Gå til innhold
Fiskersiden

Årets tur til mandalselva med bilder å tekst


pikewallis
 Share

Recommended Posts

når det gjelder fisken så har det nok vært folk som ikke bodde på gården. Det var ingen reisende (fra gården) i den perioden laksen lå i fryseren, så slik vi ser det må det ha vært folk utenfor vårt bofellesskap som har svingt innom. Rare greier altså.

Men det skal sies at vi hadde en flott tur selv om det var et par ting man kunne vært foruten............

:lol::)

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig flott rapport Wallmann.

En fryd å lese og mange flotte bilder. Til og med min samboer som har musefobi syntes den lille gnageren var søt.

Utrolig trist å lese at noen rappa laksen. Det er bare så utrolig lavmål, de kommer sikkert til å skryte av at de fisket den selv i tillegg. Syntes faktisk synd på slike mennesker.

Håper virkelig fiskeveska di kommer til rette igjen. Ellers så er det flott at du har gode venner som stiller opp for deg i et knipetak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott laks som ble tatt da. Håper det er noen ærlige sjeler som finner bagen din.. Snellebag blir som et nøkkelknippe. Kun til for å kunne miste alt på en gang :)

Laksen var grym den, sølvblank å fin. Og en vekt på 7490gr er ikke dårlig i mandalselva, men skulle vi få fisk så ville den nok være "stor". De fleste fiskene vi så var av pen zise og etter som smålaksen nesten er fraværende i år. Det er vel første året at det er tatt mer laks mellom 3-7 en under 3kg.

Det er tatt så langt 754 under 3kg 756 mellom 3-7kg og 55 fisk over 7kg.

Hvis vi ser på året i fjor så er forholdet

3883 laks under 3kg 1305 laks mellom 3-7kg og 68 over 7kg.

Nå er det jo forsatt noen fiskedager igjen av 2007 så tallene kan jo endre seg litt, men noe kan man jo lese ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stille siden du var her nede. Er tatt noen pitte små...... Dødt på holmesland siste døgnet, og med de tjommisene som fisker hauge a gidder jeg ikke dra opp en gang i dag. Hoppet tre stykker rett uti når jeg kom til nedre delen og startet å veive med 2 håndsstenger, kastetrening/snøreprøving eller hva det nå var de holdt på med. Trodde man gjorde seg ferdig med slikt før sesongstart og ikke på denne tiden. Folkeskikk?? på godt og vel 30 kubikk er slikt rimelig kjedelig å oppleve. Gikk med enhåndsen kl. 7 flyt og følte vel jeg dro lenger kast enn dem, ikke akkurat vanskelig å kaste over:) må jo være litt flaut når de står der og peiser på med 2 håndsstenger og det kommer en skrue som meg og pælmer lenger med langt mindre veiving:) I tillegg gikk de jo alt for langt ut, sto der fisken vanligvis står.....

Det var hyggeligere med dere her nede, og brodern kommenterte i går hvor imponert han var. Tror du hadde holdt igjen en og bedt ham starte lenger opp enn ham eller noe slikt...Skulle hilse så mye til alle ihop. Han er på hauge C i dag og kjeder vettet av seg. Han lurer i hvertfall fælt på hvorfor han kjøpte kort der og hvorfor denne sona er så pop. Tror han kalte det for det kjedeligste stedet han hadde vært på i elva:) Vi skal på Hauge A i morgen alle sammen

Neste gang får vi skaffe noe felles fiske, eller kjøpe begge sidene og bytte litt på. Enhåndsen min gav litt mersmak tror jeg, så kanskje du konverterer helt??:blink:

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stille siden du var her nede. Er tatt noen pitte små...... Dødt på holmesland siste døgnet, og med de tjommisene som fisker hauge a gidder jeg ikke dra opp en gang i dag. Hoppet tre stykker rett uti når jeg kom til nedre delen og startet å veive med 2 håndsstenger, kastetrening/snøreprøving eller hva det nå var de holdt på med. Trodde man gjorde seg ferdig med slikt før sesongstart og ikke på denne tiden. Folkeskikk?? på godt og vel 30 kubikk er slikt rimelig kjedelig å oppleve. Gikk med enhåndsen kl. 7 flyt og følte vel jeg dro lenger kast enn dem, ikke akkurat vanskelig å kaste over:) må jo være litt flaut når de står der og peiser på med 2 håndsstenger og det kommer en skrue som meg og pælmer lenger med langt mindre veiving:) I tillegg gikk de jo alt for langt ut, sto der fisken vanligvis står.....

Det var hyggeligere med dere her nede, og brodern kommenterte i går hvor imponert han var. Tror du hadde holdt igjen en og bedt ham starte lenger opp enn ham eller noe slikt...Skulle hilse så mye til alle ihop. Han er på hauge C i dag og kjeder vettet av seg. Han lurer i hvertfall fælt på hvorfor han kjøpte kort der og hvorfor denne sona er så pop. Tror han kalte det for det kjedeligste stedet han hadde vært på i elva:) Vi skal på Hauge A i morgen alle sammen

Neste gang får vi skaffe noe felles fiske, eller kjøpe begge sidene og bytte litt på. Enhåndsen min gav litt mersmak tror jeg, så kanskje du konverterer helt?? :blink:

Hadde et fint bilde av brordin og hunden, men turde ikke å legge det tilfelle brodern ikke ville på trykkt :huh: .

Når det gjelder den lille kommentaren så var den til David om at han nå måtte passe på å flytte seg nedover i forhold til brodern din. Som førstereise gutt så kan man fort glemme slik, men det var aldri noe problem med david på det område, uten om at han nesten ble tjuvfisker. han var så gira kl 1700 første kvelden at han var på veg ut i elva 1 time fortidlig heheheheh, men fikk stoppet han.

Og igjen Pero takk for hjelpen med fluene.

Har vært inne på samme tanke, leie både hauge A og holmesland A så fordeler vi kortene og veksler vall ved behov. Alltid spennende å veksle litt, så det synes jeg vi kan snakke om i løpet av vinteren.

Når det gjalt en-håndskastinga så var det rått å prøve utstyret ditt, der var ting rimelig tilpasset, klart man får lyst på å lære seg og det må jo være glimrende for kveld/nattfiske etter sjøørreten.

Men man får jo fort preastasjonsangs av å se på deg å broderen din.

Du får hilse !!!!!!

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.