Gå til innhold
Fiskersiden

Gode fiskevann i vestfold\telemark?


Lanzin
 Share

Recommended Posts

Er nybegynner og leter etter et par gode fiskevann der det er ekstra lett å få fisk.. samme hva det er bare det biter :)

Noen Forslag?

hei på deg :D har det noe travelt for tiden men lover å hjelpe deg etter ferien dersom du tar turen bort til bamle. her tror jeg at jeg har fisket i de ferskvann som er,og drar meget skjelden hjem uten fangst. dessuten har jeg ei lita jolle i sjøen jeg bruker flittig når jeg har tid. har vanligvis plass til en til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hadde vært fint hvis du hadde hatt mulighet til og vist meg litt Basic Ferdigheter i å fiske,har fisket litt,men har ikke fått noe nevneverdig.. er glad bare det napper!

Har kone og 3 unger så det er ikke alltid så lett å snike seg unna.. men det meste går hvis man planlegger litt..

Er ikke spesiellt glad i småjoller,er ikke veldig båtvant,er 186cm og veier et stykke over 100kg så det skal ikke mange bevegelsene til før det blir fuktig :)

Si i fra når det skulle nærme seg.. hadde vært gøy og dratt opp en fin ørret :D

Mvh

Ulf Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hadde vært fint hvis du hadde hatt mulighet til og vist meg litt Basic Ferdigheter i å fiske,har fisket litt,men har ikke fått noe nevneverdig.. er glad bare det napper!

Har kone og 3 unger så det er ikke alltid så lett å snike seg unna.. men det meste går hvis man planlegger litt..

Er ikke spesiellt glad i småjoller,er ikke veldig båtvant,er 186cm og veier et stykke over 100kg så det skal ikke mange bevegelsene til før det blir fuktig :D

Si i fra når det skulle nærme seg.. hadde vært gøy og dratt opp en fin ørret :)

Mvh

Ulf Andre

vet hvor lett det er å snike seg unna ja :) har fem barn..... tør garantere ørret når jeg får tid til det blir nok midt i august.... meite etter ørret og abbor .... er ikke veldig begeistret for særlig andre arter for tiden..... hender en sjelden gang at jeg får et gjedde eller suter-røkk :D Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulfsbakk er ett greit utgangspunkt hvis det viktigste er at det napper.

Massevis av småtryte der.

Det finnes også ørret,plonke og røye i vannet,men de er snart utkonkurrert av tryte og plonke.

Veiforklaring: Farriseidet-helgeroa-ta av til høyre på bakketoppen mot den nye storskolen.I enden av veien er det bare 30sekunder ned til vannet.

Farriskilen mot naturskolen huser en pen bestand av gjedde.-Dette veit alle hvor er.

Ett annet tips er å snikfiske litt i farris elven :)

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvor lett det er å snike seg unna ja :) har fem barn..... tør garantere ørret når jeg får tid til det blir nok midt i august.... meite etter ørret og abbor .... er ikke veldig begeistret for særlig andre arter for tiden..... hender en sjelden gang at jeg får et gjedde eller suter-røkk :D Bjørn

Høres bra ut!

Meite er kos..

G meg en pm når det skulle nærme seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulfsbakk er ett greit utgangspunkt hvis det viktigste er at det napper.

Massevis av småtryte der.

Det finnes også ørret,plonke og røye i vannet,men de er snart utkonkurrert av tryte og plonke.

Veiforklaring: Farriseidet-helgeroa-ta av til høyre på bakketoppen mot den nye storskolen.I enden av veien er det bare 30sekunder ned til vannet.

Farriskilen mot naturskolen huser en pen bestand av gjedde.-Dette veit alle hvor er.

Ett annet tips er å snikfiske litt i farris elven :D

Skitt fiske!

Hei.

Ulfsbakk har jeg fisket i.. fått veldig små tryter, Har fisket på andre siden jeg.. ved pumpehuset,har også gått over åsen til det tjernet som ligger der..

Farriskilen er jeg ikke sikker på :)

Farriselven? ved\under farriseidet?

Hilsen Ulf :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ulfsbakk har jeg fisket i.. fått veldig små tryter, Har fisket på andre siden jeg.. ved pumpehuset,har også gått over åsen til det tjernet som ligger der..

Farriskilen er jeg ikke sikker på :)

Farriselven? ved\under farriseidet?

Hilsen Ulf :huh:

Det ble sluppet ut kreps i det tjernet på baksiden av Ulfsbakk for mange år siden,samt at fisken i det vannet egner seg bedre som mat.

Farris elva. Broa på oversiden av sats er ett godt utgangspunkt.

http://kart.gulesider.no/kart/index.c?ps=0...llX=0&scrollY=0

Kan hende vi treffes der,for det hender at tykkleppet multe tar seg turen bortom utløpet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.