jobb med godene, ergo, som kompensasjon mot lønnstrinn får man goder som pplass, telefon etc. Er verd å merke seg dette og :)

Hvis man får mobil istedenfor lønnstrinn er det jo nettop lønn, og lønn skal skattes av. Livsløgner og avgiftshat endrer ikke på det.

Om du tar en jobb med disse godene er det opp til deg/fagforeninga di å forhandle lønn som står i stil til dette. Poenget er at alt arbeidsgiver gir deg er lønn, og da bør du skatte av det. Enten det er firmabil, parkering, telefon, aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmabil er jo en skikkelig gode, OM man har privatbil i tillegg :) Snakk om skatte fradrag.

???

Har ikke satt meg inn i reglene rundt firmabil da det på ingen måte angår meg...

Men uansett var jo dette et skudd utenfor målskiven dersom det var ment som et svar på Bunker's innlegg (som jeg forøvrig er HELT enig med denne gangen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det avgift på og parkere sykkelen også hvis man bruker den til jobben?

Moped? Elbil?

Skal drosjene betale for fordelen av og ha egne holdeplasser når de tar lunch?

Når man har skylapper for egne forslag og tror at alle har samme jobb som en sjøl kan man undres over de som påstår at de har bra kontaskt med grasrota.

Men som alle vet gjødsler man plenen før man kan begynne og slå den.

Først møkk, så juling med andre ord.

Når renta på lånet ditt er over pipa og bensinen koster 40 kr literen, så vet du at du fikk det som du ville den dagen du var på valglokalet. Kommer du da til og satse på at du klarer enda mere avgifter for at miljøet rundt stortinget skal bli bedre? Selvsagt gjør du det.

:D:D

Sees på sosialen. Unga er heldigvis i barnehagen.

(Hvis den ikke har kollapset da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.