Gå til innhold
Fiskersiden

Jaaaaaaaaaaa, min første fluelaks


Tequila
 Share

Recommended Posts

Mye kunne vært skrevet (kanskje kommer en rapport om årene som har gått i jakten på fluelaksen- hadde egentlig tenkt til det hvis det slo til en gang) og mye har vært sagt.... men nå er det over...........

Ikke kaster jeg pent, ikke kaster jeg langt og ikke vet jeg hva fluene heter, men hva så........

JEG HAR FÅTT LAKS PÅ FLUE!!! :blush::D

En halvgærn (må være det for å slå til på mi flue) barmhjertig sølvblank kvinnelig torpedo på 7,2 kg forbarmet seg over meg i dag og etter 25 minutters kamp så lå hun og poserte i gresset. Dessverre så måtte hun bøte med livet (til tross for at jeg hadde lovet å sette ut igjen den første fisken jeg fikk på flue). Dette på grunn av lang kamp (hun var ikke sprek på slutten), flua satt langt nede i halsen og ingen av tilskuerne var av typen til å hjelpe meg... så dessverre :D måtte hun bøte med livet.

32326_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/13179/32326.jpg

32327_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/13179/32327.jpg

Tror fluen heter Sunray Shaddow og er laget av enten ErikR eller Roar Velle (vi får se når jeg får lagt ut bildet hvem som er "synderen"). Jeg vil ihvertfall ha flere..... :P

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at jeg ble litt skjelven etterpå :blush: men var rolig hele tiden under kjøringen. Det var litt uvirkelig. Husker liksom ikke hele hugget, hvor jeg sto ++ Det er noe jeg har drømt om lenge så når det først skjedde så var det litt uvirkelig som sagt. Men det var strevsomt. Gikk en 200-300 meter nedover elven over steiner og busker og ..... så svettet godt :D

Det blir ikke slutt på å fiske med wobblere, spinnere, mark m.m. Jeg har alltid likt å fiske med alt mulig og etter forholdene, men jeg kommer til å bruke flue mer på stor elv (i den elva) for jeg har funnet noen fine strekk nå.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gledelig, dette har du jobbet for Tequila! å få en laks på kroken krever en viss mengde dyktighet, og masse flaks, men å kjøre fisken krever MYE av fiskerens ferdigheter. (var det jeg mente på sms :wub: )

igjen, gratulerer! kommer denne opp mot 21 kilosen din? ;);)

Takk Kim Andre, jeg vet du mener det. Har vel ikke jobbet "så" mye for den (med flue, burde ha gjort mer og nå blir det mer), så det er det jeg mener med flaks. Har en kompis som sikkert har tatt 50 laks på flue (Gaula, Namsen m.m.) og min er større, så..... litt flaks er det.

Men det er klart at jeg har tatt en del stor laks, så er vel rolig når det først skjer noe. Men at den bet på min flue er litt flaks, for jeg er ikke noen god fluefisker (enda).

Tror nok fremdeles jeg setter min fisk på 21,5 kg høyere (og kanskje noen andre) men dette var stort. Det som jeg håpet på, lange utras fikk jeg ikke, men det var seig og sterk og jeg var jo med nedover elva noen hundre meter, så kjekt var det (fisking og trim i ett). Den er ihvertfall på topp 4.

Grattis med drømmededut på flue. Er mye fin laks på elvene i distriktet nå, så det er bare å kjøre på så kommer snart nummer 2 ;)

Småbarnsfar med ikke fiskende kone..... Blir nok maks 1-2 turer i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, var i samme situasjon selv for ikke mange dagene siden, så jeg veit hvordan det føles. :D

Jan

Det er stort!

Helt på høyde med min første storlaks og min laks på 21,5 kg.

Gjør ingenting om jeg får oppleve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.