Gå til innhold
Fiskersiden

Artsjakt 23-26juli


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Da blir det endelig til at jeg setter snuten sørover for å forhåpentligvis plukke noen nye arter. men er jo rimelig ukjent der sørpå :oops:

Så hvis noen har lyst til å ta med en "stille og beskjeden" trønderfant på tur, så er det bare å gi beskjed.... :unsure:

Her er min ønskeliste :

Saltvann:

Horngjel

Havabbor( litt vel optimistisk kansje?)

Piggvar(litt vel optimistisk kansje?)

Fjesing(Er den å oppdrive i oslofjorden)

Ferskvann:

Karpe

Solabbor

Brasme

Asp

Gjørs

Hork

Laue

Flire

Bekkerøye

Gullfisk( skal være 5 dager i krsand)

Steinsmett

Lake

Noen flere arter som er mulige å få ?

Så håper å høre fra noen ang plasser evnt guiding

På forhånd takk

Endret av namsenlaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal se om ikke vi kan få til en havabborguiding på deg om du befinner deg nær hovedstaden... må bare få en motor på skuta som virker mer enn 10% av tiden... Kan jo få lånt inn en pontonbåt, men vi dekker mer vann med motor til forflytning...

MEN se og kom deg utpå og kast dreggen nå - venter spent på rapporter fra noe dypere vann!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg klarer få satt av tiden som skal til skal vi nok få til en rundtur på

Solabbor

Brasme

Asp

Gjørs

Hork

Laue

Flire

Steinsmett

Lake ????

Og om tiden er veldig snill så kanskje vi kan gjøre en fellesinnsats på karpe som jeg også mangler...

men som jeg sa: KOM DERE UTPÅ NÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Espen kan hjelpe til med guiding til div. ferskvannsarter, men om han blir opptatt så får du si ifra. Jeg skal jobbe denne uka, men Fruen er på ferie så da kan jeg fiske akkurat så mye jeg ønsker hele uka! :) Ihvertfall på kveldstid og tidlig morgen. Det er en del av de artene du kunne tenke deg som jeg regner som "bankers" å få!

Du får ta kontakt når du kommer nedover, eller kanskje litt før så vi får planlagt litt. Det pleier å hjelpe på resultatet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i området og kan stille som guide på:

Brasme

Asp

Gjørs

Hork

Laue

Flire

Steinsmett

Lake

Bare å ta kontakt om de andre er opptatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe Bra, masse bra guider her nå..

Ser ut som om de fleste artene er i "boks"

Hva med Sik og Harr, er det noen muligheter for de? jeg skal være noen dager i Vrådal og skal prøve Siken i Nisser.

Gleder meg som en unge. Snakket med Irvin og han skal til dynovika på tirsdagmorgen. Så hadde jo vært morro om vi hadde blitt en liten gjeng i Dynovikas skjønne natur "masse frisk luft og bålkos"

Må igjen takke alle som har tilbudt sine "tjenester"

Sender dere en pm for tlfnr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jim Frode,

Jeg har et knippe plasser i Vorma som jeg ville prøvd. Jeg skulle gjerne vært med, men det ser ut til at den uka er vanskelig å få til.

Av andre plasser så kan jeg nevne at yngstejenta mi fikk sin første harr litt nedstrøms Rånåsfoss i sommer.

Ikke noe stort, men 3-400 gram var den.

Jeg har sendt PM med litt mer info om et par plasser.

Stein

Endret av stein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp update fra morgenens fiske:

Jeg ankom for guiding 0400 og møtte Irvin og Christer. 0530 eller nærmere 0600 tasset de noe forsovne Charlie og Jimbo rolig ned med bøtter og spann av utstyr. Regner med Irvin og Christer rapporterer for seg - de krysset noen nye arter og stakk av gårde etter steinsmett etter guiding fra Charlie da den normale steinsmettplassen svært sannsynlig var noe oversvømt.

Jim startet kjapt med ny art nr 2 på turneen etter å ha notert harr på veien nedover i går. Dagens første var i boks:

31040_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12748/31040.jpg

Så dukket det gjentatte ganger en sak han hadde fra før. De finnes jo tross alt i Trøndelag:

31041_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12748/31041.jpg

Så var det til med ny art nr 3 på turneen:

31042_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12748/31042.jpg

Og kjapt kom nummer 4:

31043_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12748/31043.jpg

Detaljfoto ny art 4:

31044_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12748/31044.jpg

Jeg måtte etterhvert stikke på jobb etter et forsøk på gullbust og brasme på annen plass. Art nummer 5, brasme satt ikke lenge etter at jeg måtte karre meg på jobb...

Nuh stikker gutta på karpefiske og gjør sannsynligvis et forsøk på et par andre arter i samme slengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jimbo oppdaterer sikkert selv hva forrige natts nye arter gjelder, og han skulle vel da være oppe i 7 nye på turneen. Art nummer 8 hadde jeg jo lovet på forhånd - plankekjøring med havabbor, men ehhhhh det var bare det at gutta valgte karpefiske i natt og ofret de tidlige morgentimers havabborsatsing og ville forsøk3e ettermiddag i stedet til tross for sterke advarsler. Sterkt farget vann i fjorden, ettermiddagsfiske samt mye vind - det er noen prøvelser en stakkars guide skal settes på, men kort fortalt: Har man lovt havabbbor så får man jammen levere havabbor også!

Her er en happy trønder:

31097_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/12777/31097.jpg

En utmerket representant for arten og like greit å klinke til i stedet for å begynne å bare notere arten med en småfisk ;-)

Grattis til Jimbo og stående applaus til guiden ;-)

(Og som jeg nevnte på FS bloggen ifm langefisket; kamo fungerer. Charlie som satt bare en tofte unna fikk ingen så Charlie må nok til med kamoplaggene for videre satsning ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe Karpe på Jimbo da?

Jupp - Charlie leverte varene - ble 3 stk på 2+ (samt notering av solabbor) og dermed er han vel som nevnt oppe i 8 nye.

Oppdaterer øsnkelisten hans også jeg:

Saltvann:

Horngjel

Havabbor ( litt vel optimistisk kansje?)

Piggvar(litt vel optimistisk kansje?)

Fjesing(Er den å oppdrive i oslofjorden)

Ferskvann:

Harr

Karpe

Solabbor

Brasme

Asp

Gjørs

Hork

Laue

Flire

Bekkerøye

Gullfisk( skal være 5 dager i krsand)

Steinsmett

Lake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt på havabboren? den så bra ut.
Den var bra, fin og rund (bildet lyver faktisk litt da den var trinnere enn det ser ut til, men hadde rundt 40 bilder av den og plukket litt på måfå da jeg var litt småtrøtt da jeg ankom heimen i kveld). Jeg driver da ikke og guider folk til kjipernabbor. Minner om sist gang jeg lovte bort storabbor: https://www.fiskersiden.no/content/view/80/32/

(Ok, da - den veide 2 blank inkludert et veienett på litt over 200g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var bra, fin og rund (bildet lyver faktisk litt da den var trinnere enn det ser ut til, men hadde rundt 40 bilder av den og plukket litt på måfå da jeg var litt småtrøtt da jeg ankom heimen i kveld). Jeg driver da ikke og guider folk til kjipernabbor. Minner om sist gang jeg lovte bort storabbor: https://www.fiskersiden.no/content/view/80/32/

(Ok, da - den veide 2 blank inkludert et veienett på litt over 200g)

Tja, synes jeg dro kjensel på deg der du satt å styrte jolla runt. Er jo vant til å se deg i pontongen.

Forøvrig fikk vi nada i det merklige fargede vannet. Så ut til å være klart den første metern for så å bli skikkelig gråbrunt. Så også utrolig lite fisk på loddet.

Må ut i natt/morgen tidlig for å prøve igjen.

Forøvrig skjønner jeg nå hvorfor dere spurte om vi hadde fått noen horngjell, nemlig artsjakt.

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.