Gå til innhold
Fiskersiden

hvilken flyndre?


Recommended Posts

fikk den på ca 45meter, i lonevågen. ble litt overasket da jeg fikk den opp, trodde ikke det var noe flatfisk der. fikk den på 60g pilk agnet med makrellbit. ja, jeg vet det er flaks. men da endte vi på glassvar.. Takker...

etter å ha sett de bildene så er det vel gapeflyndre. ender på gapeflyndre.. noen som er uenig?

tenkte flekkene bak ville si noe om arten..

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeften er vendt som gapeflyndre. og når jeg sammenligner bilde av gapeflyndren, glassvar og bilde i hode mitt så er jeg egentlig ikke i tvil om at det var gapeflyndre. ser på det første bildet så har ikke den de flekkene som glassvaren har..

men det er 100% sikkert ikke torsk eller pigghå. er alle enig der?

Forresten, den henger i sluken på det første bildet.

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeften er vendt som gapeflyndre. og når jeg sammenligner bilde av gapeflyndren, glassvar og bilde i hode mitt så er jeg egentlig ikke i tvil om at det var gapeflyndre. ser på det første bildet så har ikke den de flekkene som glassvaren har..

Jeg kanskje litt enig selv om det betyr at jeg tok feil i mitt første innlegg. Men ikke hør på Trond. Han bare tipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kanskje litt enig selv om det betyr at jeg tok feil i mitt første innlegg. Men ikke hør på Trond. Han bare tipper...

Hvor er Thor? Vi avventer dommen i brådyp spenning, > 200 volt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarksliv.no/fiske/norgesrek...rticle59466.ece

1.015kg

da er det blitt 6 nye arter denne uken. kveite, sandflyndre, gapeflyndre, knurr, rødknurr, bergnebb.

kanskje jeg skal prøve å få rødknurr på flue. da blir det ny n.rek:)

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gapeflyndre 1,015, Patrik Tjörnmark, Andørja, 03.07.2005

http://www.villmarksliv.no/fiske/norgesrek...rticle59466.ece

Virket som om de listene ikke var helt ferske...

Virker også som jeg bør veie fjesingen nøyere neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarksliv.no/fiske/norgesrek...rticle59466.ece

1.015kg

da er det blitt 5 nye arter denne uken. kveite, sandflyndre, gapeflyndre, knurr, rødknurr, bergnebb.

kanskje jeg skal prøve å få rødknurr på flue. da blir det ny n.rek:)

Grattis med nye arter!

Men 5 nye arter..? Hvis de artene du her har ramset opp er nye så kommer jeg til 6 nye arter jeg... Men nå har aldri jeg påstått at jeg kan sånn dærre moderne matte så kanskje det bare er 5..? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deffinivt glassvar. er en solid stamme av denne flatfisken i hele osterfjorden. Gapeflyndra er bortimot fraværende. Fiskemetoden er også typisk for den glupske glassvaren.

Gapeflyndre har vel også relativt stor munn ift str. Du må forklare hvordan det kan være så definitivt glassvar når den er vendt motsatt vei av det glassvar (vanligvis) er. Det hender at flyndrer er vendt motsatt vei, men er ikke dette ytterst sjelden? Må innrømme at jeg også først tenkte glassvar da jeg så bildet der fisken holdes i munnen, men etter å ha sett på bilder av glassvar og gapeflyndre endte jeg på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.