Gå til innhold
Fiskersiden

Audi RS6 - safety


Hoffa
 Share

Recommended Posts

PPS

Før man roser biler med 4 doruller i grillen som verdens sikreste bil hadde nok bilen sett anderledes ut før Jaws of Life" ble brukt på bilen. Man ser jo merker etter tenger på A, b og C stolpen.

Maks flaks tenker jeg. Ikke at Audi er dårlig på sikkerhet det er bare slik at så mange andre er like bra om ikke bedre. Er vel vare kinesern som ligger etter i dag. Nazi* stål er nok ikke bedre en annet men kar'n har hatt englevakt.

Enhver kollisjon som du kan gå i fra er en god kollisjon (fritt etter topgun)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig nå!!! :):glare: Aner jeg fan av bil med design fra gode gamle grønne søppelkasser???

Har faktiskt ikke den fjerneste anelse om hvilket bilmerke du sikter til. Kan hvertfall utelukke å være fanatisk tilhenger av tyske edelstahl biler, selv om jeg kjører en selv. Sikkert Audien som kommer over i feil felt pga noen slitte opphengskuler i forstillingen (noe som ikke kan fornektes på dette bilmerket samt VW) Kom rett fra bilverkstedet fredag med en MB som måtte bytte begge bremseslangene bak. En hard nedbremsing til og du ville ikke hatt bremser var meldinga fra servicemannen. Bilen har kun 90K på klokka.

Tror faktisk man kunne gått fra ulykken i en laguna til sammenligning.

Nå har jeg nok provosert noen tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS6 er den kuleste bilen som ruller på norske veier - og også den råeste når nye modellen kommer og parkerer slitne M5`er og AMG`er til neste år.

Når det gjelder sikkerhet så klarer de fleste bilmerker å lage tilfredstillende sikre biler - og alle testes "head on" mot et fast objekt. Da hjelper det forbanna lite for Lagunaen med sine 5 stjerner når den krasjer med 2 tonn med nazistål - det er dødt løp for froskespiserene for å si det sånn. Egenvekt mot egenvekt - ja da er det mange som kan konkurere sikkerhetsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kay Arne... Drit i Lotto'n resten av livet.. :) Uansett om den var klippet i 2....

Parkerer sikkert slitne M5'er og AMG'er, men hva med ikke fullt så slitne M6'er? :glare:

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kay Arne... Drit i Lotto'n resten av livet.. :glare: Uansett om den var klippet i 2....

Parkerer sikkert slitne M5'er og AMG'er, men hva med ikke fullt så slitne M6'er? :D

Har M6 4x4 og 579 hester? Think not... :D

Så forresten en blå M6 parkert i støtfangeren på en Volvo FL6 på vei til jobb her en dag.. tydligvis problem med bremsene på de der - haha :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS6 er den kuleste bilen som ruller på norske veier - og også den råeste når nye modellen kommer og parkerer slitne M5`er og AMG`er til neste år.

Når det gjelder sikkerhet så klarer de fleste bilmerker å lage tilfredstillende sikre biler - og alle testes "head on" mot et fast objekt. Da hjelper det forbanna lite for Lagunaen med sine 5 stjerner når den krasjer med 2 tonn med nazistål - det er dødt løp for froskespiserene for å si det sånn. Egenvekt mot egenvekt - ja da er det mange som kan konkurere sikkerhetsmessig.

Avrunding oppover er ok det men 1770 kg er ikke 2 tonn, 230 kilo er jo litt. Lagunaen veier kun ca kun 1300 kilo og differansen på 470 merkes vel. Nå er vel ikke denne oppstillingen bankers for alle kollisjoner med RS6'en. Bilene testes individuelt i NCAP i ulike program. Tror ikke du blir mer kvestet med terningkast 5 i lagunan en i en Audi med femmer. Møter Audien en Ford Excursion i front kollisjon spiller det ingen rolle om Audin har forsprang i teknikk aldri så mye. Legg merke til at jeg ikke sier at Audi suger, ei heller BMW eller MB, men den sykelige forelskelsen manga har til dyre tyske biler blir litt lite jordnært. Man kan ikke levere unga i barnehagen med en bil man ikke har mulighet til å kjøpe- eller drifte for den saks skyld.

Av en bilpris på 1'5 mill, bruker jeg 1.2 på andre ting og 300' av dem til en ok bil Avensis, Mondeo, Mazda 6, Honda Accord e.l. Boring javel men å legge så mye i bil får man gjøre når lotto'n er boks..

Hva som er best av BMW, Audi eller MB er litt forslitt liksom. PC elle Mac likeså. Kommer an på bruk og preferanser. Noen tildeler forskjell på 0-100 er helt uinteressant for den jevne mann. Drømmer er dog gratis (helt til rødgrønt avgiftslegger dette også)

Har M6 4x4 og 579 hester? Think not... :D

Så forresten en blå M6 parkert i støtfangeren på en Volvo FL6 på vei til jobb her en dag.. tydligvis problem med bremsene på de der - haha :D:D

Helt til noen av dere faktisk eier en slik en og forstår seg noenlunde på hvordan den skal kjøres er jo dette uinteressant. Pappan min er sterkere en......osv..

Volvo FL6 er kjent for å ha problemer med bremser ja, så gikk det utover en stakkars M6

:angry2:

De gamle 6'erne var mye penere en dagens. Sjefen for design hos Beamer butikken burde byttes ut. Hvor har de blitt av de tidløse klassiske designene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er genialt med at ingen har råd til å kjøpe de - da kan man krangle om hva som er kulest, selv om det hele er bare preferanser vissomattedersomatte. Og ja - er helt enig, BMW`s designere burde fått sparken - selv om M6`en jo er den bilen som er penest i dagens sortiment... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er genialt med at ingen har råd til å kjøpe de - da kan man krangle om hva som er kulest, selv om det hele er bare preferanser vissomattedersomatte. Og ja - er helt enig, BMW`s designere burde fått sparken - selv om M6`en jo er den bilen som er penest i dagens sortiment... :D

Endelig en som er enig i at desginet på BMW er et feilspor. Sjefens X5 ser ut som en billig koreaner rundt midtkonsollen. Hvorfor har de delt opp i flere nivåer?. BMW var jo de første med vinklet midtkonsoll som ga deg cocpit følelsen. Til og men skråner midtkonsollen innover jo lengre ned man kommer. Ikke rart man kolliderer når man må bøye seg ned for å se hvilken temp kjerringa har satt klimaen på. Hjelper ikke med HUD da

Nå venter vi bare på Remy (Audi tilhengeren) til å spre sin agressjon over innleggene :angry2:

(han kan ikke dy seg- garantert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå foretrekker jo jeg Audi hvilken som helst dag selv, men er jo ikke blind m.t.p BMW sine motorer og kjøreegenskaper. Det er stilen de har tapt seg på. Husker 3-serien touring fra 80-tallet - det var klassikere det. Lenge siden 80 tallet gitt..... Nye A6 avanten er og blir en av de peneste bilene i trafikkbildet nå om dagen - me thinks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå foretrekker jo jeg Audi hvilken som helst dag selv, men er jo ikke blind m.t.p BMW sine motorer og kjøreegenskaper. Det er stilen de har tapt seg på. Husker 3-serien touring fra 80-tallet - det var klassikere det. Lenge siden 80 tallet gitt..... Nye A6 avanten er og blir en av de peneste bilene i trafikkbildet nå om dagen - me thinks :D

Veit du hva, må henfalle og si met totalt enig. En svart A6 avant med krompakke og moderate 18 tommere er direkte rå i utseende. I tillegg funker den jo som familiebil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M6 R8???? Kommer også en rått tuna S5 snart, og en R8S eller noe i den duren, samme motoren bare turboladet og den skal komme med v10 versjon. Ellers hatt en fantastisk helg på banen og selv om jeg ble parket av en del værsting biler holdt jeg en RS4 på god avstand igjennom alle svinger og andre deler av banen med unntak langsletta, men det tok jeg bort igjen når svingene ankom :P S2, golf gti V og andre måtte vike gitt... moro som pokker B)

Bak too the thread: BMW har jo designet sin grill fra de gamle grønne søppelkassene, men kjør gjerne japansk du. Glimrende kvalititet mtp motor, drivverk, rust, holdbarhet. Men det er fortsatt langt unna en mb, bmw eller audi å kjøre, sitte i, se på, etc :P Og skal man kræsje i slike hastigheter er det uansett mer stil å daue i en flott bil enn ett vrak, er nå min mening. Kjør fort på bane, kjør skikkelig på veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak too the thread: BMW har jo designet sin grill fra de gamle grønne søppelkassene, men kjør gjerne japansk du. Glimrende kvalititet mtp motor, drivverk, rust, holdbarhet. Men det er fortsatt langt unna en mb, bmw eller audi å kjøre, sitte i, se på, etc B) Og skal man kræsje i slike hastigheter er det uansett mer stil å daue i en flott bil enn ett vrak, er nå min mening. Kjør fort på bane, kjør skikkelig på veien

Om du leste litt mer en å skumme fant du ut at jeg kjører nazi stål selv. Noen japansk bil frister ikke, måtte vært en Lexus, Infinity eller no', melk og brød bilene får andre kjøpe. Ligger an til en Mondis nå faktisk. En Titanium stv med oljebrenner og greit med snacks fra selvplukklista. Fant ut at dette er mye gøy for penga og det teller jo. Imaginære biler synes jo ikke på parkeringsplassen.

Om man først skal gå spiller det ingen rolle om man har dress eller fritidstøy på seg. Byttes vel til kjortel uten lommer før man tar rulletrappa opp

En annen lucky SOB http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=161081

:P

Endret av Biggame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.