Gå til innhold
Fiskersiden

Ron Thompson Waypoint Havfiskestang


Magne sk
 Share

Recommended Posts

Vurderer en slik stang til lettere havfiske, feks agnfiske.

Har i dag en 2 delt lang stang som blir stående på båtens toalett når den ikke er i bruk.

Hadde lyst å ha en stang som kunne plasseres nede i en av båtens benker.

Det er vanskelig å finne noen opplysninger og forhandler på denne stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Penn Powerstick 20-30ib som er 2-delt og virkelig gøy og følsom,men kjøpte en Ron Thompson Waypiont 4 delt 30ib får å få den ned i rommene i båten.Powerstick har toppaksjon men Waypoint har helaksjon og det er vel får å jevne ut presset på holkene og er ikke så følsom,jeg skjent bedre når fisk bare var å nappet med Powerstick enn med Waypoint.Jeg fisker med 500gr.søkke og når jeg har 150m ute og løfter stangen "litt" hardt så bøyer Waypoint seg helt ned i håndtaket,men tror ikke jeg ville hatt 50ib av den grunn.Det er jo gøy når stangen bøyer seg mye. Til pilke fiske er den kansje for myk,jeg fisker helst med agn.

Ellers er den solid stang med solid snellefest i metall og kraftige ringer også er det jo med transportrør.Shimano har hvist samme modell og kan tenke meg da at den er dyrere,det er samme fabrikken som lager Shimano og Ron Thomspson sine.

Henning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i en MX-butikk og var i høst en liten tur til Svendsen Sport i Københamn. De er nordisk forhandler av Ron T og Okuma.Veil pris på denne stanga er 1499,- og kan leveres av mange forhandlere,blandt annet av meg.Svendsen sine produkt er også å finne i Sport-1 butikkene fra neste år av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest fiskefritid

Har en waypoint selv, som jeg er veldig godt fornøyd med. Selv om den ikke har prøvd seg på de tyngste løfta enda. (sammen med en Titus 50 lbs)

Vi selger alle produkter fra Svendsen Sport hos oss, men er for tiden utsolgt.

Har du ikke fått tak i en stang enda, så ta kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskefritid

Du må være obs på hvilken waypoint du kjøper, finnes også som 2 delt. (delt i håndtaket). Denne er rimeligere

Det er de firedelte som koster under 500,- (497,- faktisk)

Så de også på tilbud på en dansk side til 799,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskefritid

Kjempebra priser. Solgte selv 4 stk for 500.- pr. stk. før jul.

Får se om Svendsen Sport er greie og gir gode priser i løpet av året.

Høres bra ut!

Det virker som om Svendsen sport i mange tilfeller tar mere moderat fortjeneste enn f.eks Sølvkroken, har du noen formening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[8D]Svendsen har en annen prisfilosofi enn Sølvkroken og de andre etablerte.Det er vell ikke uten grunn at Svendsen er den utstyrslevrandøren i Europa med størst omsetning.De prøver,etter min mening,å levere forbrukerene gode produkt til overkommelig pris.Waypointstanga vil komme i kombinasjonsløsninger med ulike sneller hos en rekke butikker utover våren.Så får vi se hva markedet synest om pris og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes på en del utstyr som f.eks Ron Thompson og Okuma der prisforskjellen mellom Morge og resten av verden ikke er like stor som på en del annet (selv om det som regel er det opp mot dobbelte av hva man må betale fra England)

Det er allikevel bedre enn f.eks Penn der man kan gange prisen med 4-5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :D ]Svendsen,etter min oppfatning,er interessert i å nå flest mulige brukere,uansett kjøpekraft, og dermed oppnå større salgsprosent.Men, dersom vi som forbrukere kommer fra det med mere utstyr for mindre penger er det jo positivt,og må få andre levrandører i giv akt.Dette må jo få de til å nedprioritere kortsiktig selgerprofitt, og starte på å bygge ny tillit i bransjen.Ellers er det nok noen selgere som må se seg om etter annet arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Norske leverandører har nok tatt Svendsen Sport på alvor etter hvert. Ser at flere har gjort noe med prisene sine..

Problemet ar at vi kan oppleve prisdumping av stort format hos butikker som kun ser på kortsiktig profitt, dermed kan bransjen tjene mindre, som igjen går ut over spesialbutikkene. De vil tjene mindre penger og dette kan resultere i konkurser og mindre "proff" butikker. Men det er klart at forbrukeren vil tjene på dette.

Fairpoint har også gjort en del nytt for dette året, og kommer nok til å bli en seriøs konkurrent til Svendsen sport.

Når det gjelder Sølvkroken, så må vi huske at dette er en av de få som fortsatt produserer en del av utvalget i Norge.

Det er klart at de kan ikke konkurrere med timeprisene fra f.eks. Kina.

Men ... uten å nevne navn, så er det fortsatt noen som har meget god fortjeneste på utstyret sitt, hvor de samme produktene kan kjøpes i USA for en mye rimeligere pris. Dette gjør at flere Norske forhandlere ikke vil ta inn produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.