Gå til innhold
Fiskersiden

Alvdal


nox
 Share

Recommended Posts

Fiske i Alvdal

Ørretfiske forbudt mellom 15 sep - 31 okt.

Det stod forresten en artikkel om Alvdal i siste Alt om Fiske.

Stein

Må jeg få tak i det nummeret..sikkert mye nyttig.

Vet at ørretfiske er forbudt fra 15,derfor vi drar imorra:)

Men åssen er det med harr,er det lovlig etter den 15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en vellykket tur..

18 ørret største på 650gr ,og 60 harr største 1kg..

Snakk om ustabilt vær,ene øyeblikket sol og varmt. Neste stiv kuling og 2-...grøss..

Fin fangst det! Hvor mere spesifikt var det dere fisket? Og hvilke fluer tok den på? For 14 dager siden fikk jeg den kun på superpuppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Østerdalen i helga, og fikk fisket litt begge dagene. Lørdagen var det fint vær, og da tok harren fluer fisket i overflaten. En times fiske gav meg 12 harr. Søndag ble vanskeligere. Dårlig vær, mye vind og kaldt. Harren nektet å ta noe på overflaten, og jeg måtte frem med kulehodenymfer før det skjedde noe. Ble bare 5 stykker denne dagen. Lot nesten alle få svømme videre, beholdt 2 matfisker fra lørdagsfangsten. Ingen spesielt store, de fleste rundt 35 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Da har jeg planer om en ny tur oppover neste helg. Satser på litt godvær og ok fiske:)

Aldri prøvd harrfiske på denne tiden,men det er vel som alt annet. Uforutsigbart.

Satser igrunn på å få noen pene ørret denne gangen. Og litt artig at dama skal være med,får bare håpe ho får masse;)

Noen som har prøvd seg der oppe i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nox; jeg har også planer om en tur til Alvdaltraktene i september. En venn av meg har hytte i nærheten av Haustsjøen, og har invitert meg oppover. Han er imidlertid ikke så godt kjent med hvordan fisket er i området selv da han er nokså fersk i fiskegamet. Regner med å dra i midten av september. Det er en fare for at vi ikke rekker ørretfisket, derfor er hovedplanen å prøve oss på harren. Har hørt at det skal være gode forhold for det der. Men, jeg har som sagt aldri vært der og trenger noen gode råd i forbindelse med gode fiskeplasser, teknikker og utstyrsvalg etc. Selv er jeg fluefisker og har fisket en del harr i gudbrandsdalslågen tidligere. Min venn fisker med haspelutstyr. Hva er best for han? Spinner? Mark?

Tar i mot alle råd og tips med åpne armer.

Mvh Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsjøen leverer grov ørret om du er heldig...

Har kompisen din tilgang på båt der så er dorging med wobbler eller spinner bra. :unsure:

Høres spennende ut. Men, som sagt er det overhengende sannsynlig at vi ikke rekker å ta turen før 15.sept. Så da må vi satse på andre arter... Skal uansett nevne det for min kamerat og sjekke mulighetene for båt på vannet. Vet du når ørretfiske er på det beste der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut. Men, som sagt er det overhengende sannsynlig at vi ikke rekker å ta turen før 15.sept. Så da må vi satse på andre arter... Skal uansett nevne det for min kamerat og sjekke mulighetene for båt på vannet. Vet du når ørretfiske er på det beste der?

Har liten peiling på ørreten i Haustsjøen, men når det gjelder harr er jo september fin, dersom været ikke er for ille. Da må du jo ned til Folla eller Glomma. Folla er mindre utsatt for vind. Haspelfisker'n tar flest fisk på mark, men flue-og-dupp er jo et alternativ. Med spinner blir det nok fort en del gjedder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liten peiling på ørreten i Haustsjøen, men når det gjelder harr er jo september fin, dersom været ikke er for ille. Da må du jo ned til Folla eller Glomma. Folla er mindre utsatt for vind. Haspelfisker'n tar flest fisk på mark, men flue-og-dupp er jo et alternativ. Med spinner blir det nok fort en del gjedder...

Skjønner. Gjedde er jo artig det også, men ikke akkurat det vi er der for.

Har du eller noen andre peiling på gode plasser langs elvene? Og valg av fluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.