Gå til innhold
Fiskersiden

Østensjø 4/12 og 5/12!!!


Ami
 Share

Recommended Posts

Karlern og jeg dro ut på Østensjø den 4/12. Vi begynte å fiske i nordenden der fikk jeg to abbor på 765gr[ :D ][ :D ] vi hadde ut et par stenger etter gjedde, men det ble ikke noe særlig fisk der, så etter en stund stakk vi lengre opp. Der fikk vi en del små abbor, men lite gjedde, men vi fikk 5 tilsammen[ :D ], på kvelden ble det helt dødt[ :) ].

På søndag dro også Karlern og jeg ut. Abboren var ganske sløve i dag å! men jeg mistet en pen en oppunder hullet på balanse[} :D ][ :D ]. vi fikk 9 gjedder i dag, jeg fikk den største den veide 3250gr[ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ami

Karlern og jeg dro ut på Østensjø den 4/12. Vi begynte å fiske i nordenden der fikk jeg to abbor på 765gr[ :D ][ :D ] vi hadde ut et par stenger etter gjedde, men det ble ikke noe særlig fisk der, så etter en stund stakk vi lengre opp. Der fikk vi en del små abbor, men lite gjedde, men vi fikk 5 tilsammen[ :D ], på kvelden ble det helt dødt[ :) ].

På søndag dro også Karlern og jeg ut. Abboren var ganske sløve i dag å! men jeg mistet en pen en oppunder hullet på balanse[} :D ][ :D ]. vi fikk 9 gjedder i dag, jeg fikk den største den veide 3250gr[ :D ][8D]

Høres ut som en bra tur, men kan jeg få spørre om noe?

Hva mener du med "en del små abbor".

Vekt lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bendik når jeg sier en del små abbor mener jeg vanelig tusenbrødre mellom 50 og 100gr.

cral:jeg skal på treningsamling hele neste helg og når den er ferdig skal jeg til Israel[ :) ][ :D ].... blir ike noe is-meite på meg før om en månede![ :D ][:0] men skal prøve å meite i Israel, men det er nokk lite is der ja!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ami: takk for agnfisken som du donerte bort.

Ja første turen på isen var litt for dårlig forberedt (balanser/pimpler lå igjen hjemme), fant riktignok en marihøne myska i kassa som ble agnet med Berkley mygglarver uten at fisken enset den. Rota en runde til i kassa og fant en umalt liten wolfram sak som ble agnet med rosa plast maggot, og vips 3-4 agnfisk var på isen.

Ellers fikk jeg 1 gjedde på litt over 1kg og ett run hvor agnfisken var borte før jeg rakk frem.

Cral: send PM så tar vi en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jones89

er litt nybegynner når det gjelder isfiske. så jeg har to spørsmål! har tenkt litt på ismeite

så jeg lurer på om hvor store kroker man bruker? også lurer jeg på om man bruker stål fortom på ismeite etter gjedde?

Bruker treblekroker størrelse 8![ :D ] Smart med stålfortom ja, men man kan bruke tjukk sene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karlern

sitat:Opprinnelig postet av jones89

er litt nybegynner når det gjelder isfiske. så jeg har to spørsmål! har tenkt litt på ismeite

så jeg lurer på om hvor store kroker man bruker? også lurer jeg på om man bruker stål fortom på ismeite etter gjedde?

Bruker treblekroker størrelse 8![ :D ] Smart med stålfortom ja, men man kan bruke tjukk sene også.

Vi bruker krok strl 6!!! fra owner, vi har også prøvd strl 2 fra wmc men de var litt store. Til abbor bruker vi 8fre wmc![8D][ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karlern

sitat:Opprinnelig postet av terje

Hodet mitt er ikke så veldig fiske om dagen, men er det noe snø på isen der nå?

Ikke nå lenger, den smelta når det ble varmt. Nå kommer nok de stygge skøyteløperne snart![} :) ][ :D !][ :D ]

Hehe, jeg vil ha snø på isen jeg.. skal kite. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.