Gå til innhold
Fiskersiden

Skal til Bryne på torsdag


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Skal kjøre denne vegen i morgen

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=3&c...llX=0&scrollY=0

Skal være i Bryne på torsdags morgen.

Er det noen som vet om et trivelig sted å overnatte natt til torsdag der man kan fiske litt på onsdagskvelden.

Kanskje ved en liten fin lakselv, eller en ørretelv eller noe.

Det må ikke være lengre en en par timers kjøring fra Bryne.

Hadde satt pris på noen forslag fra de som er kjent........ :lol:

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogna er et alternativ, men hvordan fisket har vært tilnå i år aner eg ikke. Det går på fisk i dei nedre kulpene på flo, så muligheten for fisk er absolutt tilstede. Må legges til att det er mye smålaks. Fiskekort fås kjøpt på bensinstasjonen på Ogna. Du får kjøpt 24-timers kort som varer fra du begynner å fiske- og 24 timer fremover.

Ellers er Sele ett alternativ, men her er det jo ikke akkratt gratis å fiske. Dessuten har mange klaget over lite laks der i år. Figgjoelva- Sele Egentlig skal vannføringen her være OK, og eg trur vel personlig sjansen for å få fisk er mye større her, enn på Ogna.

Og så har du jo Bjerkreimselva som er velkjent.

Bjerkreimselva

I Hå-elva er det ikke lett å få kort der det er mulig å få laks nå, så denne ville eg vel ikke valgt.

Alle desse elvene er innen 1 times kjøring fra Bryne. Ett annet alternativ er å overnatte i Valle i Setesdalen, og fiske i elvene eller vanna i området. Eg har aldri fisket der selv, og aner ikke om det er noe fisk der, men duverden så fin naturen er der :) Dette er vel ca. 2 timer fra Bryne. Kjører du videre kommer du til Sirdalen. Her er det mange fine vann og elver\bekker med mye småfallen bekkerøye og ørret i . Det fins og flere plasser med fin fisk, men eg trur vel du må gå litt da. Ca 1 time å kjøre fra Sirdalen til Bryne.

Edit:

Fisket i Sirdalen\Setesdalen har eg utforsket veldig lite, og kjenner egentlig veldig lite til. Håper noen andre kan komme med litt mer info der, hvis det er av interresse.

Velkommen til Bryne skal du ihvertfall ha, selv om eg egentlig ikke kan se noen god grunn for å komme hit :lol: Bryne skal vel ikke spille mot Kongsvninger nå??

Her er forresten kartlink til Ognaelven. Som du ser er det en liten omvei for å komme seg dit.

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Bryne skal du ihvertfall ha, selv om eg egentlig ikke kan se noen god grunn for å komme hit :D Bryne skal vel ikke spille mot Kongsvninger nå??

Her er forresten kartlink til Ognaelven. Som du ser er det en liten omvei for å komme seg dit.

Ska nå på jobb. Grillfest på torsdagskvelden og litt besøk av produsenter på dagen og kontoret tidlig morning.

Ellers ville vel ikke Bryne være stedetå reise for meg nei, men denne turen ser jeg frem til.

:lol::lol::)

Hva ler du av egentlig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryne er ikke en bra plass. Karleif går faktisk under betegnelsen normal/gjennomsnittlig der.....

uansett, overnatting på Bryne vet jeg ikke noe om, men her på Hommersåk har vi i allefall plass til en østlending til :D.

Elver:

kommer sansynlighvis mye vann i kveld og i natt, ville da ha prøvd meg på kort i Dirdal, Frafjord (nesten umulig), Årdal, muligens lengre oppe i en av jærelvene (figgjo, håelva, osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott respons folkens.

Kan være at jeg benytter meg av et av tilbudene her.

Kanskje man skulle ha meita ved kysten i steden for laksefiske................

:D:D

meite er brusand enn god plass da... kan vær sjøørett på kvelden :wub:

får jo leid hytte på campingplassen som ligger 2-300 meter fra sjøen og lakseførende elv (Fuglestad elva)

Endret av speycast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det slik at jeg bodde på Brueland ved Ogna, hos en som er produsent. Han hadde ordnet grunneierkort til meg i Ogna. Om det ble noget kommer i form av bilder senere. :D

Takker for gjestfriheten veldig hyggelig av dere, og kanskje en dag så benytter jeg meg av muligheten hvis invitasjonen blir stående :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.