Gå til innhold
Fiskersiden

dybdkart mjøsa


stegg
 Share

Recommended Posts

Det finnes på de nye XL9 kartene (22XG og 25XG) Men kvaliteten er dårlig. Gode dybdedata bare helt i strandkanten og rundt noen havner. Ellers er det basert på hundre år gamle dybdemålinger fra isen. Kartet er det samme som fritidskartet som finnes på papir hvis du kjenner til det.

Du kan ringe til Stener på Fyksen Gjøvik for å få mer detaljert info. Han har kartet på sin plotter og selger også slike kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes på de nye XL9 kartene (22XG og 25XG) Men kvaliteten er dårlig. Gode dybdedata bare helt i strandkanten og rundt noen havner. Ellers er det basert på hundre år gamle dybdemålinger fra isen. Kartet er det samme som fritidskartet som finnes på papir hvis du kjenner til det.

Du kan ringe til Stener på Fyksen Gjøvik for å få mer detaljert info. Han har kartet på sin plotter og selger også slike kart.

Takk for tipset ,hadde håpet det var kommet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke kartet er dårlig med tanke på dybder jeg..

Passer temmelig bra rundt øen i allefall.

Kartet får en også på www.trolling.no

Har vurdert flere typer brikke.,bla nautic path har denne dybdeinfo bla på mjøsen(med den vil jeg klare meg med 1 brikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke kartet er dårlig med tanke på dybder jeg..

Passer temmelig bra rundt øen i allefall.

Er nok ikke så værst kartet i dine farvann. Brukte papirkartet da jeg fisket der i sommer og det var til god hjelp. Der jeg fisker til vanlig er det nok dårligere med dybdeinformasjon.

Har vurdert flere typer brikke.,bla nautic path har denne dybdeinfo bla på mjøsen(med den vil jeg klare meg med 1 brikke)

Du skal ha stor aksjonsradius hvis du ikke klarer deg med Navionics 25XG

Navionics 25XG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så værst kartet i dine farvann. Brukte papirkartet da jeg fisket der i sommer og det var til god hjelp. Der jeg fisker til vanlig er det nok dårligere med dybdeinformasjon.

Du skal ha stor aksjonsradius hvis du ikke klarer deg med Navionics 25XG

Navionics 25XG

:D

tja trolling etter flatfisk i nord er på programmet bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har kjøpt dette kartet til bruk på Mjøsa selv av Stener Ruud. Dette kartet er IKKE basert på gamle oppmålinger. Kartet er "målt" opp ved hjelp av fly, og bruk av IR kamera eller noe annet fiksfakseri :lol: Dette iflg. Stener. Kartet stemmer best på dypet er min erfaring, men dybdekurvene stemmer jo ganske godt. Selv om det er litt unøyaktig innover mot land. Men synes det faktisk er mye lettere å kjøre langs / krysse mælbakk kantene etter at jeg kjøpte kartet. Dessuten er det jo også veldig greit å ha land rundt seg, slik at man "ser" lettere hvor land er om natta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kartet er basert på gamle oppmålinger bortsett fra i strandsonen, hvor det er gjort lasermålinger i fra fly.

Har diskutert kartet både med Stener og en representant i fra Navionics. Det er basert på samme kartmatriale som fritidskartet som kom for et par år siden. Har dette og vet hvor elendig det er over store deler av Mjøsa. Det har vært diskutert om vi som har Lowrancelodd med mulighet til å spille inn dybde og posisjon på lagringskort skal samle inn data som Navionics skal bruke for å forbedre kartet.

Ser fram til at TeamBambus forklarer fysikken for hvordan dybdemålinger på stort dyp kan gjøres i fra fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.