Gå til innhold
Fiskersiden

god markkrok til storlaks


stegg
 Share

Recommended Posts

Mustad 4.0 beak. Mulig de har de hos Mustad. Iallefall ikke i salg i butikker lenger, dessverre.

Finnes ikke makan til krok. Grunn: Spissen er lang, det er ikke de nymotens beakanglene.

Og det er "ekstrem" sidebøy på spiss ! Fester seg som støpt i laksekjeften (storlaks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd kroken over alle kroker?

tenker da på denne:

Qwner SSW Cutting Points

5111.JPG

brukt denne til det meste i sjøen og laksen sitter som støpt., pigghåen kom opp nesten ferdig filetrert pga at kroken er himla skarp.

dett er bare et forslag, har trua på denne kroken etter det meste........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så interessant ut. Er noen regler her jeg fisker hvor kroken ikke skal overstige 15mm fra krokstammen til spiss. Eneste problemet jeg ser med denne er hvis jeg skal bruke duggmark. Klasen av mark vil legge seg helt ned i buen og marken vil komme veldig langt bak spissen, og faren for feilkroking (?) Er et velkjent "problem" for oss som bruker store ormer :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enig i att den gode gamle mustad beak er suveren til laks. Lageret mitt begynner å minke drastisk av denne, dessverre :) SSW en til Owner er suveren til det meste, men i sterkt strømmende elv vil eg vel ikke valgt denne. Har brukt den som nødløsning av og til, men marken har en tendens til å gli ned.

-edit: Har forsøkt litt med VMC sin markkrok, men eg synst vel denne ikke er like skarp og god som Mustaden. (Ikke ofte Mustad får skryt for krokene sine her i gården)

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i att den gode gamle mustad beak er suveren til laks. Lageret mitt begynner å minke drastisk av denne, dessverre :) SSW en til Owner er suveren til det meste, men i sterkt strømmende elv vil eg vel ikke valgt denne. Ha

r brukt den som nødløsning av og til, men marken har en tendens til å gli ned.

har samme erfaring prøvde den i går makken sklei ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.