Gå til innhold
Fiskersiden

Høyre er ikke helt stuereine de heller


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nyttige for idioter mener du vel :)

Mere politi i gatene er et must generellt sett. De rødgrønne har økt bevilgningene kontra sine forgjengere - men fremdeles ikke i nærheten av å være nok.

EDIT:

OG Ja - revisoren var norsk og har fått 8 år i fengsel

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seth - han som fikk fengsel er norsk....

FRP er unyttige idioter - helt riktig :P , men ser frem til den dagen de slutter å klage - og heller kommer med konstruktive tiltak til forbedring :)

Jupp, og det fortjente han!

Men du som moralsk politi som snakker om stempling og andre fine ting snubler litt når du stempler 1/3 av norges befolkning som idioter :)

Årets sitat i valgkampen (Stoltenberg): "en stemme til Venstre er en stemme til FRP"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, og det fortjente han!

Men du som moralsk politi som snakker om stempling og andre fine ting snubler litt når du stempler 1/3 av norges befolkning som idioter :)

Årets sitat i valgkampen (Stoltenberg): "en stemme til Venstre er en stemme til FRP"

Får FRP 20% oppslutning - så er det litt over 700.000 som har stemt på FRP. Å si at det er 700.000 idioter blir selvsagt feil - og det har jeg heller ikke sagt seriøst. Men det er betenkelig at de høster stemmer blant mange utsatte grupper - noe som viser at de kanskje ikke helt har skjønt konsekvensene av politikken. Populisme satt i system. Og FRP er best på populisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et eksempel på hva som kan skje den beste i stad:

Skulle innom Narvesenkiosken her bare for å kjøpe en konvolutt og et frimerke. Rett før jeg gikk inn døra kom en somalisk? gutt flyende ut med et frekt smil. To sekunder seinere kom dama som jobbet på Narvesen ut og ropte og skreik. Hva han hadde stjålet visste hun ikke, ei heller jeg (så bare at han hadde noe i hånda), men han hadde visst ventet til dama måtte litt bak i lokalet og hente noe. Ting skjedde så fort at når jeg rakk å tenke tanken på å løpe etter, var fuglen allerede fløyet. (hadde i tillegg på meg sandaler og bar på to matposer)

Skal ikke gjenta hva hu skreik, men sikkert mer enn nok til å bli stemplet som rasist av NRK. Uansett fortalte hun at det ikke var første gang, og at "de" til tider var en plage. Frekke var de visst også, og nektet å etterkomme anmodninger om å kun gå inn en av gangen i skoletiden. Samt at de stjal som ravner. Men gjør det dama til offer, eller rasist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et eksempel på hva som kan skje den beste i stad:

Skulle innom Narvesenkiosken her bare for å kjøpe en konvolutt og et frimerke. Rett før jeg gikk inn døra kom en somalisk? gutt flyende ut med et frekt smil. To sekunder seinere kom dama som jobbet på Narvesen ut og ropte og skreik. Hva han hadde stjålet visste hun ikke, ei heller jeg (så bare at han hadde noe i hånda), men han hadde visst ventet til dama måtte litt bak i lokalet og hente noe. Ting skjedde så fort at når jeg rakk å tenke tanken på å løpe etter, var fuglen allerede fløyet. (hadde i tillegg på meg sandaler og bar på to matposer)

Skal ikke gjenta hva hu skreik, men sikkert mer enn nok til å bli stemplet som rasist av NRK. Uansett fortalte hun at det ikke var første gang, og at "de" til tider var en plage. Frekke var de visst også, og nektet å etterkomme anmodninger om å kun gå inn en av gangen i skoletiden. Samt at de stjal som ravner. Men gjør det dama til offer, eller rasist?

At hun blir frastjålet tingene sine gjør henne til et offer. At hun tillegger en hel rase egenskapene/handlingene til en eller 10 personer gjør henne til en rasist.

Men sånn ad nota - det er seff en stor forskjell på å være en rasist - og i et ubetenksomt øyeblikk komme med en rasistisk ytring. Når de ubetenksomme øyeblikkene er overtallige derimot - ja da er det vanskelig å sno seg unna et rettmessig stempel. Tror jeg at høyredama er rasist? Nope - gjør ikke det gitt. Men hun kom med ytringer som utvilsomt er krenkende for enkelte folkegrupper, noe en politiker bør holde seg for god til.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i en samtale ansikt til ansikt - så er det selvsagt rasisme og snakke nedsettende om folk med annen nasjonalitet og hudfarge. Høyredama kom helt klart med en rasistisk ytring - noe en politiker selvsagt ikke skal gjøre.

Men rasisme stemplet i seg selv kan fort bli utvannet ved utidmessig bruk, det er jeg enig i. Men hva som er utidmessig bruk er et annet spm man sikker kan diskutere i det vide og brede.

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også blitt et sykdomstegn at endel fra høyresiden skal sutre og beklage seg over ddette med "politisk korrekthet" hele tiden. Det er liksom blitt så synd på folk nå for man kan ikke si noe "uten å være rasist".

Men rasisme definisjonen er ganske enkel den, og face to face kommer svært mange av Frp sine velgere inn under den betegnelsen.

Det er ikke rasistisk å være kritisk til hvordan innvandring håndteres politisk, eller å stille spørsmål ved integreringsarbeidet.

Men det er rasistisk å forhåndsdømme noen pga hudfarge, religion eller tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 5 FRP bud

1.Si en ting, gjør noe annet.

(beholdt det ene budet.)

Husker under Bondevik regjeringen. De holdt ikke valgløftet de lovet når det gjalt milliarder til skolene.

Kommentaren til han klysa fra høyre var: Man kan ikke alltid holde det man har lovet.

Tygg på den du

:hailfs:

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt, kremt... hva med AP og SV sitt eminente avhopp fra avtalen om rushtidsavgift? SV presterte faktisk å si at det bare var rike menn som kjørte i bommen alikavel og det ville ramme ytterst få barnefamilier... Dette på et debattprogram tidligere i dag på NRK...

Back to topic, man kan ikke rope rasist hver gang noen sier neger eller pakistaner...

Er man forbanna så flyter orda som de vil, man er vel ikke satanist om man roper f.aen i helvete???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt, kremt... hva med AP og SV sitt eminente avhopp fra avtalen om rushtidsavgift? SV presterte faktisk å si at det bare var rike menn som kjørte i bommen alikavel og det ville ramme ytterst få barnefamilier... Dette på et debattprogram tidligere i dag på NRK...

Back to topic, man kan ikke rope rasist hver gang noen sier neger eller pakistaner...

Er man forbanna så flyter orda som de vil, man er vel ikke satanist om man roper f.aen i helvete???

Nå er det SV-utsagnet faktisk basert på tall fra transportøkonomisk institutt. De pleier ikke leke med tall der i gården. Rushtidsavgift vil gjøre alt bedre, punkt finale :)

Jeg kan forøvrig konkludere med at jeg er satanist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det SV-utsagnet faktisk basert på tall fra transportøkonomisk institutt. De pleier ikke leke med tall der i gården. Rushtidsavgift vil gjøre alt bedre, punkt finale :)

Jeg kan forøvrig konkludere med at jeg er satanist. ;)

Med din hang til SV skjønner jeg at du er Satanist. Du liker at det går til helvete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viste at 75% av de som satt i kø hadde god tilgang på kollektivtrafikk. Jeg bruker bil hver eneste dag - og sitter i kø hver eneste dag. Hente og levere barn i barnehagen - det er enkelt og greit. Men å si at jeg ikke kunne gjort det samme med bussen ville jo vært løgn. Det er enkelt og behagelig å kjøre bil i en travel hverdag - men miljøvennlig er det selvsagt ikke. Så er spørsmålet om man skal betale for å forurense pga egen latskap - eller om man skal tenke seg om to ganger. Jeg satser på at avgiften blir vedtatt - på et eller annet tidspunkt. Enig med Bunker - det vil hjelpe. Mer fart i kollektivtrafikken i tilegg - så snakker vi.

Selv sier jeg svarte ***** titt og ofte, uten å være veldig sint og uten å være rasist. Men det er hovedsaklig fordi jeg ikke går rundt og sier det til mørkhudede. Hadde jeg gjort det - så kall meg rasist med rette!

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt, kremt... hva med AP og SV sitt eminente avhopp fra avtalen om rushtidsavgift? SV presterte faktisk å si at det bare var rike menn som kjørte i bommen alikavel og det ville ramme ytterst få barnefamilier... Dette på et debattprogram tidligere i dag på NRK...

Nå var det basert på faktiske forhold da- en undersøkelse viste jo at det med klar overvekt var høytlønnede menn som kjørte bil alene til jobb som ville bli rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.