Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger tips om saltstrømmen ;)


tasse
 Share

Recommended Posts

Ett triks jeg har hørt om som jeg ikke har testet er å pakke inn pilken i en side avispapir slik at du kommer deg ned mot større fisk på dypet.

Avispapiret vil løse seg opp i vannet, og med et par harde napp skal da pilken være fri for papir på rett dyp og sjansene for større fisk tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten båt er vel det beste og enten denge svær sluk (60gr+) i straumen før den er på det sterkeste eller kjøre litt innover fjorden mot misvær, parkere bobilen og hive ut ei stang med agn pluss denge sluk mens du venter på at steinbiten skal bite... Agn : blåskjell, makrellfilet, sild)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han har vert taus i senere tid, ja :lol:

:D Ja, Ola, men han meldte om ny art på land inatt, ut frå mob.bildet er det ei pen skata, art usikker. :D No tråkler dei seg heimover, medan Lasse planlegg ein garantert super rapport frå sommarens lengste tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska med 60 grams stingsild fra land på motsatt side av kafe "kjelen"( rett over) for en uke siden. Der er det dyyypt og de aller største seiene blir vissnok tatt der. Vi fikk sei opp til 3 kg men var ikke ute etter de helt store. I Desember fikk jeg en på 5 kg på flue høyt i vannet så variasjonene er store. Det var forresten fra land på fastlandssiden mot Beiarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.