Gå til innhold
Fiskersiden

Artsjakt 23-26juli


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjør inn til Sandefjord og følg veien til Ula. På svaberget mellom sandstrendene på campingen får du garantert fjesing.

Jeg brukte reke og sveivet sakte inn, 3 stk på en times tid.

GODT tips!! Jeg og Irvin tok tre stk også, på noe lengre tid... Til vår unnskyldning var det helt sinnsyke bølger...

PS!!!! BETAL parkeringsavgift, I didn't......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Utrolig mange flotte fisker du har fått!

Vet ikke hvor du er nå, eller om du har fått den horngjelen din.

Det burde være greit å få horngjel i hele oslofjorden nå. Hatt noen turer i det siste, og fått mange av dem.

Prøv feks. kaiene i Oslo, Hurum (feks.ved "slottet"), Drøbak eller snarøyaområdet. Dattra fikk lett 4 horngjel i forigårs (og mistet enda fler) i Hurum. Går helt greit å få fra land.

Bruk dupp med feks brisling eller reke hengende 1- 1,5 meter under duppen. Sett på noen splitthagl så du kommer litt ut fra land. Vær rask med tilslaget !

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gratulere Avkroken med at en Litago nok snart ankommer i posten. Oppdaterer ellers igjen for Jimbo:

Oppdaterer øsnkelisten hans også jeg:

Saltvann:

Horngjel

Havabbor ( litt vel optimistisk kansje?)

Piggvar (litt vel optimistisk kansje?)

Fjesing (Er den å oppdrive i oslofjorden)

Ferskvann:

Harr

Karpe

Solabbor

Brasme

Asp

Gjørs

Hork

Laue

Flire

Bekkerøye

Gullfisk

Steinsmett

Lake

Regnlaue

Gullbust

Og dermed er Skjegget fra Skage likt med meg igjen på 75 arter. Jeg dømmer meg selv foran i og med at jeg har 33 i ferskvann (overdommeren var klart enig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk artig prosjekt. Ørekyte burde være lett å få. I alle fall om en drar i retning av vangen skistue i sørmarka. I bekken ved siden av veien dit opp er det mye ørekyte. På bildet ovenfor i lenken er det avbildet en fisk som er oppgitt til å være gullfisk - for meg ser den fisken ut til å være karuss. det er godt mulig at jeg tar feil.

Uansett ved sørlandsparken, like ved siden av quality hotellet der er det et lite vann hvor jeg har sett mye gullfisk, og de ser mye mer gullfiskaktige ut enn den jeg ser på bildet ovenfor.

Så på videre og fang nye arter, det er morro å lese fangstrapportene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei det ikke bekkerøye på dere, Jim Frode?

Så masse bekkerøye,men de var sinnsykt lettskremte, ikke interressert i det hele tatt..(men det var masse store kreps der som var veldig gira på marken min)

Så etter ca 234 myggstikk, ga vi oss og satte snuten mot dynovika igjen, fisket helt til kl 02:30 men ikke noe fisk å få...

Det ble vel 5 nye arter på lene og 1 ny art på meg morgenen etter...

Begynnte å fiske igjen kl 06: 00 og lene plukket raskt, Laue,mort,brasme,flire,asp og gullbust.

Jeg fikk omsider min Asp, fikk vel ialt ca 10 asp de størrste på litt over kiloen.

Bunnmeitet etter Gjørs med Laue som agn,men bare smånapping og ingen fisk ville sitte.

Må igjen takke alle som har guidet meg på denne turen både personlig og via tlf.

kommer en sammlerapport om ikke så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med imponerende artsturnè. Hva var det som var trikset med aspen? Den ville ikke når eg var der i forrige uke.. Send gjerne en dataljert beskrivelse på PM da eg kanskje skal prøve igjen om 1 ukes tid :)

Trikset på aspen er å være der til rett tid...

Var voldsomt med jaging etter laue når vi var der nå sist...

Jeg fisket med masse forskjellig, men det var kun en spinner (blue fox, knall oransj) som aspen tok på...

trakk spinneren raskt inn helt i overflaten, etter instruksjoner fra O`store Havabbor konge Espen.

Aspen hugger verre en laks, var så vannspruten sto rundt spinneren...

Man må være der tidlig på morgenen tror jeg, for jagingen ga seg litt utover formiddagen.

Sverre: jeg er nå kommet hjem igjen,men man må spare litt til senere vet du,hehe

Karleif: her ser du spinneren vi fikk alle Aspene på (10-12 stk)

32076_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/13105/32076.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.