Gå til innhold
Fiskersiden

Strides om observasjon i sjøen


 Share

Recommended Posts

Det er ihvertfall ingen havslange :P Disse har ingen finner, flat hale (dvs. ikke åle-hale) og mye mindre hode.. Og ja, de kreperer ved type 20-21 grader selcius.

Men hodet virker også for stort (i forhold til kroppen) til å være niøye... Hmmmm, vanskelig

Børstemark!!!!

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på havniøye.

rsv066cd056.jpg

rsv071cd015.jpg

Uansett er det ikke noen havslange. De havslangene jeg har sett, har ikke noe markert hode i det hele tatt, men er like tykk i kroppen som i hodet. Snålt at han ikke har fått med seg det han som nettopp har sett et TV-program om dette.........

Her er bilde av en av de vanligste:

nau033dvd009.jpg

Dessuten ville det vært like fantastisk med en havslange her som en isbjørn på Madeira.

Nå har vi nettopp hatt haiangrep i Oslofjorden, så da passer det jo godt med et slangeangrep i Lysefjorden.

Hva blir det neste mon tro :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Rudolf 100% i vurderingen. Kan ikke være mye tvil.

Hadde for øvrig en "blodet frøs til is" opplevelse med havslange på Borneo for en del år siden.

Var en slange som syntes jeg var så kul når jeg fridykket at den bare måtte bort å ta på meg.

Slangen svømte rett mot meg og brøt av rett før slik at jeg kjente halen streife huden.

Da hjelper det fint lite å si til seg selv 1000 ganger at de ikke er agressive, og ikke biter normalt sett og bare spiser fisk. Den delen av hjernen som vet at de er giftige som blåsyre tar liksom overhånd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Rudolf 100% i vurderingen. Kan ikke være mye tvil.

Hadde for øvrig en "blodet frøs til is" opplevelse med havslange på Borneo for en del år siden.

Var en slange som syntes jeg var så kul når jeg fridykket at den bare måtte bort å ta på meg.

Slangen svømte rett mot meg og brøt av rett før slik at jeg kjente halen streife huden.

Da hjelper det fint lite å si til seg selv 1000 ganger at de ikke er agressive, og ikke biter normalt sett og bare spiser fisk. Den delen av hjernen som vet at de er giftige som blåsyre tar liksom overhånd. :D

:lol:

Havniøye støttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.